• Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Är inte officiellt i tredje trimestern ännu, men snart. Finns det fler som har bf runt början av september 2013 och vill följas åt den sista biten?:)

Själv väntar jag tredje barnet den 3 september.

Junimamma.blogspot.com-22år, fru & snart trebarnsmamma
  • Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
  • fru mia

Häftigt stumpan84! Kan dom se cervix påverkan med vanligt ultraljud? Ska på tillväxt ultraljud om några veckor undrar om dom kan se de samtidigt?

• Stumpan84
    fru mia skrev 2013-06-15 10:00:35 följande:
    Häftigt stumpan84! Kan dom se cervix påverkan med vanligt ultraljud? Ska på tillväxt ultraljud om några veckor undrar om dom kan se de samtidigt?

Njä jag tror inte det för den är så långt nere utan de krävs nog vul för det men prata med dom. Tror du att den är mer påverkad?
  • fru mia

Sist jag kollade den 29 maj var den i princip opåverkad, har lossnat slemklumpar lite då & då. Är sjukskriven bla pga förvärkar men är enligt mig själv duktig på att vila. I bland blir jag orolig men de brukar släppar när sd lugnar sig.

• Stumpan84
    fru mia skrev 2013-06-15 20:40:12 följande:
    Sist jag kollade den 29 maj var den i princip opåverkad, har lossnat slemklumpar lite då & då. Är sjukskriven bla pga förvärkar men är enligt mig själv duktig på att vila. I bland blir jag orolig men de brukar släppar när sd lugnar sig.
    Okey men skönt att den vart opåverkad! Hur visste du att de va delar av slemproppen?? Går ibland och undrar om det är de jag ser i trosskyddet men vet ju inte hur de ser ut :P Trots tredje barnet ;)
  • fru mia
    Stumpan84 skrev 2013-06-15 22:20:16 följande:
    Okey men skönt att den vart opåverkad! Hur visste du att de va delar av slemproppen?? Går ibland och undrar om det är de jag ser i trosskyddet men vet ju inte hur de ser ut :P Trots tredje barnet ;)

De vet jag inte om det är, därför jag blir lite orolig i emellanåt. När hela slemproppen gått vid mina andra graviditeter har jag verkligen varit säker på att de är den.
  • Carla300

Med sonen började slemproppen släppa i vecka 35+0. Han föddes i vecka 42+2. Med dottern började slemproppen lossna runt vecka 25(!) men hon föddes i vecka 40+3. Hade tydligen lite dålig slempropp med henne men den återbildades säkert hela tiden för den släppte varje dag fram tills hon föddes. Nu har jag inte sett av slemproppen ännu och går in i vecka 30 imorgon.

• Stumpan84

Va på flödeskontroll och läkare idag! Allt ser bra ut men läkaren va lite grinig... han ville inte ta mig på allvar när jag sa att jag misstänkte att mina sd har sakta börjat gå över till förvärkar... får de speciellt på kvällen/natten så jag vaknar mitt i natten av dom... tur man har bm imorgon fast ser inte fram mot glukostestet  *blä*

• Sara H

Det här kanske är en jättedum fråga, men jag väntar första barnet så jag har inget att jämföra med.
    Hur vet man att det är slemproppen som lossnat och inte bara rikliga flytningar..? För vad jag fått höra är det inte en solid propp som kommer? 

• Stumpan84
    Sara H skrev 2013-06-17 09:43:04 följande:
    Det här kanske är en jättedum fråga, men jag väntar första barnet så jag har inget att jämföra med.
    Hur vet man att det är slemproppen som lossnat och inte bara rikliga flytningar..? För vad jag fått höra är det inte en solid propp som kommer? 
    Jaaaaa du :P Jag väntar tredje barnet och vet ännu inte haha Imorse gjorde jag misstaget att googla på de och kolla bilder.. OMG! Min lust för frukost försvann snabbt och om de e slempropp så hoppas jag banne mig att jag aldrig någonsin ser de komma ifrån min kropp! haha 
  • Sara H
    Stumpan84 skrev 2013-06-17 09:45:52 följande:
    Jaaaaa du :P Jag väntar tredje barnet och vet ännu inte haha Imorse gjorde jag misstaget att googla på de och kolla bilder.. OMG! Min lust för frukost försvann snabbt och om de e slempropp så hoppas jag banne mig att jag aldrig någonsin ser de komma ifrån min kropp! haha 
    Haha! Ja, det var lite därför jag frågade, för jag hade en aning om att ifall jag googlar så får jag se grejer jag önskar att jag sluppit... Återstår att se för egen del med andra ord, är i vecka 27 nu, så jag räknar med att det är tid kvar innan nån slempropp dyker upp.
Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?