• Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Är inte officiellt i tredje trimestern ännu, men snart. Finns det fler som har bf runt början av september 2013 och vill följas åt den sista biten?:)

Själv väntar jag tredje barnet den 3 september.

Junimamma.blogspot.com-22år, fru & snart trebarnsmamma
  • Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
  • Mammaspärlaa

Fru Mia- men stackare har du haft förverkar så länge?! Hur ofta kommer dom? Hoppas det kommer igång ordentligt för dig snart det är ju himla segt att ha det så och tröttsamt för dig! Här känner jag mig mest trött, varm och klumpig. Jag har väldigt ont i mina fötter som bär alldeles för tungt ( hade gått upp 5 kg på två veckor! Totalt 16 kg än så länge... Det känns som att skinnet ska spricka! Och idag är det 24 dagar kvar.. Känns också som att mina höftleder håller på att ramla av...får hålla fast din med gravidbälte;) så rolig var min uppdatering :)))

• Stora My

Jobbigt med så mycket förvärkar fru mia. Men nu är det ju inte länge kvar. Kanske redan om en vecka, om man går efter hur man sa förr.

• Stora My

Nu är det en månad till bf. Jag mår oförskämt bra i kroppen. En del ilningar i fogarna *aj* men annars är det helt okej. Imorgon ska jag på mvc. Idag hoppas jag på lite sol och bad med barnen.

• fru mia

Dom brukar vara ganska regelbundna & hålla på några timmar i taget. Dom är ordentliga & kommer från ryggen. Har varit lugnare sen i går morse. Varje gång säger Jag till maken att om det inte ger sig så åker vi på kontroll men varje gång har det gett sig....

• fru mia
    Stora My skrev 2013-08-06 08:36:40 följande:
    Jobbigt med så mycket förvärkar fru mia. Men nu är det ju inte länge kvar. Kanske redan om en vecka, om man går efter hur man sa förr.

Har faktiskt tänkt på de du skrev :)
  • Stora My

Håller tummarna för det eller att det nu lugnar ner sig tills det är dags.

• Carla300

Va jobbigt att förvärkarna bråkar så med dej fru mia! Men nu räknas ju din bebis som färdig så kanske det sätter igång på riktigt snart.

Jag börjar känna mig obekväm med att inte vara hemma nu när det är bara 4 veckor kvar. Men imorgon åker vi hem så då får jag fixa det sista inför bebisen. Börjar nog kännas nära nu! Han kan ju nästan komma när som helst nu, men det kan också dröja ännu 6 veckor...

• Stumpan84

Jag är här! Har hållt mig aktiv som tusan om dagarna då det är ända sättet för mig att få sömn om nätterna, genom att trötta ut kroppen rejält! Fast det är ju inte så svårt i denna värmen och med bulan ;) Idag sattes skötbordet upp så nu fattas bara skötbädd sen är allt officiellt redo för den lilla! Min pappa kom med en påse frukt till mig idag (han är min hjälte!!) och svärmor kom med hemmaodlade grönsaker! Storleken på hennes morötter och zuccini är verkligen inte att leka med! Så nu ska jag laga ratatouille (??) och äta gott varje dag! Igår dansa jag lite medans jag lagade maten och jäklar killen åkte ner! Magen är såååå mycket lägre idag än igår och efter både ikea och blomsterbutik PLUS sätta ihop skötbord så börjar det faktiskt mola lite ;)

Nu ska jag gå ut och laga kyckling i jordnötssås med en god sallad till! Efterrätt blir så klart fruktsallad ;) 

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?