• Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Är inte officiellt i tredje trimestern ännu, men snart. Finns det fler som har bf runt början av september 2013 och vill följas åt den sista biten?:)

Själv väntar jag tredje barnet den 3 september.

Junimamma.blogspot.com-22år, fru & snart trebarnsmamma
  • Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
  • Carla300

Fru mia: Jag hade gbs med sonen. Fick åka in och stoppa värkar i vecka 27 och 32. Fick antibiotika första gången och det gjorde så värkarna slutade. Men gbs konstaterades först en vecka efter förlossningen när jag fick en infektion i livmodern. Skulle få antibiotika i dropp när dottern föddes med det gick så snabbt att jag inte hann få det. Båda barnen har varit helt friska ändå utan krångel.

Imorgon ska de ta prov och se om jag har gbs också nu (hade det alltså också med dottern men fick inga värkar för tidigt).

27 dagar kvar till bf. 6 dagar tills han är färdig!

• fru mia
    Carla300 skrev 2013-08-07 13:28:33 följande:
    Fru mia: Jag hade gbs med sonen. Fick åka in och stoppa värkar i vecka 27 och 32. Fick antibiotika första gången och det gjorde så värkarna slutade. Men gbs konstaterades först en vecka efter förlossningen när jag fick en infektion i livmodern. Skulle få antibiotika i dropp när dottern föddes med det gick så snabbt att jag inte hann få det. Båda barnen har varit helt friska ändå utan krångel. Imorgon ska de ta prov och se om jag har gbs också nu (hade det alltså också med dottern men fick inga värkar för tidigt). 27 dagar kvar till bf. 6 dagar tills han är färdig!

Vad skönt att de gick bra! Är lite orolig att inte hinna få dropp när det väl börjar så jag kommer nog åka onödigt tidigt istället. Infektion i livmodern lät inge trevligt, fick du ont?
  • Sarus85

Jag har haft gbs under denna graviditeten. Men fått antibiotika 3 gånger. Får inte du det nu Fru Mia? Sist jag kolla så hade det försvunnit men jag ska ändå få dropp på förlossningen.

Carla samma här 27 dagar kvar! Hoppas på att det går fort. Längtar efter bebis nu. Har ni packat väskan? Jag har så svårt och veta vad jag ska ta med. Sist packa jag alldeles för mycket :)

• oldy

Nu har jag tagit tummen ur och beställt tid hos läkaren imorgon pga min foglossning.

Jobbar och tänkte göra det tre veckor till, men efter en dag på jobbet kan jag inte röra mig alls, gråter så ont det gör.

Dags att prioritera mig och bebisen känner jag.

Hur "lätt" är det att bli sjukskriven? Någon som har erfarenhet?

• Stora My

Oldy: huu med så ont av foglossning. Bra du går till läkaren. Tror du blir sjukskriven, det är ju en hel del som har besvärlig foglossning. Att gråta av smärta är ju inte normalt. *kram*

• Carla300

Fru mia: Fick lite ont i magen och jättehög feber. Fick antibiotika i dropp några dagar så blev jag frisk. De kom från hemsjukvården så fick vara hemma i alla fall.

• MammaMu74

Oldy Jag är helt övertygad om att du blir sjukskriven! Hade foglossning men min första från v 23, var sjukskriven till 50% ett par veckor men det slutade som du beskriver det nu -Ont så man gråter, blev sjukskriven till 100% fram till BF. Inga problem alls :)

• fru mia
    Sarus85 skrev 2013-08-07 14:16:33 följande:
    Jag har haft gbs under denna graviditeten. Men fått antibiotika 3 gånger. Får inte du det nu Fru Mia? Sist jag kolla så hade det försvunnit men jag ska ändå få dropp på förlossningen. Carla samma här 27 dagar kvar! Hoppas på att det går fort. Längtar efter bebis nu. Har ni packat väskan? Jag har så svårt och veta vad jag ska ta med. Sist packa jag alldeles för mycket :)

Nix skulle bara ha under förlossningen enl läkaren...
  • oldy
    Stora My skrev 2013-08-07 16:52:59 följande:
    Oldy: huu med så ont av foglossning. Bra du går till läkaren. Tror du blir sjukskriven, det är ju en hel del som har besvärlig foglossning. Att gråta av smärta är ju inte normalt. *kram*
    Tack
    MammaMu74 skrev 2013-08-07 17:17:46 följande:
    Oldy Jag är helt övertygad om att du blir sjukskriven! Hade foglossning men min första från v 23, var sjukskriven till 50% ett par veckor men det slutade som du beskriver det nu -Ont så man gråter, blev sjukskriven till 100% fram till BF. Inga problem alls :)
     Ja, man får helt enkelt hoppas doktorn är snäll & lyssnar på en? För det är ju inget de kan se på en direkt..

• Sara H
    oldy skrev 2013-08-07 18:04:00 följande:
    Tack

Ja, man får helt enkelt hoppas doktorn är snäll & lyssnar på en? För det är ju inget de kan se på en direkt..

Usch, så jobbigt Oldy. Jag tror säkert att doktorn kommer att lyssna på dig, det är nog inga problem.
    Bra att du prioriterar dig och bebisen!
Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?