• Sarus85

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Är det för sent att hoppa in i den här tråden? Jag har BF 3 september och det är mitt andra barn.

Kan checka av halsbränna, foglossning och sömnsvårigheter här med :)

• Sarus85

Tackar. Många med bf 3 september :). Nu hoppas jag ju att bebis kommer tidigare och inte 6 dagar senare som med sonen.

• Sarus85

Mm sova middag är guld!

Gömmer mig inomhus där det är lite svalare men imorgon blir det stranden. Så kommer väl vara den strandade valen där :D

• Sarus85

Drack hallonbladste med förra men vet inte denna gången :). Tror jag ska göra det fast på färdigpåse och inte lösvikt. Så jobbigt att koka då :)

• Sarus85

Det sägs kunna förbereda livmodern så den drar ihop sig bättre och även hjälpa till att starta förlossningen. Ska även vara bra för att få igång amningen.

Jag gick över tiden med 6 dagar så det hjälpte mig inte med det och amningen tog också lång tid för mig att få igång.

Dock drog livmoder ihop dig snabbt och jag hade endast väldigt sparsamt avslag i 2-3 veckor så det var bra :)

• Sarus85

Är det inte ganska vanligt att bebis fixerar sig senare andra graviditeten? Hur ligger din bebis nu? Min ligger på tvärren 31+6 idag. Vill helst inte med några vändningsförsök. Har du gjort det innan?

• Sarus85

Så skönt :)

BB-väskan ska jag packa i v 37+0. Sist packa jag den i v 31 och sonen kom 40+6! Så jag orkar inte gå och vänta :)

• Sarus85

Jag och min man gick en profylaxkurs i helgen. Den var riktigt bra och kände att jag saknade något sådant till min första förlossning. Dock är det rätt dyrt. 2500 kr kostade det men det går att ta på sjukvårdsbidraget (om det nu heter så) om ni har sådant på ert arbete? Ett tips iaf :)

Jag har bara sammandragningar men dem gör inte ont så vet inte om det räknas som förvärkar?

• Sarus85

Jag ska få igångsättning den 27/8 så jag är inte så nervös över att bebis ska komma tidigare än så. Är i v 39+0 då och min son kom 40+6. Ska börja få hinnsvepningar i v37+0 och sen v38+0. Denna gången ska jag iaf vila mig i form. Förra sprang jag i trappor och åt ananas och allt möjligt :) men inte kom bebis för det :)

Jag har bara vanliga sammandragningar kanske haft en förvärk haha!

• Sarus85

Usch ja halsbrännan gör en galen! Jag tycker också samarin hjälper bäst. Så köpt hem ett storpack :)

Har tvättat alla kläder och sorterat ner i byrån. Var och köpte kläder till mig själv idag som jag kan amma i och ha med till BB.

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?