• Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Är inte officiellt i tredje trimestern ännu, men snart. Finns det fler som har bf runt början av september 2013 och vill följas åt den sista biten?:)

Själv väntar jag tredje barnet den 3 september.

Junimamma.blogspot.com-22år, fru & snart trebarnsmamma
  • Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
  • Sara H
    Sarus85 skrev 2013-08-04 12:43:16 följande:
    Sara H titta på barnens hus de har mycket rea nu, så där kanske finns en skötbädd :)
    Tack för tipset!
  • oldy
    Sara H skrev 2013-08-04 12:30:16 följande:
    Har också hört om det där med bältet. Nej, det är helt uteslutet att Rejmes får koppla ur den, räcker det som sagt inte med nyckeln vi har till airbagen är det baksätet som gäller. smile1.gif Förstår inte varför det ska vara så dyrt just för Volvo jämfört med många andra märken.

Hihi, vårt nya, fina babyskydd som kom förra har för tillfället blivit en liten förvaringsmöbel i renoveringen. Ligger plast och förlängningssladdar där i just nu. Så länge det inte blir smutsigt så är jag lugn. smile5.gif

Vi fick två paket Libero-blöjor i minsta storleken på min kusins babyshower för två veckor sen (varav ett paket var gjort till världens gulligaste blöjtårta!), det har tryggat mig lite. Så det får väl bli det allra sista som görs, tänker jag.

Just nu jagar jag en skötbädd. Mamma har sytt en superfin skötväska med skötbädd i, men den tänker vi mest ha med när vi är på språng. Behöver ha en "stationär" också. smile1.gif
    Haha min kille har använt skötbordet som någon slags extragarderob, jag tycker inte alls det är ok att han inkräktar på Räkans revir!
  • Stora My

Köpte billig skötbädd, Dan för 229 kr, på Barnens hus till vårt skötbord. Hade ju kastat vårt vägghängda bord och bädd, så nu blev det ett billigt, Snigel från Ikea.

• Sara H
    oldy skrev 2013-08-04 17:40:26 följande:
    Haha min kille har använt skötbordet som någon slags extragarderob, jag tycker inte alls det är ok att han inkräktar på Räkans revir!
    Haha, ja, det är väl smällar vi får ta när vi förbereder oss så tidigt.

Nu har vi dubbelkollat bilen, det blir baksätet som gäller för vår lille skatt. Babyspegel nästa!

Hur var det nu förresten, har ni bestämt nåt namn än?
  • oldy
    Sara H skrev 2013-08-04 19:12:38 följande:
    Haha, ja, det är väl smällar vi får ta när vi förbereder oss så tidigt.

Nu har vi dubbelkollat bilen, det blir baksätet som gäller för vår lille skatt. Babyspegel nästa!

Hur var det nu förresten, har ni bestämt nåt namn än?
    Jaså, var ni tvungna att byta bälte och sånt också då eller? Obestämd
    Jag köpte babyspegel på Biltema, den verkar ok! 

Vi har ett namn som vi antagligen kommer använda om hon ser ut som en; Stina. Vill ha ett lätt namn som man inte ska behöva bokstavera till varje gång man säger det och så hette min gammelfarmor det.  Har tusen andra favoritnamn men detta var en av få vi kom överens om Har ni bestämt namn? 
  • Sara H
    oldy skrev 2013-08-04 19:37:46 följande:
    Jaså, var ni tvungna att byta bälte och sånt också då eller? Obestämd
    Jag köpte babyspegel på Biltema, den verkar ok! 

Vi har ett namn som vi antagligen kommer använda om hon ser ut som en; Stina. Vill ha ett lätt namn som man inte ska behöva bokstavera till varje gång man säger det och så hette min gammelfarmor det.  Har tusen andra favoritnamn men detta var en av få vi kom överens om Har ni bestämt namn? 
    Hehe, nej, det är min man som var "så övertygad" om att det finns en avstängningsnyckel, men det gör det inte.

