• Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Är inte officiellt i tredje trimestern ännu, men snart. Finns det fler som har bf runt början av september 2013 och vill följas åt den sista biten?:)

Själv väntar jag tredje barnet den 3 september.

Junimamma.blogspot.com-22år, fru & snart trebarnsmamma
  • Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
  • Sara H
    oldy skrev 2013-08-10 15:45:04 följande:
    Haha! Undrar vad som pågår med kroppen? Det har ju varit stopp i 8 månader liksom..
    Ja, vatten har väl aldrig varit så gott som nu..
    Det kanske är för att bebisen sjunkit? Den trycker på helt enkelt? Inte helt fel att ha fart på magen inför förlossningen.
  • Carla300

Vet inte om de försöker vända eller om bebisen halkar rätt den när förlossningen väl startar. Men om det är ett myom i vägen så kommer han ju inte ut den vägen inte... Får nu hoppas att de kommer med goda nyheter på måndag. Har försökt läsa på om andra i samma situation men det är inte många som haft bebisen i "snedläge".

• oldy
    Sara H skrev 2013-08-10 15:47:12 följande:
    Det kanske är för att bebisen sjunkit? Den trycker på helt enkelt? Inte helt fel att ha fart på magen inför förlossningen. smile1.gif
    Haha ja så kan det ju vara
  • Stumpan84

Nu måste jag försöka vila... Idag är en så pissig dag! Trött, vresig, hungrig men vill inte äta så jag dricker mig mätt...

• Sara H

Jag har helt tappat aptiten. Borta är den hunger som härjade för 4-5 månader sen, då jag kunde äta dygnet runt... Magen känns full! Törstig som tusan dock.

• Stumpan84
    Sara H skrev 2013-08-10 18:12:28 följande:
    Jag har helt tappat aptiten. Borta är den hunger som härjade för 4-5 månader sen, då jag kunde äta dygnet runt... Magen känns full! Törstig som tusan dock.

Jag har tyvärr kvar hungerkänslan men vill inte äta Lyckades sova en liten stund och vaknar mer deppig än vad jag var när jag somna *suckar*
  • oldy
    Sara H skrev 2013-08-10 18:12:28 följande:

Jag har också rätt dålig aptit. Äter nog mindre än vad jag gjorde innan jag blev gravid, har Iofs alltid ätit mycket jag behöver äta ofta och mindre portioner. Det är väl bebisen som tar plats i magen
  • Sara H
    oldy skrev 2013-08-10 22:26:49 följande:
    Jag har också rätt dålig aptit. Äter nog mindre än vad jag gjorde innan jag blev gravid, har Iofs alltid ätit mycket jag behöver äta ofta och mindre portioner. Det är väl bebisen som tar plats i magen
    Så är det säkert! Jag äter nog mängdmässigt ungefär som innan, men helt annorlunda. Innan graviditeten åt jag mycket frukt och grönsaker, numera vill jag ha bröd och pasta. Kolhydratladdning!
  • Carla300

God morgon! Hur är det med er idag? Några bebisar som kommit?:)

Om två dagar är jag i vecka 37+0. Känner mig inte alls mentalt redo att föda ännu! Har så fullt upp med mina två små att jag inte hunnit vänja mig vid tanken på att snart ha ännu en liten. Men jag brukar gå över tiden så det kan ännu vara fem veckor kvar för mig.

Har haft svårt att sova inatt. Varit så nervös inför morgondagena ul+läkarbesök... Kommer knappast att sova en blund nästa natt.

• Sara H
    Carla300 skrev 2013-08-11 07:57:25 följande:
    God morgon! Hur är det med er idag? Några bebisar som kommit?:)

Om två dagar är jag i vecka 37+0. Känner mig inte alls mentalt redo att föda ännu! Har så fullt upp med mina två små att jag inte hunnit vänja mig vid tanken på att snart ha ännu en liten. Men jag brukar gå över tiden så det kan ännu vara fem veckor kvar för mig.
    Har haft svårt att sova inatt. Varit så nervös inför morgondagena ul+läkarbesök... Kommer knappast att sova en blund nästa natt.
    Spännande att höra hur det går imorgon, Carla! Min släkting som är i vecka 37 var på vändningsförsök i veckan, men det lyckades inte. Hon ska på bäckenröntgen, men ställer ändå in sig på att det troligtvis blir KS, vilket hon inte vill. Tycker synd om henne som känner sig uppgiven så här i slutet av graviditeten.

Håller tummarna för dig imorgon!
Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?