• Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Är inte officiellt i tredje trimestern ännu, men snart. Finns det fler som har bf runt början av september 2013 och vill följas åt den sista biten?:)

Själv väntar jag tredje barnet den 3 september.

Junimamma.blogspot.com-22år, fru & snart trebarnsmamma
  • Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
  • fru mia
    Carror skrev 2013-07-14 19:21:58 följande:
    Bf+13 idag, någon annan som gått över tiden?

Nix, 44 dagar kvar till BF.. spännande, några känningar att de skulle vara på g?
  • Carror
    fru mia skrev 2013-07-14 20:17:27 följande:

Nix, 44 dagar kvar till BF.. spännande, några känningar att de skulle vara på g?
    Nepp inga känningar alls o ingen slempropp heller.. 
    Har promenerat som en galning o testat färdknäppen :P Inte känt nått ändå.
    Imorgon ska ja på överburenhetskontroll, hoppas på att ja får stanna kvar o att dom sätter igång mig 
  • fru mia

Usch va jobbigt! Hoppas de kommer igång under natten eller att dom sätter igång! Har du flera barn eller är det första graviditeten?

• Carror
    fru mia skrev 2013-07-14 20:41:14 följande:
    Usch va jobbigt! Hoppas de kommer igång under natten eller att dom sätter igång! Har du flera barn eller är det första graviditeten?
    Andra, fick min först vecka 36+2. Så ja trodde aldrig att ja skulle gå över såhär
  • Carror
    Carror skrev 2013-07-14 20:44:06 följande:
    Andra, fick min första vecka 36+2. Så ja trodde aldrig att ja skulle gå över såhär
  • Carror
    fru mia skrev 2013-07-14 21:17:16 följande:
    Då måste de verkligen va segt nu. Startade din första spontant?
    Ja vattnet gick pangbom på natten o 6tim senare hade ja lilltjejen..
  • fru mia

Oj, vad olika de kan vara. Mina två har startat precis likadant med värkar, den första i 38+5 & andra i 38+0. Har tagit för givet att den här också kommer starta så....

• Carla300

50 dagar kvar idag:) Pirrar lite i magen när jag tänker på det! Det är faktiskt inte så mycket kvar nu. Om 29 dagar räknas bebisen som färdig!

Packade bb väskan igår. Ska ha med nappar också men de har jag ännu inte köpt. Och morgonrock, kamera, laddare men de används nog ännu före ungen kommer ut:)

Skillnad mellan sammandragningar och förvärkar för mig är att sammandragningarna inte gör ont utan bara spänner och trycker. Men som sagt får jag förvärkar bara efter mys.

Börjar faktiskt bli lite nervös inför vår kommande semesterresa. Om två veckor far vi iväg (är då i vecka 34+6) och är borta ca en vecka. Vill inte föda barn då för det är 500km hemifrån, men det finns många förlossningssjukhus att välja på där så det går nog att föda där. Men eftersom jag gått över med båda barnen tror jag nog att det blir så nu också.

• Sarus85

Jag ska få igångsättning den 27/8 så jag är inte så nervös över att bebis ska komma tidigare än så. Är i v 39+0 då och min son kom 40+6. Ska börja få hinnsvepningar i v37+0 och sen v38+0. Denna gången ska jag iaf vila mig i form. Förra sprang jag i trappor och åt ananas och allt möjligt :) men inte kom bebis för det :)

Jag har bara vanliga sammandragningar kanske haft en förvärk haha!

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?