• Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Är inte officiellt i tredje trimestern ännu, men snart. Finns det fler som har bf runt början av september 2013 och vill följas åt den sista biten?:)

Själv väntar jag tredje barnet den 3 september.

Junimamma.blogspot.com-22år, fru & snart trebarnsmamma
  • Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
  • madelenee

juliaa95: Ja, verkligen. Haha! Men precis så var det för mig också. Liite illamående, som gick över när jag fick nått litet att äta :). Ja, vi får vara glada så länge vi mår bra och hoppas det håller i sig ett tag till :).

• juliaa95
    madelenee skrev 2013-06-03 00:12:28 följande:
    juliaa95: Ja, verkligen. Haha! Men precis så var det för mig också. Liite illamående, som gick över när jag fick nått litet att äta :). Ja, vi får vara glada så länge vi mår bra och hoppas det håller i sig ett tag till :).
    Ja håller med :) Måste bara fråga, tränar du och så? Jag gick promenader förut lite då och då men nu när det är så varmt så klarar jag verkligen inte av det!
  • madelenee

juliaa95: Njae, tränade innan jag blev gravid. Innebandy och på gym lite då och då, men mest kondition. Nu blir det mest promenader. Jag och en kompis försöker gå ca. 3 gånger i veckan iaf, runt en sjö där jag bor. Är ca. 8 km runt :). Fast beror ju på hur vi jobbar, om det hinns med. Båda två har väldigt varierande arbetstider. Men det är lite tyngre nu när det är varmt :-P

• juliaa95
    madelenee skrev 2013-06-03 18:53:46 följande:
    juliaa95: Njae, tränade innan jag blev gravid. Innebandy och på gym lite då och då, men mest kondition. Nu blir det mest promenader. Jag och en kompis försöker gå ca. 3 gånger i veckan iaf, runt en sjö där jag bor. Är ca. 8 km runt :). Fast beror ju på hur vi jobbar, om det hinns med. Båda två har väldigt varierande arbetstider. Men det är lite tyngre nu när det är varmt :-P
    Jo visst är det, mina fötter svullnar upp så fort det blir det minsta lilla varmt :)
  • Carla300

Va kul att vi är flera som har bf den tredje och roligt med flera som väntar sitt tredje barn också!:)

Har ingen stor erfarenhet av barnvagnar för vi har en av ett relativt okänt märke. Hoco. Nu blev det en Britax B-Dual syskonvagn:) Och så köpte vi ny bil i helgen! En Volkswagen touran. Måste rymmas tre bakåtvända bilstolar så det krävs en lite större bil.

Jag hade tänkt träna trots graviditeten men blir aå alut av minsta lilla så det blir nog bara promenader.

Vätska har jag inte samlat på mig alls under någon av graviditeterna så hoppas att det går lika bra nu:)

• juliaa95
    Carla300 skrev 2013-06-03 20:11:19 följande:
    Va kul att vi är flera som har bf den tredje och roligt med flera som väntar sitt tredje barn också!:)

Har ingen stor erfarenhet av barnvagnar för vi har en av ett relativt okänt märke. Hoco. Nu blev det en Britax B-Dual syskonvagn:) Och så köpte vi ny bil i helgen! En Volkswagen touran. Måste rymmas tre bakåtvända bilstolar så det krävs en lite större bil.

Jag hade tänkt träna trots graviditeten men blir aå alut av minsta lilla så det blir nog bara promenader.

Vätska har jag inte samlat på mig alls under någon av graviditeterna så hoppas att det går lika bra nu:)
    Så roligt med era inköp! :) Ska själv börja köpa barnvagn och så snart tror jag, tyvärr så har jag ingen inkomst förutom socialbidrag men det går nog att lösa!

Vilken tur du har där med vätskan, hoppas jag slipper undan någorlunda jag med :)
  • fru mia

Skönt att du sluppit samla vätska Carla300! Jag har jättebesvär med svullna ben & åderbråck, haft stödstrumpbyxor sen i februari.. blä... Vad roligt med nya inköp av både bil & vagn! Måste börja kolla efter vagn snart våran börjar bli sliten efter två barn men vet inte vad jag ska ha... de är ju en djungel...

• madelenee

Jag har också sluppit undan vätska hittills, "peppar, peppar" :).

Angående barnvagn så har vi beställt en Brio Smile. Den verkade passa våra behov bäst :).

• fru mia

Brio smile verkar smidig, ska försöka hitta en vagn som tar lite plats & inte väger så mycket att lyfta in i bilen.. nån som har erfarenhet av trille viper?

• Idaaaaa

Jag hänger gärna på denna tråden :) har bf den 2 sep med första barnet, ska bli så spännande :) beställde en barnvagn för några veckor sen, emmaljunga citycross blev det :) hur anser ni andra om bilbarnstol/babyskydd ? Ska man köpa nytt eller begagnat?

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?