• Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Är inte officiellt i tredje trimestern ännu, men snart. Finns det fler som har bf runt början av september 2013 och vill följas åt den sista biten?:)

Själv väntar jag tredje barnet den 3 september.

Junimamma.blogspot.com-22år, fru & snart trebarnsmamma
  • Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
  • Carla300

Jag har nog bara med en väska. Har räckt med det förut.

Idag blev vi faddrar till en liten tjej:) Hon sov i min famn en bra stund och man hann nog bli ganska så babysjuk! Men inte mycket kvar nu.

Min man får semester på fredag. Ska bli så skönt!!

• Carla300

Fick igår onda förvärkar efter "mys". Har haft det tidigare men inte så här ont! Tror det beror på att han har huvudet neråt nu... 3-4 minuters mellanrum i flera timmar tills jag somnade ifrån det. Bra övning att andas igenom dem:p Hoppas att de inte påverkar tappen bara... Får väl ta det lite lugnt på den fronten nu ett tag. Vill inte ha ut honom ännu!

Någon annan som får förvärkar efteråt?

• oldy

Nej men mina bröst läckte efter vårt mys igår :)

Förvärkar tror jag att jag haft några
    gånger. Som mensvärk i omgångar liksom, med pauser då det inte alls gjort ont. Passade också på med andningsövningar då :)0

• Sara H

Har haft både lite förvärkar och läckande bröst, men inte i samband med mys.

• fru mia

Förvärkar har jag en hel del, är sjukskriven för bla de men är det några särskilda andningsövningar ni gör? Har inte gjort några andningsövningar alls så kanske börjar bli dags?

• Sarus85

Jag och min man gick en profylaxkurs i helgen. Den var riktigt bra och kände att jag saknade något sådant till min första förlossning. Dock är det rätt dyrt. 2500 kr kostade det men det går att ta på sjukvårdsbidraget (om det nu heter så) om ni har sådant på ert arbete? Ett tips iaf :)

Jag har bara sammandragningar men dem gör inte ont så vet inte om det räknas som förvärkar?

• fru mia
    Sarus85 skrev 2013-07-14 11:42:00 följande:
    Jag och min man gick en profylaxkurs i helgen. Den var riktigt bra och kände att jag saknade något sådant till min första förlossning. Dock är det rätt dyrt. 2500 kr kostade det men det går att ta på sjukvårdsbidraget (om det nu heter så) om ni har sådant på ert arbete? Ett tips iaf :) Jag har bara sammandragningar men dem gör inte ont så vet inte om det räknas som förvärkar?

De är nog en tolkningsfråga vad som är sammandragningar el förvärkar. Jag upplever sammandragningar som när bara själva magen blir hård & förvärkar när det är lite mera "drag" i dom när det kommer mer från ryggen också.
  • oldy

Jag fick låna en profylaxdvd av en kompis och hoppas den är till hjälp inför förlossningen :)

• Sara H

Jag kör med djupandningsteknik med avslappnande effekt som jag lärde mig hos sjukgymnast för många år sen. Funkar skitbra på all typ av smärta för min del.

Jag upplever skillnad på sammandragningar och förvärkar på så vis att sammandragningarna bara sitter i magen, den blir hård, känns för trång och det känns lite svårt att gå. Försvinner efter en stund när jag sätter mig och vilar. Förvärkarna är som koncentrerad mensvärk och sitter mest i ryggen på mig och är tvärtom mot förvärkar - de kommer när jag är stilla och går över när jag rör på mig. Eller djupandas.

• Carror

Bf+13 idag, någon annan som gått över tiden?

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?