• Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Är inte officiellt i tredje trimestern ännu, men snart. Finns det fler som har bf runt början av september 2013 och vill följas åt den sista biten?:)

Själv väntar jag tredje barnet den 3 september.

Junimamma.blogspot.com-22år, fru & snart trebarnsmamma
  • Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
  • Carla300

Jag tycker att det är skönt att ha det gjort, speciellt nu när min man får semester im en vecka och när den slutar är jag i vecka 37+0 så då är det ju fritt fram för bebisen att komma! Vill inte slösa bort semestern på att tvätta kläder...

• Sara H

Alla kläder är tvättade sedan flera veckor tillbaka, jag går in vecka 31 imorn. På väg hem från semestern ska vi införskaffa babyskyddet, och när vi kommit hem är det dags att dra fram sängen och barnvagnen. Plus att tvätta sängkläder och tvättlappar, och köpa blöjor, babyolja osv. Jag gillar att vara förberedd som du Oldy, och sitter hellre med allt förberett och klart än att bli totalt överraskad i förtid. Är sån i alla lägen, nästan överdrivet ibland faktiskt.

• oldy

Haha förstår dig precis Sara H!
    Jag är alltid för tidig överallt, kör i god tid för "ifall något händer på vägen".
    Sen är det ju också himla roligt och mysigt att fixa inför sitt barns ankomst!

Du gifter dig snart va?

• Zayco

39 dagar kvar till snitt Får lite separationsångest när jag tänker på att magen och sparkarna försvinner.. Hur många dar är det kvar tills bf för er?

• petrina

Hej alla. Tänkte att jag hoppar in här om de går har bm den 24 september gick alltså in i v. 30 nyss. Detta blir mitt andra barn och kan lätt säga att jag inte har något gjort. Har beställt vagnen men pga flytt som sker nu i månadsskiftet eller nästa kommer jag inte boa så mycket utan spackla o måla o kasta de som inte används. Sen får man hoppas på att jag hinner ikapp med allt innan man hamnar på förlossningen. Kram på er!

• fru mia

Välkommen petrina! Zayco: 45 dagar till BF :) kommer nog inte sakna magen...

• Sara H
    oldy skrev 2013-07-12 23:52:22 följande:
    Haha förstår dig precis Sara H!
    Jag är alltid för tidig överallt, kör i god tid för "ifall något händer på vägen".
    Sen är det ju också himla roligt och mysigt att fixa inför sitt barns ankomst!

Du gifter dig snart va?
    Ja, det är verkligen jättemysigt att fixa med bebisgrejerna! Det är en viktig mental förberedelse också, tycker jag.

Jaaa, på fredag gifter jag mig!!! Börjar bli nervös nu av och till. Idag ska vi fixa det allra sista på klänningen, det är ju inte helt lätt när man ändrar kroppsform hela tiden... Jag beställde den utifrån mina mått i vecka 19 och ville att de skulle ta hänsyn till att jag gifter mig i vecka 32. Måste säga att sömmerskorna prickat in det bra! Klänningen behöver tas in lite under bysten, jag har mer midja än de räknade med, haha. Men den sitter rätt tajt runt magen nu, så det är tur att jag inte gifter mig om två veckor..!
  • Carla300

Välkommen petrina!

Va härligt med bröllop sara h! Är lite mer än två år sen jag gifte mig och det var en helt uuunderbar dag!

Nu är det 52 dagar kvar för min del. Men om precis en månad, den 13/8 så är jag i vecka 37+0 så då får bebisen titta ut om han vill! Och om två månader har jag gått över tiden 10 dagar... ;)

• Stora My

Sara: roligt med bröllop. Gratulerar i förskott.

Jag gifte mig i 7:e månaden.

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?