• petrina

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Hej alla. Tänkte att jag hoppar in här om de går har bm den 24 september gick alltså in i v. 30 nyss. Detta blir mitt andra barn och kan lätt säga att jag inte har något gjort. Har beställt vagnen men pga flytt som sker nu i månadsskiftet eller nästa kommer jag inte boa så mycket utan spackla o måla o kasta de som inte används. Sen får man hoppas på att jag hinner ikapp med allt innan man hamnar på förlossningen. Kram på er!

• petrina

Fru mia

Ja har en väldigt smärtsam graviditet så du låter inte alls negativ. Trodde aldrig att de skulle bli värre med denna då första va en 5kg bäbis. 73 dagar kvar

Sara

Grattis. Njut stort

• petrina
    Carror skrev 2013-07-17 07:14:03 följande:
    Dom tog hål på hinnorna 15.30 igår och 18.51 kom lilla Emilia 4,1kg 49cm

Grattis! Va skönt att ni får åka hem o mysa...

Här har vi hela 68dagar kvar, nu väntar vi på att komma till tillväxt ul för att se hur stor beben är samt titta till om moderkakan ligger bra till. O närmast ligger socker belastninga testet. Blää hemskheter att dricka den där blaskan. Någon annan som gjort det?
  • petrina

Vågar inte tacka nej då förra barnet va så stort. Men fy attans.

Dock har jag fått tid till ultraljud om ca 2veckor. Hjälper en massa att få se lillan en gång till innan hon kommer. Sen att få se att de verkligen är en flicka

• petrina
    Stora My skrev 2013-07-18 16:04:59 följande:
    Ja då är det bra göra belastningen för att ha koll. Vad händer efter ul ifall barnet är stort? Blir det snitt? Eller bara beroende på hur moderkakan ligger?

De ska kolla upp båda om de e stort blir det snitt o så klart om moderkakan ligger fel.
Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?