• Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Är inte officiellt i tredje trimestern ännu, men snart. Finns det fler som har bf runt början av september 2013 och vill följas åt den sista biten?:)

Själv väntar jag tredje barnet den 3 september.

Junimamma.blogspot.com-22år, fru & snart trebarnsmamma
  • Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
  • Mammaspärlaa

Funderar oxå på hallonbladste men önskar lite info kring för och nackdelar.. Någon som vill dela med sig av info/erfarenhet? :)

• Sarus85

Det sägs kunna förbereda livmodern så den drar ihop sig bättre och även hjälpa till att starta förlossningen. Ska även vara bra för att få igång amningen.

Jag gick över tiden med 6 dagar så det hjälpte mig inte med det och amningen tog också lång tid för mig att få igång.

Dock drog livmoder ihop dig snabbt och jag hade endast väldigt sparsamt avslag i 2-3 veckor så det var bra :)

• fru mia
    Stumpan84 skrev 2013-07-08 13:17:26 följande:
    Sitter på tåget och är på väg hem efter en aktiv helg på liseberg! Barnen är trötta men glada och jag har ont i både fötter, bäcken och det känns som att jag har grus i ögonen så allt som allt har jag haft minst lika kul! :-P

Åh va härligt! Fast en aning jobbigt gissar jag?
  • Carla300

Jag blödde mindre med sonen än dottern och då drack jag betydligt mer hallonblaste med sonen. Blödde mindre både under och efter förkossningen. Tänker dricka det nu också i lösvikt. Kanske köper påsar också om jag vill dricka någon annanstans än hemma.

Angående att få igång förlossningen fungerade det inte för mig. Gick över tiden 16 dagar med sonen. Men de rekommenderar att man börjar dricka först i vecka 36.

• Stumpan84
    fru mia skrev 2013-07-08 18:06:56 följande:
    Åh va härligt! Fast en aning jobbigt gissar jag?

Ja gud ja! Haha Som tur är så är det ett helt år kvar tills nästa gång
  • Mammaspärlaa

Carla och sarus är det i allmänhet bra att dricka hallonbladste ex vid riklig mens eller annat eller är det just vid förlossning? Finns det några nackdelar med teet?

• Carla300

Mammaspärlaa: Har inte hört om några dåliga sidor med hallonbladste, förutom att man kan få sammandragningar av det. Vet faktiskt inte om det lönar sig att dricka vid mens. Men det borde väl fungera där också skulle man tycka.

Men för att det ska ha någon verkan inför förlossningen ska man dricka en kopp per dag från 35+0 till 37+0 och sen tre koppar per dag efter det och gärna fortsätta efter förlossningen. Men det måste man ju inte följa precis. Ungefärlig bruksanvisning bara:)

Vecka 32+0 idag:) Nu är det inte så mycket kvar inte! Om fem veckor så är det fritt fram för honom att komma ut! Men jag hoppas att han stannar till vecka 40 för före det har vi inplanerat program.

Om två veckor ska han ligga rätt annars blir det vändning. Är ganska stressad över det måste jag säga. Vill så gärna föda vaginalt!

• Sarus85

Är det inte ganska vanligt att bebis fixerar sig senare andra graviditeten? Hur ligger din bebis nu? Min ligger på tvärren 31+6 idag. Vill helst inte med några vändningsförsök. Har du gjort det innan?

• Carla300

Min ligger med huvudet vid höger revben och sparkar neråt. Han har legat så sen vecka 15+0. Första barnet låg med huvudet ner hela tiden egentligen. Andra låg så högt att de inte kände huvudet men det var nog neråt så ingen vändning behövdes.

Försöker göra lite övningar för att få den att svänga sig men hittills utan resultat. Har en väldigt liten mage så har svårt att se hur han ska rymmas att vända sig men jag håller tummarna.

• fru mia

Går in i v 34 idag, 48 dagar till BF men det känns som att bebisen inte får plats där inne. Är något mörbultad, lyckades vurpa ner för en slänt på dagis men inte på magen som tur va men fan va pinsamt det är.. fröknarna såg helt skräckslagna ut när de kom en valross flygande....

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?