• Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Är inte officiellt i tredje trimestern ännu, men snart. Finns det fler som har bf runt början av september 2013 och vill följas åt den sista biten?:)

Själv väntar jag tredje barnet den 3 september.

Junimamma.blogspot.com-22år, fru & snart trebarnsmamma
  • Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
  • Stumpan84
    Sarus85 skrev 2013-08-09 09:28:53 följande:
    Fru Mia- hoppas det kommer igång! Låter ju väldigt jobbigt att gå med värkar så länge!

Strumpan-min syster gick längre med sitt andra barn (inte över) och tyckte det kändes som en evighet just pga att första barnet kom bf -7 och andra kom bf -4. Tyckte hon kunde prova gå över 6 dagar som jag gjorde ;)
    Hehe ja jag ska absolut inte klaga egentligen då jag bara är i vecka 37+1 än så länge men min kropp är så anti graviditet och jag är en väldigt smal person så denna extra vikten gör mitt liv till ett helvete tyvärr... 37+4 kom min yngsta så får se om denna går över =) Denna helgen så kommer mina barn så då kommer jag iaf inte ha tid och tänka på det och det kommer vara så skönt! Det är så hemskt att ha varannan vecka =( 
  • Sarus85

Det förstår jag :(. Skulle sakna min son något fruktansvärt. Då får ni mysa extra mycket nu :). Ser dem fram emot att få syskon?

• Carla300

Oj så spännande fru mia!:)

Idag har jag köpt allt som behövs inför bebisens ankomst:) Nu ska jag bara sy och sticka klart en del saker. Känns skönt att vara förberedd nu! Vecka 36+3 idag.

De ringde från spec.mvc idag och redan på måndag ska jag dit på ultra och läkarbesök för att bebisen ligger snett. Trodde jag skulle få vänta mycket längre!! Om vattnet går nu så är det direkt till förlossningen i liggläge som gäller. Så hoppas att han inte vill ut riktigt ännu. På måndag är jag i vecka 36+6, en dag före han räknas som färdig.

• fru mia

Alla närmar sig förlossningen med stormsteg här i tråden :) så roligt att följa!

• Stumpan84
    Sarus85 skrev 2013-08-09 12:51:41 följande:
    Det förstår jag :(. Skulle sakna min son något fruktansvärt. Då får ni mysa extra mycket nu :). Ser dem fram emot att få syskon?
    Ja gud vad vi myser! Tyvärr så är han dock inte liiika pigg på att sitta i mammas knä och kramas längre :P
  • Stumpan84
    Sarus85 skrev 2013-08-09 12:51:41 följande:
    Och jo jag tror dom ser fram mot det.. Min äldsta är inte så exalterad med han har ju redan en lillebror men min yngsta envisas med att han ska dela säng med bebisen :P
  • Stora My

Hoppas den lille nu lägger sig rätt Carla. Bra du får komma till spec redan på måndag och kolla upp det hela.

Man har ju hört att bebisen inte alltid har så bråttom lägga sig neråt och fixera sig som omföderska.

• Stora My

Min lille ligger neråt, känner tydligt rumpan som böker. Tror han är fixerad vid nästa besök i v 37.

Jag ska försöka ha plutten sovandes i egen säng eftersom blivande storebror fortfarande kommer över till oss på natten. Men det kan ju bli svårt/tungt mitt i natten, är ju lättare ha dem små nära.

• MammaMu74

Himmel så spännande!! Det känns som ett rafflande slut i en bok eller film när man läser vad ni skriver :) Ni är såååååå nära målet allihopa! Jag har 65 dagar kvar till BF känns väääääldigt långt kvar när jag läser i tråden men den som spar han har... Haha eller ngt ;) Stort lycka till och hoppas att allt går bra för er!

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?