• Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Är inte officiellt i tredje trimestern ännu, men snart. Finns det fler som har bf runt början av september 2013 och vill följas åt den sista biten?:)

Själv väntar jag tredje barnet den 3 september.

Junimamma.blogspot.com-22år, fru & snart trebarnsmamma
  • Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
  • Sara H
    Idaaaaa skrev 2013-06-04 07:13:30 följande:
    Jag hänger gärna på denna tråden :) har bf den 2 sep med första barnet, ska bli så spännande :) beställde en barnvagn för några veckor sen, emmaljunga citycross blev det :) hur anser ni andra om bilbarnstol/babyskydd ? Ska man köpa nytt eller begagnat?

Vi hade tänkt att köpa ett begagnat babyskydd i bra skick (finns ju hur mycket som helst på Blocket!), men svärmor vill gärna köpa ett nytt åt oss. Så då det blir det så!

Vi satsade på en begagnad barnvagn i bra skick istället, och är jättenöjd med vår finfina Teutonia Fun som vi fyndade.
  • madelenee

Vi köpte ett nytt babyskydd, då det ingick i priset på vagnen och var så att man kunde klicka i det i vagnchassit, som vi ville. Och det var väldigt lätt/smidigt, precis som vagneb. Köpte ett Brio Primo babyskydd till våran Smile :)

• fru mia
    Idaaaaa skrev 2013-06-04 07:13:30 följande:
    Jag hänger gärna på denna tråden :) har bf den 2 sep med första barnet, ska bli så spännande :) beställde en barnvagn för några veckor sen, emmaljunga citycross blev det :) hur anser ni andra om bilbarnstol/babyskydd ? Ska man köpa nytt eller begagnat?

om säljaren är pålitlig så kan man ju göra riktigt bra fynd begagnat. Vi har haft både begagnat & nytt.
  • Masken84

Säljer en emmaljunga classicsport -12 om någob är intresserad. Måste ha en syskonvagn!

• Idaaaaa

Vi får vår nya barnvagn köpt av svärföräldrarna, så tänkte att då kanske man lika gärna kan köpa ett nytt babyskydd.
    Hur mår ni annars för övrigt?
    Jag själv jobbade ett nattpass inatt, som jag inte har gjort på cirka 4 månader.. (Jobbar bara kvällar egentligen) Herregud säger jag bara, tror min rygg är alldeles av. Kan inte sitta, gå eller ligga ner utan att det gör ont. Vad ska jag göra för att lindra smärtan??

• Sara H
    Idaaaaa skrev 2013-06-04 16:18:22 följande:
    Vi får vår nya barnvagn köpt av svärföräldrarna, så tänkte att då kanske man lika gärna kan köpa ett nytt babyskydd.
    Hur mår ni annars för övrigt?
    Jag själv jobbade ett nattpass inatt, som jag inte har gjort på cirka 4 månader.. (Jobbar bara kvällar egentligen) Herregud säger jag bara, tror min rygg är alldeles av. Kan inte sitta, gå eller ligga ner utan att det gör ont. Vad ska jag göra för att lindra smärtan??
    Lägg dig och vila och slappna av ordentligt. Kroppen ska kännas tung. Andas in djupt genom näsan och blås ut långsamt med lite tryck (som om du blåser i ett sugrör). Det kommer göra mer ont i ryggen till en början, men det är för att blodgenomströmningen ökar vilket är positivt, så fortsätt bara att slappna av så mycket som möjligt i hela kroppen, som en trasdocka. Ta även ett bad om du har möjlighet och/eller en lugn och avslappnande promenad.

Lycka till!
  • fru mia
    Idaaaaa skrev 2013-06-04 16:18:22 följande:
    Vi får vår nya barnvagn köpt av svärföräldrarna, så tänkte att då kanske man lika gärna kan köpa ett nytt babyskydd. Hur mår ni annars för övrigt? Jag själv jobbade ett nattpass inatt, som jag inte har gjort på cirka 4 månader.. (Jobbar bara kvällar egentligen) Herregud säger jag bara, tror min rygg är alldeles av. Kan inte sitta, gå eller ligga ner utan att det gör ont. Vad ska jag göra för att lindra smärtan??

