• Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Är inte officiellt i tredje trimestern ännu, men snart. Finns det fler som har bf runt början av september 2013 och vill följas åt den sista biten?:)

Själv väntar jag tredje barnet den 3 september.

Junimamma.blogspot.com-22år, fru & snart trebarnsmamma
  • Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
  • fru mia

Sara H: Har också mycket sammandragningar men vilar mycket & det gör stor skillnad. I går kväll var det ovanligt mycket men blev lite bättre när jag kissade, trots att jag inte var så kissnödig samt att försöka tänka på något annat. De va precis som att dom blev värre för att jag tänkte på deg hela tiden. Om du får mycket Sd så ta upp det med bm så det inte beror på något annat!

• Sara H
    fru mia skrev 2013-07-03 13:14:13 följande:
    Sara H: Har också mycket sammandragningar men vilar mycket & det gör stor skillnad. I går kväll var det ovanligt mycket men blev lite bättre när jag kissade, trots att jag inte var så kissnödig samt att försöka tänka på något annat. De va precis som att dom blev värre för att jag tänkte på deg hela tiden. Om du får mycket Sd så ta upp det med bm så det inte beror på något annat!
    Idag har det varit mycket lugnare, vilket är skönt. Jag har kunnat jobba och storhandla utan problem.

Carla, jag är inte heller så hoppfull om att bebisen kommer vända sig självmant. Han rör sig mycket, men mest i sidled. Huvudet ligger ofta rakt upp mot revbenen, och "i bästa fall" kan huvudet flytta sig ner åt sidan i höjd med naveln. Men vi får väl se om han börjar snurra lite mer...
  • fru mia

Idag har jag varit hos bm. Ska börja med niferex, trodde jag skulle slippa de även den här graviditeten men men.. trodde också att man började med kontroller varannan vecka efter 32 fullgångna veckor men nix, nästa kontroll om 4 veckor.. känns som lång tid.... Hur mår ni andra???

• Mammaspärlaa

Med min pojk som jag var gravid med kände jag inga sammandragningar och undrade hur jag skulle känna igen dom om dom kom... Men nu andra gången så vet jag hur det känns. Det gör hemskt ont i sidorna och hela magen blir stenhård.. Det känns väldigt obehagligt tycker jag. Idag har jag haft många sammandragningar, tänkte lägga mig i ett varmt bad och se om det blir bättre.., är i v33 nu, är det ngn annan som har mkt sammandragningar? Vad brukar hjälpa när ni har ont?

• Carla300

Jag har sammandragningar ibland men inte mycket alls. De gör inte ont heller utan trycker och spänner mest bara.

Idag har varit en dag jag hade klarat mig utan... Barnen har varit riktigt trotsiga båda två och mina nerver är slut. Suck. Nå nu sover de båda så ska försöka vila upp mina nerver. Inte en dans på rosor med två små och alla gravidhormoner!

• Carla300

Idag har jag 60 dagar kvar till bf!:) Oj så tiden går! Om 39 dagar räknas bebisen som färdig.

Hur sover ni på nätterna nu? Ibland har jag halsbränna och vaknar av det. Och en kisspaus per natt, alltid. Somliga nätter vaknar jag varje gång jag ska byta sovställning men så ibland så sover jag hela natten, med undantag av kisspausen då.

Har märkt att bebisen är mest aktiv runt 21-22 på kvällen. Roligt att se något mönster i det! Har inte märkt något sånt tidigare graviditeter. Hoppas att han vänder sig rätt nu bara.

• Stora My

Jag har också 2 månader kvar nu. Jag sover bra om nätterna men det börjar göra ont ligga länge på sidorna, kan än så länge ligga bra på ryggen.

På dagarna har jag mycket halsbränna och mycket sammandragningar som känns (men gör inte ont). Detta är tredje barnet. Spännande! Nedräkningen har börjat.

Angående att barnet vänder sig brukar ta tid som omföderska, kan ske just innan förlossning. Förra gången var min pojke nästan fixerad i v 36.

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?