• Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Är inte officiellt i tredje trimestern ännu, men snart. Finns det fler som har bf runt början av september 2013 och vill följas åt den sista biten?:)

Själv väntar jag tredje barnet den 3 september.

Junimamma.blogspot.com-22år, fru & snart trebarnsmamma
  • Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
  • fru mia

Ja & att magen är ganska liten trodde hon kunde bero på att bebisen ligger långt ner i bäckenet. Vad skönt att du får kolla redan i morron! Hoppas det går bra!

• Stumpan84
    fru mia skrev 2013-06-27 21:08:57 följande:
    Ja & att magen är ganska liten trodde hon kunde bero på att bebisen ligger långt ner i bäckenet. Vad skönt att du får kolla redan i morron! Hoppas det går bra!

Aha jag troddr bara magen sjönk när dom lägger sig tillrätta så att säga. Ja jag hoppas bara det håller sig lugnt inatt. Ska lägga mig och läsa och se hur magen reagerar på att jag bytar ställning från sittande till liggande.
  • fru mia
    Stumpan84 skrev 2013-06-27 21:11:46 följande:
    Aha jag troddr bara magen sjönk när dom lägger sig tillrätta så att säga. Ja jag hoppas bara det håller sig lugnt inatt. Ska lägga mig och läsa och se hur magen reagerar på att jag bytar ställning från sittande till liggande.

Jo det är ju oftast att magen sjunker när det närmar sig men att endel helt enkelt bär barnen längre ner än andra. Hoppas Sd lugnar sig & att du får sova i natt!
  • Stumpan84
    fru mia skrev 2013-06-27 21:39:33 följande:
    Jo det är ju oftast att magen sjunker när det närmar sig men att endel helt enkelt bär barnen längre ner än andra. Hoppas Sd lugnar sig & att du får sova i natt!

Ja för jag uppfattade på dig som att du kände att magen vart mindre?
  • fru mia

Aha! Nej då :) den växte snabbt i början men sen har de känns som den stått stilla, fast den här uppenbarligen växt fast sakta. Sista veckan däremot har jag ju märkt att jag blivit väääldigt osmidig :) SF måttet ligger på nedre raden.

• Stumpan84
    fru mia skrev 2013-06-27 21:56:09 följande:
    Aha! Nej då :) den växte snabbt i början men sen har de känns som den stått stilla, fast den här uppenbarligen växt fast sakta. Sista veckan däremot har jag ju märkt att jag blivit väääldigt osmidig :) SF måttet ligger på nedre raden.

Ahh okey.. Jag gick in i vecka 32 idag och kan hålla med om att det känns som att magen står stilla sen ser jag mig i en helkroppspegel och inser hur fel jag har haft haha
  • fru mia

Har ingen helkroppsspegel men min man är så vänlig & upplyser mig ofta om att jag är väldigt tjock :)

• Carla300

Jag var till mvc igår och allt är bra med oss, förutom att han ligger med huvudet upp och fötterna ner. Han har fyra veckor på sig att vända men han har legat likadant sen vecka 16(!) så tror inte att han vänder sig. Blir vändningsförsök isåfall. Sf måttet är litet för att han ligger fel väg. Hoppas verkligen att han svänger sig men det är ett stressmoment just nu.

• fru mia
    Carla300 skrev 2013-06-28 19:58:01 följande:
    Jag var till mvc igår och allt är bra med oss, förutom att han ligger med huvudet upp och fötterna ner. Han har fyra veckor på sig att vända men han har legat likadant sen vecka 16(!) så tror inte att han vänder sig. Blir vändningsförsök isåfall. Sf måttet är litet för att han ligger fel väg. Hoppas verkligen att han svänger sig men det är ett stressmoment just nu.

När ska du till bm nästa gång då? Kollar dom oftare eller känner du själv om han ligger kvar åt fel håll?
Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?