Stina är ju jättefint, det håller i alla lägen! Ja, vi har valt namnet Tor. Eller ja, Tor valde oss kanske man ska säga. Min man och jag har siffran 19 kopplade till oss på många sätt. Vi har båda namnsdag den 19:e två gånger, vi blev tillsammans den 19:e, förlovade oss den 19:e och gifte oss den 19:e. Och min man har alltid haft Tor som sitt absoluta favoritnamn, jag behövde lite övertalning till en början (detta innan jag blev gravid). När jag för skojs skull kollade andra namn än våra egna med namnsdag den 19:e, ser jag att Tor har namnsdag 19 oktober. Så vi bestämde tidigt att om det blir en pojke så ska han heta det. Och nu är vi snart där, klart att han inte kan heta nåt annat, det är liksom meningen.
  • oldy
    Sara H skrev 2013-08-04 19:44:34 följande:
    Hehe, nej, det är min man som var "så övertygad" om att det finns en avstängningsnyckel, men det gör det inte. smile2.gif

Stina är ju jättefint, det håller i alla lägen! Ja, vi har valt namnet Tor. Eller ja, Tor valde oss kanske man ska säga. Min man och jag har siffran 19 kopplade till oss på många sätt. Vi har båda namnsdag den 19:e två gånger, vi blev tillsammans den 19:e, förlovade oss den 19:e och gifte oss den 19:e. Och min man har alltid haft Tor som sitt absoluta favoritnamn, jag behövde lite övertalning till en början (detta innan jag blev gravid). När jag för skojs skull kollade andra namn än våra egna med namnsdag den 19:e, ser jag att Tor har namnsdag 19 oktober. Så vi bestämde tidigt att om det blir en pojke så ska han heta det. Och nu är vi snart där, klart att han inte kan heta nåt annat, det är liksom meningen. smile5.gif
    Haha nej vad tråkigt! Min kille berättade också om denna knapp/nyckel, så jag hade ju hoppet uppe ett tag innan jag såg att den inte fanns i min bil..

Ja men nu minns jag att ni hade valt Tor! Häftigt och annorlunda namn, men ingen konstig stavning eller uttal klart det är meningen att han ska heta det!

Idag är det min sista semesterdag, ställt klockan på 5 imorgon och så är det dags att jobba fyra veckor innan man ska hem och vila igen. Känns kul att träffa alla igen, dock har jag nog redan tagit ledigt i sinnet liksom. Men hoppas de förstår
  • Carla300

Hej på er!:)

Vi är ännu på semesterresa. Blev längre än vi trodde;) Men nu har vi fått vår syskonvagn. När vi kommer hem ska vi låna bas till babyskyddet av en kompis. Vi kommer att ha tre bakåtvända i baksätey men köpte en ny bil i sommar, en Touran så de ryms bra:) Ska köpa en skötbädd, nappar, blöjor, amningsinlägg och bindor ännu. Och så ska jag sy ny "kjol" åt babykorgen.

Bebisen ligget neråt med huvudet på kvällen men på morgonen snett neråt så absolut inte ens nära på fixerad. Ska till läkare på torsdag så får se vad hon säger. Vecka 37 imorgon! Mindre än en månad kvar nu. Har ganska mycket tryckkänsla neråt i samband med sammandragningar och så har jag börjat få ont i ryggen upptill.

Vi går en hel massa nu på resan och jag märker nog att jag inte orkar lika bra mera. Men riktigt hett har vi det inte:)

Hoppas att ni har det bra!!:)

• fru mia

Härligt med semesterresa Carla, vore skönt att åka i väg, men vågar inte.. 21 dagar till BF & inne på 8de dagen med ordentliga förvärkar, några timmar per dygn håller dom på.. suck! Kommer snart bli en gnällspik... Hur mår ni??

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?