Aj! Prova bada badkar om du har tillgång till det! De här är definitivt min jobbigaste graviditet, förvärkar, foglossning & åderbråck på ben & (ursäkta detaljen) i underlivet. Vad skönt att få beklaga sig lite! Hur mår ni?
  • Sara H
    fru mia skrev 2013-06-04 17:37:49 följande:

Aj! Prova bada badkar om du har tillgång till det! De här är definitivt min jobbigaste graviditet, förvärkar, foglossning & åderbråck på ben & (ursäkta detaljen) i underlivet. Vad skönt att få beklaga sig lite! Hur mår ni?
    Jag mår oväntat bra. Detta är min första graviditet, så jag trodde nog att det skulle kännas "mer" så här i vecka 25. Men det är förhoppningsvis en bra bit kvar, så det lär säkert kännas mer längre fram. Visst, jag har gått upp ganska mycket i vikt (säkert 10 kg minst), men var inte särskilt stor innan, så kroppen tycker säkert bara att det är välkomna extrakilon. Lider inte av att vara tyngre, återstår att se vad BM säger om det nästa vecka.

Är förstås tröttare än vanligt på morgnar och kvällar, och blir väldigt lätt svullen i fötter och underben. Det blir dock väldigt mycket bättre av att lägga dem högt en stund. Börjar bli lite trög i magen, men det är än så länge inga problem! Känner mig i bra slag!

Hur många barn har du sedan tidigare, Fru Mia?
  • fru mia
    Sara H skrev 2013-06-04 18:40:10 följande:
    Jag mår oväntat bra. Detta är min första graviditet, så jag trodde nog att det skulle kännas "mer" så här i vecka 25. Men det är förhoppningsvis en bra bit kvar, så det lär säkert kännas mer längre fram. Visst, jag har gått upp ganska mycket i vikt (säkert 10 kg minst), men var inte särskilt stor innan, så kroppen tycker säkert bara att det är välkomna extrakilon. Lider inte av att vara tyngre, återstår att se vad BM säger om det nästa vecka. Är förstås tröttare än vanligt på morgnar och kvällar, och blir väldigt lätt svullen i fötter och underben. Det blir dock väldigt mycket bättre av att lägga dem högt en stund. Börjar bli lite trög i magen, men det är än så länge inga problem! Känner mig i bra slag! Hur många barn har du sedan tidigare, Fru Mia?

Jag har 2 döttrar som är 3 & 5 år. Dom är födda på våren så att va gravid i sommarvärme är nytt för mig. Har du testat stödstrumpor? Inte så kul i värmen men säkert värt det i längden!
  • Carla300

Jag är också nybörjare med sommarvärmen. Har en son född 1 juni och en dotter född i februari så har nästan inte varit gravid alls på sommaren. Roligt att visa upp magen men varmt är det att vara gravid på sommaren!

Vi köpte ett nytt babyskydd som går att klicka fast på vagnen vår. Hade nog kunnat tänka mig ett begagnat men de sålde nya billigare för några veckor sen så vi köpte ett nytt.

Jag mår oförskämt bra. Får lute stickningar nere i magen ibland och har en del sammandragningar som inte gör ont men annars så når jag ganska som vanligt! Har en pytteliten mage eftersom jag har så lång överkropp så den är inte ivägen ännu. När jag var gravid i vecka 37 med första barnet var det en som trodde att jag fått bebisen redan för att magen var så liten, och sonen var över 4kg när han föddes! Vikten är på +/-0 nu i vecka 27+0. Bara bebisen borde väga 1kg nu. En liten milstolpe:)

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?