• fru mia

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Hej hej! Har bf 27 augusti. Tredje barnet, har två flickor 3 & 5 år.

• fru mia

Skönt att du sluppit samla vätska Carla300! Jag har jättebesvär med svullna ben & åderbråck, haft stödstrumpbyxor sen i februari.. blä... Vad roligt med nya inköp av både bil & vagn! Måste börja kolla efter vagn snart våran börjar bli sliten efter två barn men vet inte vad jag ska ha... de är ju en djungel...

• fru mia

Brio smile verkar smidig, ska försöka hitta en vagn som tar lite plats & inte väger så mycket att lyfta in i bilen.. nån som har erfarenhet av trille viper?

• fru mia
    Idaaaaa skrev 2013-06-04 07:13:30 följande:
    Jag hänger gärna på denna tråden :) har bf den 2 sep med första barnet, ska bli så spännande :) beställde en barnvagn för några veckor sen, emmaljunga citycross blev det :) hur anser ni andra om bilbarnstol/babyskydd ? Ska man köpa nytt eller begagnat?

om säljaren är pålitlig så kan man ju göra riktigt bra fynd begagnat. Vi har haft både begagnat & nytt.
  • fru mia
    Idaaaaa skrev 2013-06-04 16:18:22 följande:
    Vi får vår nya barnvagn köpt av svärföräldrarna, så tänkte att då kanske man lika gärna kan köpa ett nytt babyskydd. Hur mår ni annars för övrigt? Jag själv jobbade ett nattpass inatt, som jag inte har gjort på cirka 4 månader.. (Jobbar bara kvällar egentligen) Herregud säger jag bara, tror min rygg är alldeles av. Kan inte sitta, gå eller ligga ner utan att det gör ont. Vad ska jag göra för att lindra smärtan??

Aj! Prova bada badkar om du har tillgång till det! De här är definitivt min jobbigaste graviditet, förvärkar, foglossning & åderbråck på ben & (ursäkta detaljen) i underlivet. Vad skönt att få beklaga sig lite! Hur mår ni?
  • fru mia
    Sara H skrev 2013-06-04 18:40:10 följande:
    Jag mår oväntat bra. Detta är min första graviditet, så jag trodde nog att det skulle kännas "mer" så här i vecka 25. Men det är förhoppningsvis en bra bit kvar, så det lär säkert kännas mer längre fram. Visst, jag har gått upp ganska mycket i vikt (säkert 10 kg minst), men var inte särskilt stor innan, så kroppen tycker säkert bara att det är välkomna extrakilon. Lider inte av att vara tyngre, återstår att se vad BM säger om det nästa vecka. Är förstås tröttare än vanligt på morgnar och kvällar, och blir väldigt lätt svullen i fötter och underben. Det blir dock väldigt mycket bättre av att lägga dem högt en stund. Börjar bli lite trög i magen, men det är än så länge inga problem! Känner mig i bra slag! Hur många barn har du sedan tidigare, Fru Mia?

Jag har 2 döttrar som är 3 & 5 år. Dom är födda på våren så att va gravid i sommarvärme är nytt för mig. Har du testat stödstrumpor? Inte så kul i värmen men säkert värt det i längden!
  • fru mia

Har också liten mage enligt måtten men känner mig som en elefant :) En heldag på Ikea hade jag aldrig fixat, inte ens om jag inte va gravid :)

• fru mia
    juliaa95 skrev 2013-06-05 20:14:58 följande:
    Härligt att ni mår någorlunda bra här! Jag mår också toppen :) Lite trött bara pga järnbristen. Hur gör ni nu till sommaren med kläder och så? Jag hann aldrig köpa mig ett par shorts i min storlek innan dom tog slut och HM är det enda stället jag vet som säljer "billiga" mamma kläder och enligt dom ska dom inte få in några mer leveranser. Har ni något tips på hur jag kan göra? För på internet är alla kläder alldeles för dyra för mig som är arbetslös.  :(

Tradera kanske du kan hitta något på? För mig blir det kjol varje dag eftersom jag har stödstrumpbyxor. kjolar är ju lite lättare att hitta som passar. Lyckades fynda en klänning på hm innan dom tog slut. Har vid tidigare graviditeter hittat endel på barnbasarer också.
  • fru mia

Jag köpte klänningen i mars & då började dom ta slut redan... så tråkigt! När barnen är på dagis är jag helt enkelt inomhus istället.

• fru mia

Sara H: tror de är för att blodvolmen ökar & blodcirkulationen gör att vätska hamnar på fel ställe. Kanske finns fler orsaker.

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?