• Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Är inte officiellt i tredje trimestern ännu, men snart. Finns det fler som har bf runt början av september 2013 och vill följas åt den sista biten?:)

Själv väntar jag tredje barnet den 3 september.

Junimamma.blogspot.com-22år, fru & snart trebarnsmamma
  • Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
  • Stora My

Tror min lille ligger med huvudet ned. Känner rumpan både åt vänster och höger en bit ovanför naveln. Det boxas lite långt ner med händerna. Maken tycker magen sjunkit lite. Har inga känningar av förvärkar än men har för mig de kommit 2-3 v innan förut. Idag har jag ont i fogarna framtill efter dunderstädning både på under- och övervåningen. Börjar ana slutet snart, 5 v kvar.

• Sarus85

Vi är klara på så sätt att allt är köpt eller framplockat dock inte ihopskruvat :). Sista saken vi hade kvar att köpa var en ståbräda till vagnen och den köpte vi i förgår. Så nu är det bara till att vänta.

Jag känner inga förvärkar eller något så här är det nog långt kvar!

Mår ni bra i värmen?

• iris b

40 dagar kvar idag till BF! :)

Jag tycker värmen börjar bli jobbig. Men så länge jag har ett bad i närheten som svalkar funkar det.

• oldy

Tycker det varit för varmt idag, 28 grader. Imorgon skulle det bli ännu varmare så jag ska nog hålla till i havet

• Sarus85

Ja idag ska det bli riktigt varmt här med och åska på kvällen så kommer väl vara tryckande!

Går och knaprar is hela tiden :)

• Sara H

Ja, nu är det på tok för varmt för mig... Jag har svårt för värme även i vanliga fall (är en riktig vintermänniska) så nu är det extra tungt. Igår var det illa nog med temperaturen, och idag ska det bli ännu värre. Känner mig riktigt påverkad av värmen, alldeles svimfärdig. Låg med våt handduk på pannan i soffan igår, det hjälpte lite. Men inatt blev det inte mycket sömn, har varit vaken sen kl 04... Önskar att jag verkligen var en sån som älskar och njuter av hög värme!

• oldy
    Sara H skrev 2013-08-03 09:52:43 följande:

Ja, nu är det på tok för varmt för mig... Jag har svårt för värme även i vanliga fall (är en riktig vintermänniska) så nu är det extra tungt. Igår var det illa nog med temperaturen, och idag ska det bli ännu värre. Känner mig riktigt påverkad av värmen, alldeles svimfärdig. Låg med våt handduk på pannan i soffan igår, det hjälpte lite. smile1.gif Men inatt blev det inte mycket sömn, har varit vaken sen kl 04... Önskar att jag verkligen var en sån som älskar och njuter av hög värme!

Vi låter likadana. Jag fryser aldrig, folk omkring fryser alltid så hemskt mycket och där sitter jag utan kofta och skulle gärna vilja öppna ett fönster typ

Ush ja idag ska det bli varmt.. Håller på att packa ihop inför stranden, ska bli skönt att bada!
  • Sara H
    oldy skrev 2013-08-03 10:36:47 följande:
    Vi låter likadana. Jag fryser aldrig, folk omkring fryser alltid så hemskt mycket och där sitter jag utan kofta och skulle gärna vilja öppna ett fönster typ

Ush ja idag ska det bli varmt.. Håller på att packa ihop inför stranden, ska bli skönt att bada!
    Åh, hade gärna åkt till stranden och badat jag också, men bara tanken på att sätta mig i bilen gör mig svimfärdig. Så jag håller mig inomhus idag, typ naken och med fläktar på, och småpysslar i den mån hettan tillåter.

Ha en härlig dag på stranden!
  • oldy
    Sara H skrev 2013-08-03 12:07:20 följande:
    Åh, hade gärna åkt till stranden och badat jag också, men bara tanken på att sätta mig i bilen gör mig svimfärdig. smile5.gif Så jag håller mig inomhus idag, typ naken och med fläktar på, och småpysslar i den mån hettan tillåter.

Ha en härlig dag på stranden!
    Haha jag brukar ligga i trosor framför fläkten när jag är hemma

Det var plågsamt att bege sig dit, men sen kastade jag mig i havet direkt och herregud så skönt! Men detta var nog sista strandbesöket som gravid.. Börjat jobba på måndag och då blir det nog inte mer än så

När ska du packa bb-väska? Sätta fast babyskydd i bilen och sånt?
Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?