• Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Är inte officiellt i tredje trimestern ännu, men snart. Finns det fler som har bf runt början av september 2013 och vill följas åt den sista biten?:)

Själv väntar jag tredje barnet den 3 september.

Junimamma.blogspot.com-22år, fru & snart trebarnsmamma
  • Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
  • fru mia
    MammaMu74 skrev 2013-07-25 16:25:27 följande:
    Fru Mia: Har du fått barn på Nyköpings lasarett förut? Har bara positiva erfarenheter sen min förra förlossningen :) När har du BF?

Japp 2008 & 2010. Känns tryggt där. Har BF 27 augusti. Bor några mil från Nyköping så vi hamnar automatiskt där med ultraljud & allt.. När har du BF?
  • Sarus85

Jag blir igångsatt pga förlossningsrädsla. Fick en sfinkter ruptur grad 3-4 med sonen. Så för att slippa stort barn och gå över tiden denna gången så blir jag igångsatt en vecka in BF. Så känns nervöst men ändå bra. Fick välja mellan detta eller snitt. Men är rädd för snitt också. Pest eller kolera :-P

• MammaMu74
    fru mia skrev 2013-07-25 19:58:28 följande:

Japp 2008 & 2010. Känns tryggt där. Har BF 27 augusti. Bor några mil från Nyköping så vi hamnar automatiskt där med ultraljud & allt.. När har du BF?

Du är ju snart där alltså :) Jag har BF den 13 oktober så det ett tag kvar ;)
  • Stumpan84
    Sarus85 skrev 2013-07-25 20:01:40 följande:
    Jag blir igångsatt pga förlossningsrädsla. Fick en sfinkter ruptur grad 3-4 med sonen. Så för att slippa stort barn och gå över tiden denna gången så blir jag igångsatt en vecka in BF. Så känns nervöst men ändå bra. Fick välja mellan detta eller snitt. Men är rädd för snitt också. Pest eller kolera :-P
    Ahhh okey då förstår jag.. har haft både igångsatt och snitt och båda va för mig positiva upplevelser =) Får se hur den kommande veckan känns så får vi se om jag sen väljer blekinge eller inte..
  • Sarus85

Oh kan du inte berätta lite om din igångsättning?

Förlåt om jag missat något men bodde du inte i Malmö? Låter långt att åka till Blekinge?

• MammaMu74
    fru mia skrev 2013-07-25 20:12:26 följande:
    När födde du i Nyköping?

Min första kom 2011 Glad
    Var inne på FL under natten då jag vaknade med kraftig värk i magen, blev lika bra omhändertagen som vanligt!
    Det tråkiga var bara att det var kolsvart utanför entrén och telefonsystemet var under all kritik (fattade inte hur man skulle göra) och i en trängd situation, ensam i mörkret underlättade inte när man skulle gissa sig till hur det fungerar... MEN jag ringde upp till FL från mobilen och barnmorskan kom och hämtade mig GladGladGlad

• fru mia
    MammaMu74 skrev 2013-07-26 08:49:07 följande:
    Min första kom 2011 Var inne på FL under natten då jag vaknade med kraftig värk i magen, blev lika bra omhändertagen som vanligt! Det tråkiga var bara att det var kolsvart utanför entrén och telefonsystemet var under all kritik (fattade inte hur man skulle göra) och i en trängd situation, ensam i mörkret underlättade inte när man skulle gissa sig till hur det fungerar... MEN jag ringde upp till FL från mobilen och barnmorskan kom och hämtade mig  

Tur man har mobil :) mår du bättre nu? Läste i sn att dom har fullt nu i sommar men kunnat ta emot alla som hör dit i iallafall men var åker man annars? Eskilstuna?
  • Stumpan84
    Sarus85 skrev 2013-07-25 23:09:46 följande:
    Oh kan du inte berätta lite om din igångsättning?

Förlåt om jag missat något men bodde du inte i Malmö? Låter långt att åka till Blekinge?
    Den var väldigt harmlös.. fick gel i vaginan som mjuknade upp min tapp och fick då lätta sd var 5:e minut. Gick med sådana i ca 15 timmar. Då blev mina sd kraftiga och kom oftare och jag vart 3 cm öppen så då fick jag komma ner på förlossningen. Där ökade dom i smärta ganska kraftigt så jag blev sittandes i duschen en bra stund (fick inte bada då mitt vatten hade gått och det vart därför jag blev igångsatt) och då vart klockan ca 3 på natten. Vid 5 ca så gav jag upp och testade lustgasen men vart så fruktansvärt spänd så det gick sakta framåt så därför fick jag lite morfin för att slappna av och det gav mig chansen att sova lite men jag somnade med lustgasen tryckt mot näsan så lillkillen sjönk lite i hjärtljuden så då fick jag inte ha den längre :P Krystade i ca 14 min sen vart han ute och allt var bra =) Ett råd är att be bm eller sköterska att ha en varm handduk mellan benen på dig mellan krystvärkarna! Det fick mig att slappna av så fruktansvärt mycket mellan värkarna så kroppen kunde arbeta i lugn och ro och om kroppen är avslappnad så är det mindre risk att man spricker =) 

Jo det är ca 2 timmars tågresa men så som det verkar nu har ju folk till och med fått åka till danmark och föda! 
  • Sarus85

Strumpan84 när har du bf?
    Usch hemskt att du ska behöva vara orolig för det :(. Hoppas verkligen de har plats i Malmö eller Lund. Hbg går kanske också bra?

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?