• Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Är inte officiellt i tredje trimestern ännu, men snart. Finns det fler som har bf runt början av september 2013 och vill följas åt den sista biten?:)

Själv väntar jag tredje barnet den 3 september.

Junimamma.blogspot.com-22år, fru & snart trebarnsmamma
  • Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
  • fru mia

Ja 10 mil kan ju ta en stund att åka. Om du lägger lite handdukar & sånt i bilen så kommer dom säkert inte behövas :) vi har ca 4 mil till förlossningen om den inte kommer innan v 37 för då är det ett annat sjukhus som är ca 10 mil bort tror jag.

• madelenee

Vi har också ca. 10 mil till förlossningen. Men med tanke på att det är första barnet borde vi hinna dit :)

• Stumpan84
    Stora My skrev 2013-07-31 09:11:28 följande:
    Hur går det för dig Stumpan?

Jodå... Jag har riktigt dålig i magen idagoch för första gången sov jag tilk halv 12 (!!!!) på dagen! Tror kroppen vilar upp sig inför fl nu... Har haft en del sd nu också varav vissa varit riktigt kraftiga såsnart kommer han!
  • Sarus85

Vi har 5 min till förlossningen spär inte då orolig där :)

Strumpan84- va spännande!!!

Känns overkligt att få en liten bebis. Jag känner mig så oförberedd. Inte packat väskan eller tagit upp spjälsängen. Men är ju några veckor kvar!

• Sara H

Jag har fundering som kanske ni som fött barn tidigare eller är längre gångna än jag (slutet av vecka 33 nu) kan svara på?

Imorse när jag vaknade mådde jag illa, det har jag inte gjort på flera månader. Kände mig kräkfärdig vid lukten av vissa saker och när jag böjde mig framåt. Under morgonpromenaden med vår hund kände jag plötsligt ett tryck mot blygdbenet. Inga känningar av sammandragningar eller av att jag behövde kissa, utan bara ner mot blygdbenet. Det gick över efter en stund, men höll i sig i ca 10 minuter.

Kan det här vara tecken på att bebisen fixerar sig? Var hos BM igår (sommarvikarie, jättenöjd även med henne) och hon kunde inte säga hur bebisen låg då. Men han har inte huvudet rakt uppåt i alla fall.

Nu när jag sitter i soffan och vilar känner jag inget tryck mot blygdbenet, mer än att det möjligen sticker/nyper lite ibland. Jag har bebisens rygg/stjärt väldigt högt upp i magen just nu, och det kanske är ett tecken på att han inte fixerat sig..?

• Carla300

Spännande stumpan84! Lycka till sen när det är dags:)

Vecka 35+2 idag. Tror nog att bebisen inte har huvudet rakt ner. Känns inte så i alla fall. Så nu är jag lite småstressad över det. Men kanske han vänder sig nu när vi går så sjukt mycket. Är helt slut om kvällarna! Vi går mest eftersom vi befinner oss i en lite större stad och det blir snabbt många km.

Hade riktigt hemsk halsbränna natten till igår, men inatt var det kolugnt fastän jag ätit "fel" mat igår kväll... Säkert bebisen som låg väldigt högt upp i förrgår.

• Stumpan84

Varje natt samma sak, vaknar av regelbundna sd som sen klingar av så fort jag går upp... absolut att kroppen behöver öva men måste den göra de på natten så jag inte får sova? *gäspar*

• Sarus85

Svårt att säga Sara h. Jag mår väldigt illa i omgångar är i v 35+1.

Men ilningar neråt kan vara ett tecken på fixering men även foglossning om det sitter i blygdbenet.

Min bm trodde bebis fixerat sig men samtidigt är han långt uppe mot revbenen och bökar. Nu är det nog en stor bebis och det känns som den håller på! ;)

• fru mia

Ännu en natt av onda förvärkar som försvinner på morgonen precis som dina stumpan84!

• Sara H
    Sarus85 skrev 2013-08-01 10:39:53 följande:
    Svårt att säga Sara h. Jag mår väldigt illa i omgångar är i v 35+1.

Men ilningar neråt kan vara ett tecken på fixering men även foglossning om det sitter i blygdbenet.

Min bm trodde bebis fixerat sig men samtidigt är han långt uppe mot revbenen och bökar. Nu är det nog en stor bebis och det känns som den håller på! ;)
    Ja, det är det jag funderar på också, att han kanske helt enkelt är stor? Hela magen skruvar på sig och hoppar till när han bökar och sparkar runt därinne. Tycker mig kunna känna både rygg/stjärt och huvud från utsidan då och då, och då tar han verkligen upp hela magen...

Det kanske blir vanligare med illamående igen nu mot slutet av graviditeten när det trycks på lite överallt?
Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?