• Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Är inte officiellt i tredje trimestern ännu, men snart. Finns det fler som har bf runt början av september 2013 och vill följas åt den sista biten?:)

Själv väntar jag tredje barnet den 3 september.

Junimamma.blogspot.com-22år, fru & snart trebarnsmamma
  • Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
  • Sara H

Det här är mitt första barn så jag tänker inget särskilt inför förlossningen, eftersom jag inte har något att jämföra med. Jag tar det som det kommer och anpassar mig efter behov. Kommer att fokusera på andningen, och resten får bli som det blir. Huvudsaken är att allt går bra så bra som möjligt för mig och bebisen.

• fru mia

Ja det är ju huvudsaken! Sen är det väl olika hur vi hanterar smärta & hur den upplevs. Jag var inte så tuff som jag trodde men jäkligt stolt efteråt :)

• Sara H
    fru mia skrev 2013-06-10 18:55:15 följande:
    Ja det är ju huvudsaken! Sen är det väl olika hur vi hanterar smärta & hur den upplevs. Jag var inte så tuff som jag trodde men jäkligt stolt efteråt :)
    Ja, jag brukar inte alls vara klemig av mig när det gäller smärta, har t.o.m deltagit i smärtstudier för mag-tarmkanalen på Sahlgrenska och överlevde ju det, hehe. Men ju närmare BF jag kommer desto mer nervöst känns det. Som förstföderska kan jag ju inte riktigt föreställa mig vad som väntar och hur det kommer att kännas. Men jag vill tro att jag kommer att hantera det bra.
  • Carla300

Pcb är livmoderhalsbedövning. Tyckte att det hjälpte jättebra en timme eller så. Välbehövlig paus efter nästan ett dygn med onda värkar.

Det är nog väldigt svårt att veta hur förlossningen kommer att bli! Mina två har varit ganska olika och den som gick snabbare så gjorde mindre ont.

Vecka 28+0 idag, 12 kvar då:) Inte så mycket kvar nu ändå! Om 9 veckor räknas bebisen som färdig.

• fru mia

Ok! Pcb låter som något för mig :) Den lägger dom alltså lokalt med spruta typ? Härligt med 12 v kvar! & sommaren har ju en tendens att gå himla fort också!

• oldy

Hej hej! Bf 12 september med första barnet för mig, alltså 93 dagar kvar!
    Förutom en kräkig första period så mår jag väldigt bra!
    Kul att följas åt

• Stumpan84

Är beräknad till den sista Augusti och har alltså bara 79 dagar kvar! Dock har jag redan varit inne för cervixpåverkan (som gick tillbaka tack och lov) och min kropp tycker inte om att vara gravid så tror mer på förlossning i början av augusti än slutet ;) Blir tredje barnet för mig!

• oldy

Ja spännande alltid skönt att få fråga och prata om massa här så man slipper ringa till bm om allt

• fru mia

Hej! Hade du samma besvär dom andra graviditeterna? Jag fick bricanyl förra graviditeten pga förvärkar & har senaste veckorna haft massor men som går över när jag vilar.

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?