• Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Är inte officiellt i tredje trimestern ännu, men snart. Finns det fler som har bf runt början av september 2013 och vill följas åt den sista biten?:)

Själv väntar jag tredje barnet den 3 september.

Junimamma.blogspot.com-22år, fru & snart trebarnsmamma
  • Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
  • oldy
    Sara H skrev 2013-08-11 07:31:56 följande:
    Så är det säkert! Jag äter nog mängdmässigt ungefär som innan, men helt annorlunda. Innan graviditeten åt jag mycket frukt och grönsaker, numera vill jag ha bröd och pasta. Kolhydratladdning! smile1.gif
    Jag har också ätit mycket kolhydrater, är allergisk mot de flesta frukter och inte ätit så mycket grönsaker. Får lite ångest över det, liksom vad händer med bebisen om man inte gör det?
  • Sara H
    oldy skrev 2013-08-11 10:42:37 följande:
    Jag har också ätit mycket kolhydrater, är allergisk mot de flesta frukter och inte ätit så mycket grönsaker. Får lite ångest över det, liksom vad händer med bebisen om man inte gör det?
    Usch, vad jobbigt att vara allergisk mot frukt. Rent näringsmässigt tror jag inte att det gör så mycket alls. Annars beror det väl på hur mycket av ens matvanor under graviditeten påverkar barnets smaklökar, det ska ju tydligen spela in. Önskar att vår kille kunde få mina gamla matvanor istället. Men förhoppningsvis kommer jag att återgå åtminstone en del under amningen.
  • oldy
    Sara H skrev 2013-08-11 11:10:34 följande:
    Usch, vad jobbigt att vara allergisk mot frukt. smile4.gif Rent näringsmässigt tror jag inte att det gör så mycket alls. Annars beror det väl på hur mycket av ens matvanor under graviditeten påverkar barnets smaklökar, det ska ju tydligen spela in. Önskar att vår kille kunde få mina gamla matvanor istället. smile1.gif Men förhoppningsvis kommer jag att återgå åtminstone en del under amningen.
    Ja, jag älskar äpplen men luftrören krymper om jag äter det. Tål krångliga frukter som melon, ananas och sånt, men hur lätt är det att ta med och äta här och där liksom

Ja vi får hoppas din kille gillar frukt och grönt. Det är himla konstigt att de flesta barn inte gillar grönsaker tycker jag..
  • Carla300

Tack Sara H!

Min aptit varierar. Den senaste tiden har jag inte alls kännt mig hungrig men väldigt sugen på coca-cola och punschrullar. Mina crawings;) Viktuppgången är under fem kg ännu så lite fundersam är jag nog angående det. Men sist gick jag bara upp 6kg och allt var bra med dottern så borde inte oroa mig. Får ju antagligen veta hur stor bebisen är imorgon:)

• Stora My

Jag har gått upp massor, 14 kg sen inskrivningen. Det är mer än med de tidigare. Vet inte om jag märker något särskilt på aptiten, äter lite fler mellanmål nu, men däremot för mycker sött och gott. Försöker i alla fall röra mig. Idag blev det en 50 minuters promenad.

• Sara H

Äh, 14 kg är väl ingenting, Stora My. Här har du en som i vecka 35 gått upp 23 kg.

• Mammaspärlaa

Nä jag har ingen värk i sikte så jag dukar fram lite chips o djungelvrål och bänkar mig i soffan! God kväll på er:)

• fru mia
    Mammaspärlaa skrev 2013-08-11 20:58:55 följande:
    Nä jag har ingen värk i sikte så jag dukar fram lite chips o djungelvrål och bänkar mig i soffan! God kväll på er:)

Å vad gott!!! I morse hade jag (för) värkar som gjorde så ont... väckte barnen så vi skulle kunna åka in så efter en stund tvärstopp & inte de minsta ont....
  • fru mia
    fru mia skrev 2013-08-11 21:43:46 följande:
    Å vad gott!!! I morse hade jag (för) värkar som gjorde så ont... väckte barnen så vi skulle kunna åka in så efter en stund tvärstopp & inte de minsta ont....

Alltså barnen skulle till barnvakt... inte med till sjukan :)
  • Carla300

Fru mia: Åh va spännande det är för dig nu! Hoppas att de sätter igång på riktigt nu!

Min bebis är i rätt läge och väger 3,2kg. Livmodertappen är förkortad, mjuk och en cm öppen! Så något sker där fastän jag inte känner något:) Kanske jag borde förbereda mig på att han kan komma ut före bf?! Vecka 37+0 imorgon. Bröllop i helgen och me&i party nästa veckas torsdag. Sen får han komma.

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?