• Sarus85

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Jag blir igångsatt pga förlossningsrädsla. Fick en sfinkter ruptur grad 3-4 med sonen. Så för att slippa stort barn och gå över tiden denna gången så blir jag igångsatt en vecka in BF. Så känns nervöst men ändå bra. Fick välja mellan detta eller snitt. Men är rädd för snitt också. Pest eller kolera :-P

• Sarus85

Oh kan du inte berätta lite om din igångsättning?

Förlåt om jag missat något men bodde du inte i Malmö? Låter långt att åka till Blekinge?

• Sarus85

Strumpan84 när har du bf?
    Usch hemskt att du ska behöva vara orolig för det :(. Hoppas verkligen de har plats i Malmö eller Lund. Hbg går kanske också bra?

• Sarus85

Oj åk då hellre in för tidigt så du inte väntar hemma för länge! Spännande att väntan snart är över :)

• Sarus85

Verkar vara samma läge i hela landet :-/. Hemskt för alla födande mammor och personal som måste vara otroligt pressade! Borde ju vara det sista man som blivande mamma ska vara orolig för att få plats på BB!!!

Strumpan vilken vecka har dina andra barn föds i?

• Sarus85

Vi har 5 min till förlossningen spär inte då orolig där :)

Strumpan84- va spännande!!!

Känns overkligt att få en liten bebis. Jag känner mig så oförberedd. Inte packat väskan eller tagit upp spjälsängen. Men är ju några veckor kvar!

• Sarus85

Svårt att säga Sara h. Jag mår väldigt illa i omgångar är i v 35+1.

Men ilningar neråt kan vara ett tecken på fixering men även foglossning om det sitter i blygdbenet.

Min bm trodde bebis fixerat sig men samtidigt är han långt uppe mot revbenen och bökar. Nu är det nog en stor bebis och det känns som den håller på! ;)

• Sarus85

Vi är klara på så sätt att allt är köpt eller framplockat dock inte ihopskruvat :). Sista saken vi hade kvar att köpa var en ståbräda till vagnen och den köpte vi i förgår. Så nu är det bara till att vänta.

Jag känner inga förvärkar eller något så här är det nog långt kvar!

Mår ni bra i värmen?

• Sarus85

Ja idag ska det bli riktigt varmt här med och åska på kvällen så kommer väl vara tryckande!

Går och knaprar is hela tiden :)

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?