• Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Är inte officiellt i tredje trimestern ännu, men snart. Finns det fler som har bf runt början av september 2013 och vill följas åt den sista biten?:)

Själv väntar jag tredje barnet den 3 september.

Junimamma.blogspot.com-22år, fru & snart trebarnsmamma
  • Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
  • Stumpan84
    Sarus85 skrev 2013-07-26 13:01:40 följande:
    Strumpan84 när har du bf?
    Usch hemskt att du ska behöva vara orolig för det :(. Hoppas verkligen de har plats i Malmö eller Lund. Hbg går kanske också bra?
    sista Augusti men föder alla mina tidigt så räknar med att gå max två veckor till... känner redan nu att det snart är på G...
  • Sarus85

Oj åk då hellre in för tidigt så du inte väntar hemma för länge! Spännande att väntan snart är över :)

• Stumpan84
    Sarus85 skrev 2013-07-26 15:21:09 följande:
    Oj åk då hellre in för tidigt så du inte väntar hemma för länge! Spännande att väntan snart är över :)

Ja alltså det är inte på G just nu men senaste dagarna så har mina sd ökat så himla kraftigt så tror att dom snart inte slutar vid vila längre... Imorse vaknade jag av så stark förvärk så jag fick verkligen ligga och fokusera mig på att slappna av.. Efter det har jag bara haft vanliga sd men känns som att någon har hoppat på min mage hela natten... Är utmattad, lättirriterad för första gången denna graviditeten och dyl..
  • MammaMu74
    fru mia skrev 2013-07-26 11:48:02 följande:

Tur man har mobil :) mår du bättre nu? Läste i sn att dom har fullt nu i sommar men kunnat ta emot alla som hör dit i iallafall men var åker man annars? Eskilstuna?

Ja eller hur! Det är bättre idag, är ordinerad vila och hoppas att det bara är foglossningen som spökar... Skulle det fortsätta så ville dom lägga in mig och ta prover så nu håller jag tummarna för att allt släpper så jag kan fortsätta njuta av min graviditet.
    När jag var inne så hörde jag BARA en tjej till som var mitt uppe i förlossningen men jag har också hört att det har och är fullt upp och att dom saknar personal på förlossningen.
    Min granne som fick barn i aug förra året (det var lika fullt då) var det sista paret in, dom efter fick åka till Norrköping då det var fullt i Eskilstuna... Kan väl känna att jag föredrar vägen till Norrköping!
  • Sarus85

Verkar vara samma läge i hela landet :-/. Hemskt för alla födande mammor och personal som måste vara otroligt pressade! Borde ju vara det sista man som blivande mamma ska vara orolig för att få plats på BB!!!

Strumpan vilken vecka har dina andra barn föds i?

• Stumpan84
    Sarus85 skrev 2013-07-26 17:52:38 följande:
    Verkar vara samma läge i hela landet :-/. Hemskt för alla födande mammor och personal som måste vara otroligt pressade! Borde ju vara det sista man som blivande mamma ska vara orolig för att få plats på BB!!!

Strumpan vilken vecka har dina andra barn föds i?
    Min första föddes två dagar innan bf med akutsnitt men det var för att dom var envisa med att stoppa min förlossning helatiden. Annars hade han nog kommit runt vecka 30. Andra så fick jag medicin för att undvika blodproppar som orsakade problemen med den första och då gick vattnet i 36+6 och hade absolut noll känningar innan. Nu är jag i 35+2 och känner att kroppen börjar ge upp och kommer snart vilka bli av med extravikten.
  • fru mia

Ja eller hur! Det är bättre idag, är ordinerad vila och hoppas att det bara är foglossningen som spökar... Skulle det fortsätta så ville dom lägga in mig och ta prover så nu håller jag tummarna för att allt släpper så jag kan fortsätta njuta av min graviditet. När jag var inne så hörde jag BARA en tjej till som var mitt uppe i förlossningen men jag har också hört att det har och är fullt upp och att dom saknar personal på förlossningen. Min granne som fick barn i aug förra året (det var lika fullt då) var det sista paret in, dom efter fick åka till Norrköping då det var fullt i Eskilstuna... Kan väl känna att jag föredrar vägen till Norrköping![/quote] Hoppas du slipper bli inlagd! Vi bor åt andra hållet så om det är fullt i Nyköping & Eskilstuna är nog Södertälje ett alternativ men hoppas verkligen på Nyköping!

• fru mia

[quote=70588755][quote-nick]fru mia skrev 2013-07-26 19:13:47 följande:[/quote-nick][/quote] Konstigt de blev när jag citerade!!!!!! Bara sista skrivet av mig...knasigt!

• fru mia

Stumpan84: Är också i 35+2 idag men har BF 27/8, visst hade du 31/8? Räknar jag fel?

• MammaMu74

Fru Mia: Haha ja så tokigt det kan bli! Förstår att det blir Södertälje för er del då, håller tummarna för att det inte är fullt i Nyköping när det är dax för er!

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?