Någon som vet om ledvärk kan orsakas av vätskeansamling i kroppen? Jag har samlat på min mycket vätska, och dricker vatten jämt (som innan graviditeten också) men kissar mer sällan nu än innan jag blev gravid. Konstigt va? Det pratas ju så mycket om att man kissar så ofta när man väntar barn - det stämmer verkligen inte på mig. Före graviditeten var jag en riktig frukt- och grönsaksjunkie, men har inte alls varit sugen på det i samma mängder som förut, och det är kanske en nackdel eftersom frukt fungerar som vätskedrivande.
De senaste dagarna har jag börjat få väldigt ont i kroppen, mest i fingrarna (pek- och långfingrar på båda händerna) och det ena knät. Värst är det absolut i fingrarna, jag har problem att böja dem och att greppa om grejer. Överlag är jag väldigt stel i kroppen och har börjat sova sämre. Har gått fort, på bara ett par dagar har det börjat värka.
Vätskedrivande medicin går självklart bort, även kaffe, te och coladrycker också. Är det någon som har nåt mirakelknep? Eller får jag förlita mig på att dricka ÄNNU mer vatten och försöka tvinga i mig lite mer frukt?