• Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Är inte officiellt i tredje trimestern ännu, men snart. Finns det fler som har bf runt början av september 2013 och vill följas åt den sista biten?:)

Själv väntar jag tredje barnet den 3 september.

Junimamma.blogspot.com-22år, fru & snart trebarnsmamma
  • Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
  • Carla300

MVC besök idag med läkarundersökning. Vikt +4,6. Blodtrycket lågt och hjärtljud 125-130. Sf mått samma som för två veckor sen. Livmodertappen lite kortare och mjukare men stängd. Bebisen ligger snett så det blir ännu ett ul för oss inom den närmaste tiden och läkarbedömning. Vet ännu inte när. Skit. Trodde nog att han var med huvudet ner nu. Vill inte bli snittad!

• fru mia

Vad han bråkar med dig Carla ;), hoppas han vänder sig rätt snart! Idag ska jag på kontroll på förlossningen, hoppas alla dessa värkar gjort någon nytta!

• oldy
    Sara H skrev 2013-08-07 20:45:55 följande:
    Usch, så jobbigt Oldy. Jag tror säkert att doktorn kommer att lyssna på dig, det är nog inga problem.

Bra att du prioriterar dig och bebisen! smile1.gif
    Blev sjukskriven sista tiden, var inga problem. Känns skönt men jag har samtidigt dåligt samvete för jobbet.. Men läkaren sa att det är ju en kort tid av mitt liv, bäst att prioritera mig och bebisen
  • Stora My

Oldy: Skönt läkaren lyssnade på dig och du får tänka så att det är ju bara tre veckor du blir borta (ja förutom resten av föräldraledigheten sen). Du har ju kunnat jobba hittills, en del blir ju sjukskrivna tidigt. Nu får du ta hand om dig själv och längta efter bebisen.

• fru mia

Känner mig gladare än vanligt, kontrollen gick bra. Om förlossningen inte kommer igång av sig själv så sätter dom förmodligen i gång på onsdag :) Det blir lättare att stå ut när man vet att de inte är så långt kvar :)

• oldy
    Stora My skrev 2013-08-08 15:55:30 följande:

Oldy: Skönt läkaren lyssnade på dig och du får tänka så att det är ju bara tre veckor du blir borta (ja förutom resten av föräldraledigheten sen). Du har ju kunnat jobba hittills, en del blir ju sjukskrivna tidigt. Nu får du ta hand om dig själv och längta efter bebisen.

Ja det var inga problem alls, så skönt.

Ska bli skönt att kunna vila när man vill & behöver!
  • Stumpan84
    fru mia skrev 2013-08-08 16:38:27 följande:
    Känner mig gladare än vanligt, kontrollen gick bra. Om förlossningen inte kommer igång av sig själv så sätter dom förmodligen i gång på onsdag :) Det blir lättare att stå ut när man vet att de inte är så långt kvar :)
    hur kommer det sig att du ska bli igångsatt redan på onsdag?
  • fru mia
    Stumpan84 skrev 2013-08-08 16:48:43 följande:
    hur kommer det sig att du ska bli igångsatt redan på onsdag?

Vet inte. Är på 11 dygnet med värkar till & från. Bara lite av tappen kvar & öppen lite grann. Dom diskuterade igångsättning redan i dag men det är bäst för barnet att vänta lite till. Fanns plats på förlossningen men fullt på bb. Jag hoppas de kommer igång av sig själv de är ju bäst både förmåga & barnet.
  • Sara H
    oldy skrev 2013-08-08 15:36:00 följande:
    Blev sjukskriven sista tiden, var inga problem. Känns skönt men jag har samtidigt dåligt samvete för jobbet.. Men läkaren sa att det är ju en kort tid av mitt liv, bäst att prioritera mig och bebisen
    Åh, så skönt! Inte ska du ha dåligt samvete för jobbet, de förstår säkert. Nu kan du fokusera på att bli mamma helt och hållet.
Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?