• Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Är inte officiellt i tredje trimestern ännu, men snart. Finns det fler som har bf runt början av september 2013 och vill följas åt den sista biten?:)

Själv väntar jag tredje barnet den 3 september.

Junimamma.blogspot.com-22år, fru & snart trebarnsmamma
  • Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
  • Stumpan84
    fru mia skrev 2013-08-01 11:20:05 följande:
    Ännu en natt av onda förvärkar som försvinner på morgonen precis som dina stumpan84!
    Åhhh vad drygt! Jag drog iväg på ikea idag för att se om de kunde få bebisen att bestämma sig och jag är lite öm nu så vi får se... tänkte äta lite sen lägga mig och vila lite och kolla på nån bra anime...
  • Carla300

Hoppas att era bebisar kommer ut snart så ni slipper förvärkarna!

Jag har gått jättemycket idag och nu känner både jag och min man att huvudet är neråt igen. Hoppas att han stannar så nu! Senast så fixerade sig dottern aldrig utan låg med huvudet högt tills hon kom ut...

Jag måste nog säga att jag mår oförskämt bra för att vara i vecka 36 så går säkert över tiden bara för det;)

• oldy
    fru mia skrev 2013-08-01 11:20:05 följande:

Ännu en natt av onda förvärkar som försvinner på morgonen precis som dina stumpan84!

Hur ont gör era förvärkar?

Jag har haft en del i två veckor nu (är i vecka 35). Men bm tror det är vanlig träning inför förlossning.

Gör lika ont som rätt ond mensvärk. Såpass så det gör ondare när jag pratar, går osv. Behöver lägga mig ner en rätt lång stund och med vetekudde blir det bättre efter ett tag.

Mensvärken sitter i mage, rygg och ljumskar.

Kanske är vanligt att känna så mot slutet?
  • fru mia
    oldy skrev 2013-08-01 20:50:10 följande:
    Hur ont gör era förvärkar? Jag har haft en del i två veckor nu (är i vecka 35). Men bm tror det är vanlig träning inför förlossning. Gör lika ont som rätt ond mensvärk. Såpass så det gör ondare när jag pratar, går osv. Behöver lägga mig ner en rätt lång stund och med vetekudde blir det bättre efter ett tag. Mensvärken sitter i mage, rygg och ljumskar. Kanske är vanligt att känna så mot slutet?

Svårt att beskriva men ungefär så jag glömmer andas men inte så jag gråter. Håller i sig 30sek-2min i taget. När jag har molvärk är den mer konstant & inte som attacker ungefär. De du känner är säkert att kroppen börjar förbereda sig tror jag.
  • fru mia
    Stumpan84 skrev 2013-08-01 14:36:17 följande:
    Åhhh vad drygt! Jag drog iväg på ikea idag för att se om de kunde få bebisen att bestämma sig och jag är lite öm nu så vi får se... tänkte äta lite sen lägga mig och vila lite och kolla på nån bra anime...

Visst är det surt! Vill ju att bebisen stannar till 37 fullgångna men de tar på krafterna.... kanske sitter här efter BF med samma förvärkar.... imponerad att du gått på Ikea! Jag får panik där även när jag inte är gravid :)
  • Sara H
    oldy skrev 2013-08-01 20:50:10 följande:
    Hur ont gör era förvärkar?

Jag har haft en del i två veckor nu (är i vecka 35). Men bm tror det är vanlig träning inför förlossning.
    Gör lika ont som rätt ond mensvärk. Såpass så det gör ondare när jag pratar, går osv. Behöver lägga mig ner en rätt lång stund och med vetekudde blir det bättre efter ett tag.
    Mensvärken sitter i mage, rygg och ljumskar.
    Kanske är vanligt att känna så mot slutet?
    Jag har också känt så i två veckors tid, går in i vecka 33 imorgon. Känns precis som du skriver, som ond mensvärk. Har varit allra värst på natten, och sen ett par stycken på dagtid. BM sa även till mig att det är livmoderns träning och därför helt normalt, så länge de är oregelbundna och går över efter vila. De senaste dagarna har det varit väldigt lugnt med förvärkar dock.

Däremot börjar jag få ont under vänster revben pga att bebisen oftast ligger där. Kan inte sova på vänster sida, trycket är så hårt att jag inte kan andas ordentligt, och det känns som håll. Nån som varit med om detta..?
  • oldy

Då får vi hoppas livmodern tränar så bra så den är redo på bf eller helst lite innan ;)

Jag är redo nu!

• Sara H
    oldy skrev 2013-08-02 15:46:58 följande:
    Då får vi hoppas livmodern tränar så bra så den är redo på bf eller helst lite innan ;)
    Jag är redo nu!
    Hihi, vår pojk får gärna hålla ut de sex veckor som är kvar, så att vi hinner så gott som färdigt hemma..! Sovrummet blir åtminstone klart nu i helgen, så nästa vecka kan jag ÄNTLIGEN bära upp spjälsäng och fixa en trevlig sovplats åt honom. <3
  • Stumpan84
    fru mia skrev 2013-08-01 23:05:32 följande:

Visst är det surt! Vill ju att bebisen stannar till 37 fullgångna men de tar på krafterna.... kanske sitter här efter BF med samma förvärkar.... imponerad att du gått på Ikea! Jag får panik där även när jag inte är gravid :)
    Min får gärna komma nu! Är i 36+1 och nu är den jäkla värmen tillbaka men nu har jag börjat få sd även på dagen (dock inte smärtsamma men med tryck neråt) så får väl hoppas att det går framåt nu! :P
  • oldy
    Sara H skrev 2013-08-02 16:22:03 följande:
    Hihi, vår pojk får gärna hålla ut de sex veckor som är kvar, så att vi hinner så gott som färdigt hemma..! smile1.gif Sovrummet blir åtminstone klart nu i helgen, så nästa vecka kan jag ÄNTLIGEN bära upp spjälsäng och fixa en trevlig sovplats åt honom. <3
    Det kan jag förstå

Vi är väl så gott som färdiga här hemma. Eller har inte bäddat spjälsängen än, för då får man väl ändå tvätta och bädda om innan det är dags för henne att ligga där.. Men i det stora hela är vi klara.
Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?