• Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Är inte officiellt i tredje trimestern ännu, men snart. Finns det fler som har bf runt början av september 2013 och vill följas åt den sista biten?:)

Själv väntar jag tredje barnet den 3 september.

Junimamma.blogspot.com-22år, fru & snart trebarnsmamma
  • Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
  • Madonna1986

Jag har sett ut som en elefant på fötterna, svullna så att jag inte har kunnat gå  :( LAGOM irriterad oxå då man har ont och känner sig så klumpig

• Stumpan84
    fru mia skrev 2013-07-27 08:58:53 följande:
    Förra gången hann jag inte få nån annan smärtlindring än lustgas & nålar i örat... får jag chansen kommer jag absolut ta bedövning! Den där som beskrevs tidigare i tråden, inte ryggbedövningen. Mammamu: blir tvungen att hänga kvar här när bebisen kommit, spännande att följa alla :)

Nålar i örat klarar jag inte av... Har stor fobi mot nålar...
  • MammaMu74

Vid min förra förlossning tog jag ryggmärgsbedövning och jag känner mig jätte nöjd med den och tar den gärna igen :) Använde även lustgas men fick den aldrig att fungera på ett bra sätt... Får man till den rätta knycken så kommer man nog långt med den men jag är öppen för förslag, har ni något annat att rekommendera? ;)

• fru mia
    MammaMu74 skrev 2013-07-29 08:06:32 följande:
    Vid min förra förlossning tog jag ryggmärgsbedövning och jag känner mig jätte nöjd med den och tar den gärna igen :) Använde även lustgas men fick den aldrig att fungera på ett bra sätt... Får man till den rätta knycken så kommer man nog långt med den men jag är öppen för förslag, har ni något annat att rekommendera? ;)

De var någon i tråden som rekommenderade pcb (livmoderhals bedövning), den ska jag fråga efter.
  • Carla300

Pcb fick jag med första barnet och det var riktigt bra nog!

Mvc idag och bebisen har antagligen vänt sig på tvären. Skit också. Får se vad läkaren säger nästa vecka. Nu far vi på semestertesa och hoppas att den förlöper smidigt:) Tillbaka igen nästa vecka, men har såklart tillgång till internet i alla fall så kommer nog att hänga här hur son helst;)

• fru mia

Va hos bm i dag, sa att alla sjukhus inte kan erbjuda pcb :( beror lite på vilka som jobbar...värkar i natt som gjorde helsikes ont men gav sig av Alvedon.. den lilla har i iallafall fixerat sig :)

• Stumpan84

Idag fick jag en liten blödning.. Troligtvis slemproppen som har släppt... Får vi väl se om något mer händer :-P

• fru mia

Spännande!!

Stumpan84 skrev 2013-07-30 16:16:17 följande:
    Idag fick jag en liten blödning.. Troligtvis slemproppen som har släppt... Får vi väl se om något mer händer :-P

• Stora My

Oj här börjar det hända grejer. Spännande!

Fru mia: när var det dags för dig?

Idag har jag köpt två amningslinnen från Hm. De blir nog bra. Annars bra här men fötterna och vaderna sväller ordentligt om kvällarna. Aj!

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?