• Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Är inte officiellt i tredje trimestern ännu, men snart. Finns det fler som har bf runt början av september 2013 och vill följas åt den sista biten?:)

Själv väntar jag tredje barnet den 3 september.

Junimamma.blogspot.com-22år, fru & snart trebarnsmamma
  • Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
  • oldy
    Sara H skrev 2013-08-08 17:34:32 följande:
    Åh, så skönt! Inte ska du ha dåligt samvete för jobbet, de förstår säkert. Nu kan du fokusera på att bli mamma helt och hållet. smile1.gif
    Ja, 35 dagar kvar nu!
  • Stora My

Fru mia: då blir det ju snart. Å så spännande! Blir lite pirrig hur, var, när det blir.

• Stumpan84
    fru mia skrev 2013-08-08 17:00:32 följande:

Vet inte. Är på 11 dygnet med värkar till & från. Bara lite av tappen kvar & öppen lite grann. Dom diskuterade igångsättning redan i dag men det är bäst för barnet att vänta lite till. Fanns plats på förlossningen men fullt på bb. Jag hoppas de kommer igång av sig själv de är ju bäst både förmåga & barnet.
    ahh okey men värkar så länge gör ju både dig och bebisen utmattad så kanske är därför? 

Idag är min bebis mer rörlig än någonsin! Ända sen igårkväll så har det varit fullt ös! Både revben och ljumske får ta så mycket stryk och min kropp är helt slutkörd! Jag är så öm så jag vet inte vart jag ska bli av! Kan man bli igångsatt pga rörligt barn? :P 
  • fru mia
    Stumpan84 skrev 2013-08-08 17:59:59 följande:
    ahh okey men värkar så länge gör ju både dig och bebisen utmattad så kanske är därför?  Idag är min bebis mer rörlig än någonsin! Ända sen igårkväll så har det varit fullt ös! Både revben och ljumske får ta så mycket stryk och min kropp är helt slutkörd! Jag är så öm så jag vet inte vart jag ska bli av! Kan man bli igångsatt pga rörligt barn? :P 

Hi hi! Du kan ju alltid fråga ;) Jag hoppas att det kommer igång naturligt, annars kanske jag fegar ur på onsdag :)
  • fru mia
    Stora My skrev 2013-08-08 17:51:34 följande:
    Fru mia: då blir det ju snart. Å så spännande! Blir lite pirrig hur, var, när det blir.

Ja de är skönt att veta att jag inte kommer behöva ha det så här så länge till :)
  • Sara H
    oldy skrev 2013-08-08 17:40:38 följande:
    Ja, 35 dagar kvar nu!
    Det närmar sig med stormsteg! Hihi, jag har testbäddat spjälsängen. Kunde självklart inte hålla mig.
  • oldy
    Sara H skrev 2013-08-08 20:36:26 följande:
    Det närmar sig med stormsteg! Hihi, jag har testbäddat spjälsängen. Kunde självklart inte hålla mig. smile6.gif
    Ååh! Hur blev det?

Det lär jag ju också göra nu nät jag ska gå hemma..
  • Stumpan84
    fru mia skrev 2013-08-08 19:30:30 följande:
    Hi hi! Du kan ju alltid fråga ;) Jag hoppas att det kommer igång naturligt, annars kanske jag fegar ur på onsdag :)

Jag tror ju inte dom gör de Att bli igångsatt är inte så farligt... Jag blev det med gel som dom pillade upp och vid 3 på natten började värkarna bli lite jobbiga och 9.42 va han född... Fick gelen runt 10-11 dagen innan...
  • Sara H
    oldy skrev 2013-08-08 20:51:01 följande:
    Ååh! Hur blev det?
    Det lär jag ju också göra nu nät jag ska gå hemma..
    Det blev fint! Har lagt upp en bild i mitt galleri, hoppas det funkar att se den.

Istället för babynest har vi mjukliften i spjälsängen. Jag har lagt ett tjockt, dubbelvikt täcke i botten på liften, plus en kudde. Får se om vi stänger till liften eller lägger ett täcke/filt över när det är sovdags. Blir att prova sig fram hur varmt/svalt vår bebis vill ha det.

Fick även hem den jättefina skötbädden "Moln" (svartvit) från Färg & Form igår. Nöjd!
  • Sarus85

Fru Mia- hoppas det kommer igång! Låter ju väldigt jobbigt att gå med värkar så länge!

Strumpan-min syster gick längre med sitt andra barn (inte över) och tyckte det kändes som en evighet just pga att första barnet kom bf -7 och andra kom bf -4. Tyckte hon kunde prova gå över 6 dagar som jag gjorde ;)

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?