• Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Är inte officiellt i tredje trimestern ännu, men snart. Finns det fler som har bf runt början av september 2013 och vill följas åt den sista biten?:)

Själv väntar jag tredje barnet den 3 september.

Junimamma.blogspot.com-22år, fru & snart trebarnsmamma
  • Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
  • Stumpan84

Inatt vaknade jag varje gång jag fick en förvärk... Vet inte om de va tätt eller regelbundet för jag somnade om lika snabbt men nu är de borta och jag är öm i ryggen... Och på riiiktigt dåligt humör...

• Carla300

Jag har ett myom i framvägg och de tror att det kan ha vuxit och hindrar bebisen från att rymmas ner med huvudet. Isåfall måste det väl bli snitt. Men myomet har alltid varit pyttelitet och aldrig synts på ett ultraljud graviditet så det låter ju inte så troligt att det plötsligt skulle ha vuxit så mycket.

Det är nog spännande nu på slutet!:)

Vår ettåring har börjat klättra ur spjälsängen så idag ska vi byta till växa säng åt henne. Så mina kvällar kommer att vara fyllda av att lägga tillbaka henne i sin säng. Har en del jag vill hinna sy och sticka ännu men får väl kanske inse att jag inte hinner med allt. Det tog en månaf innan sonen slutade klättra ur växasängen och om en månad hoppas jag att bebisen kommit ut.

• Sarus85

Carla300, hur känner du inför snitt? När kommer det beslutas? Du är ju väldigt nära nu. Måste vara lite nervöst och inte veta hur det blir.

Jag ska på tul på fredag så efter det kommer det väl beslutas hur det blir för mig. Känns som en stor bebis då magen är spänd hela tiden och det gör väldigt ont när bebis rör sig. Som blåmärke på insidan. Är riktigt nervös :(

• Carla300

Sarus85: Jag vill absolut inte snittas... Känner riktigt ångest inför det. Kommer nog att göra allt som står i min makt för att slippa det. Men om det är enda alternativet så måste det ju ske ändå. Usch, hoppas verkligen att det inte behöver bli snitt! Tur att jag ska dit redan i övermorgon i alla fall. Då behöver jag inte grubbla så länge till.

• Sarus85

Hoppas de kan hjälpa dig så du slipper snitt då :). Kommer de försöka vända? Håller tummarna för att de ska fungera :)

• Stora My

Carla: hoppas det inte behöver bli snitt.

Känner detsamma inför snitt, har varit med om det förr och vill inte.

• oldy

Ursäkta men är det någon mer än jag som bajsar sjukt mycket nu för tiden?

• fru mia
    MammaMu74 skrev 2013-08-09 20:00:51 följande:
    Himmel så spännande!! Det känns som ett rafflande slut i en bok eller film när man läser vad ni skriver :) Ni är såååååå nära målet allihopa! Jag har 65 dagar kvar till BF känns väääääldigt långt kvar när jag läser i tråden men den som spar han har... Haha eller ngt ;) Stort lycka till och hoppas att allt går bra för er!

Jag hade också nyss 65 dagar kvar.. tiden går snabbt :)
    Stumpan84 skrev 2013-08-10 09:18:02 följande:
    Inatt vaknade jag varje gång jag fick en förvärk... Vet inte om de va tätt eller regelbundet för jag somnade om lika snabbt men nu är de borta och jag är öm i ryggen... Och på riiiktigt dåligt humör...

De närmar sig :)
  • Sara H
    oldy skrev 2013-08-10 14:09:11 följande:
    Ursäkta men är det någon mer än jag som bajsar sjukt mycket nu för tiden?
    Haha! Nej, det problemet har jag inte. Dock kissar jag tre gånger på fem minuter ibland. Dricker vatten som hel blomsterrabatt, är sjukt törstig jämt!

Carla: Hoppas verkligen att du slipper snitt. Håller tummarna för att vändningsförsöket ger resultat, eller att bebisen själv fattar vinken!
  • oldy
    Sara H skrev 2013-08-10 15:27:44 följande:
    Haha! Nej, det problemet har jag inte. smile2.gif Dock kissar jag tre gånger på fem minuter ibland. Dricker vatten som hel blomsterrabatt, är sjukt törstig jämt!

Carla: Hoppas verkligen att du slipper snitt. Håller tummarna för att vändningsförsöket ger resultat, eller att bebisen själv fattar vinken! smile1.gif
    Haha! Undrar vad som pågår med kroppen? Det har ju varit stopp i 8 månader liksom..

Ja, vatten har väl aldrig varit så gott som nu..
Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?