• Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Är inte officiellt i tredje trimestern ännu, men snart. Finns det fler som har bf runt början av september 2013 och vill följas åt den sista biten?:)

Själv väntar jag tredje barnet den 3 september.

Junimamma.blogspot.com-22år, fru & snart trebarnsmamma
  • Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
  • Sara H
    Carla300 skrev 2013-06-19 11:34:47 följande:
    Välkommen sjufyrasju:)
    Tänk, snart är det bara två månader kvar till september! Inte länge kvar innan vi har våra små här:) Har ni tagit reda på könet? Vi gjorde ju fostervattenprov så vet till 100% att det är en pojke vi ska få:)
    Jag har exakt tre månader kvar till BF på midsommarafton! Vi känner oss ganska trygga i att det är en pojke vi väntar. Barnmorskan och hennes student såg båda tydligt ett litet paket redan från början på RUL, och när de zoomade in såg jag och sambon det också. Så vi blir förvånade om det visar sig vara en flicka. Men utan fostervattensprov kan man ju inte veta säkert, har flera nära och kära som på RUL fått utlåtande om det ena eller andra och sen visade det sig vara tvärtom.
  • oldy

Jag hoppas man kan får kolla könet igen på ul i vecka 32, men barnmorskan säger att de endast kommer titta på moderkakan då. Kan de liksom inte passa på att visa min bebis för mig en liten liten stund..

• Stumpan84
    oldy skrev 2013-06-19 16:53:34 följande:
    Jag hoppas man kan får kolla könet igen på ul i vecka 32, men barnmorskan säger att de endast kommer titta på moderkakan då. Kan de liksom inte passa på att visa min bebis för mig en liten liten stund..

Va?? Bara tittar på moderkakan?? Låter konstigt..
  • oldy

Ja syftet med ul är att kolla så min moderkaka som var lågt liggande i v 19 har flyttat sig. Men man kan väl få se lite bebis ändå hoppas jag:)

• fru mia

När jag skulle kolla moderkakan i förra graviditeten så kikade vi på bebisen också så de kan ju va värt ett försök!

• Carla300

Jag har ju gjort fostervattenprov så vi vet med 100% säkerhet att det är en pojke. Ändå så kollade de könet både på rul i vecka 21 och på hjärt-ul i vecka 23. På hjärt ul kollade de inte ens hur stor bebisen var, men nog könet:p Knasigt.

• Stumpan84
    oldy skrev 2013-06-20 08:00:34 följande:
    Ja syftet med ul är att kolla så min moderkaka som var lågt liggande i v 19 har flyttat sig. Men man kan väl få se lite bebis ändå hoppas jag:)

Jaha okey! Här i Malmö är det nämligen rutin med ett rul runt vecka 18 och sen ett tillväxtul i vecka 32 ca...
  • oldy

Okej då ska jag tjata helt enkelt. Kan tom erbjuda pengar bara jag får se henne :)

• fru mia
    oldy skrev 2013-06-20 17:12:21 följande:
    Okej då ska jag tjata helt enkelt. Kan tom erbjuda pengar bara jag får se henne :)

Fast de lär ju bli svårt att undvika bebisen när dom kollar moderkakan :D den är ju där den är!
  • oldy

Fru Mia ja det är ju sant! Men den är så stor då så det är svårare att hänga med, men nåt måste man ju lyckas se

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?