• Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Är inte officiellt i tredje trimestern ännu, men snart. Finns det fler som har bf runt början av september 2013 och vill följas åt den sista biten?:)

Själv väntar jag tredje barnet den 3 september.

Junimamma.blogspot.com-22år, fru & snart trebarnsmamma
  • Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
  • petrina

Vågar inte tacka nej då förra barnet va så stort. Men fy attans.

Dock har jag fått tid till ultraljud om ca 2veckor. Hjälper en massa att få se lillan en gång till innan hon kommer. Sen att få se att de verkligen är en flicka

• Stora My

Ja då är det bra göra belastningen för att ha koll. Vad händer efter ul ifall barnet är stort? Blir det snitt? Eller bara beroende på hur moderkakan ligger?

• Sarus85

Jag var så kaxig när jag skulle göra sockerbelastningen att jag bara svepte det. Och fy!!!!! Vänder sig i magen bara jag tänker på set nu. Mådde skit hela dagen efter

Jag ska på ul i v 38 och sen blir det igångsättning så det börjar närma sig nu!

• petrina
    Stora My skrev 2013-07-18 16:04:59 följande:
    Ja då är det bra göra belastningen för att ha koll. Vad händer efter ul ifall barnet är stort? Blir det snitt? Eller bara beroende på hur moderkakan ligger?

De ska kolla upp båda om de e stort blir det snitt o så klart om moderkakan ligger fel.
  • Carla300

33+3 idag och min man får semester idag!:) Ska bli så skönt! Han har inte haft semester förut och inte varit ledig mer än en vecka i sträck på fem år!

• Mammaspärlaa

43 dagar kvar innan lillan är här. Var på sjukhuset igår och fick ctg och ultraljud på bäbisen då jag under två dagar haft mycket lite fosterrörelser. Allt var bra på kontrollen och bebisen var normallång och normalviktig, ca 2.5 kg. Skönt att höra. kändes bra att vi åkte in då jag hade börjar oroa mig och inte kunde släppa det eftersom jag märkte sån markant skillnad. Nu är allt som vanligt igen med mycket liv och rörelse! Hur går det för er andra därute?
    Grattis Carror till din bäbis!

• Stora My

Mycket rörelser och bök här. Magen har sista veckan blivit större. Ska till mvc nästa vecka.

• MammaMu74

Hallå alla mammor i väntans tider! Har 86 dgr kvar till BF, kanske är lite sent att hänga på här i tråden?

• Stumpan84
    MammaMu74 skrev 2013-07-19 15:55:23 följande:
    Hallå alla mammor i väntans tider! Har 86 dgr kvar till BF, kanske är lite sent att hänga på här i tråden?
    Nej då! Alla som har mindre än 99 dagar kvar är varmt välkomna :D Första barnet?
Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?