Inlägg från: juliaa95 |Visa alla inlägg
  • juliaa95

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Heej , jag har också bf den 3 september! Skrattande

• juliaa95
    Carla300 skrev 2013-06-01 18:15:45 följande:
    Juliaa95: Va kul! Är det första barnet?:)

Vi vann budet på syskonvagnen så bara vi får den hämtad och betald så är det fixat:) Min man köpte ny bil idag så nu ryms vi jättebra att färdas!
    Jaa det är första barnet :D Så himla spännande!
    Vad härligt att ni vann budet, har du tips på någon bra barnvagn? Jag har funderat på Brio Happy, kombivagn. Tror du den är något att ha? :)
  • juliaa95
    madelenee skrev 2013-06-02 10:23:15 följande:
    Åh, va roligt! Jag har också bf den 3 september :)
    Du också? :D Så roligt!
  • juliaa95
    Lukes mamma skrev 2013-06-02 15:20:00 följande:
    Hej :)jag har 98 dagar kvar och BF den 8/9. Väntar mitt tredje barn :) de andra är 7 och snart 6. Jag följs gärna åt :)

Kram
    Så spännande! :)
  • juliaa95
    madelenee skrev 2013-06-02 18:55:13 följande:
    juliaa95: Yes! Första barnet här också, så spännande :D
    Jaa visst är det! Hur har din graviditet varit hittills då? :D
  • juliaa95
    madelenee skrev 2013-06-02 23:17:00 följande:
    juliaa95: Det kanske låter konstigt, men den har varit toppen hittills. Bara liite illamående de första veckorna, annars har jag känt mig som vanligt. Förutom att magen börjar bli större nu :). Ingenting som har stört det vardagliga livet speciellt mycket, så jag ska absolut inte klaga. Hur har det varit för dig?
    Nästan lite läskigt med bf samma datum plus att vi verkar ha mått samma haha :D Jag har allvarligt talat mått hur bra som helst, det ska vi nog vara väldigt glada för! Jag mådde illa lite i början men det fick över så fort jag åt något litet, sen har det varit precis som vanligt, om inte bättre tom :)
  • juliaa95
    madelenee skrev 2013-06-03 00:12:28 följande:
    juliaa95: Ja, verkligen. Haha! Men precis så var det för mig också. Liite illamående, som gick över när jag fick nått litet att äta :). Ja, vi får vara glada så länge vi mår bra och hoppas det håller i sig ett tag till :).
    Ja håller med :) Måste bara fråga, tränar du och så? Jag gick promenader förut lite då och då men nu när det är så varmt så klarar jag verkligen inte av det!
  • juliaa95
    madelenee skrev 2013-06-03 18:53:46 följande:
    juliaa95: Njae, tränade innan jag blev gravid. Innebandy och på gym lite då och då, men mest kondition. Nu blir det mest promenader. Jag och en kompis försöker gå ca. 3 gånger i veckan iaf, runt en sjö där jag bor. Är ca. 8 km runt :). Fast beror ju på hur vi jobbar, om det hinns med. Båda två har väldigt varierande arbetstider. Men det är lite tyngre nu när det är varmt :-P
    Jo visst är det, mina fötter svullnar upp så fort det blir det minsta lilla varmt :)
  • juliaa95
    Carla300 skrev 2013-06-03 20:11:19 följande:
    Va kul att vi är flera som har bf den tredje och roligt med flera som väntar sitt tredje barn också!:)

Har ingen stor erfarenhet av barnvagnar för vi har en av ett relativt okänt märke. Hoco. Nu blev det en Britax B-Dual syskonvagn:) Och så köpte vi ny bil i helgen! En Volkswagen touran. Måste rymmas tre bakåtvända bilstolar så det krävs en lite större bil.

Jag hade tänkt träna trots graviditeten men blir aå alut av minsta lilla så det blir nog bara promenader.

Vätska har jag inte samlat på mig alls under någon av graviditeterna så hoppas att det går lika bra nu:)
    Så roligt med era inköp! :) Ska själv börja köpa barnvagn och så snart tror jag, tyvärr så har jag ingen inkomst förutom socialbidrag men det går nog att lösa!

Vilken tur du har där med vätskan, hoppas jag slipper undan någorlunda jag med :)
  • juliaa95

Härligt att ni mår någorlunda bra här! Jag mår också toppen :) Lite trött bara pga järnbristen.
    Hur gör ni nu till sommaren med kläder och så? Jag hann aldrig köpa mig ett par shorts i min storlek innan dom tog slut och HM är det enda stället jag vet som säljer "billiga" mamma kläder och enligt dom ska dom inte få in några mer leveranser. Har ni något tips på hur jag kan göra? För på internet är alla kläder alldeles för dyra för mig som är arbetslös.  :(

• juliaa95
    fru mia skrev 2013-06-05 20:24:18 följande:

Tradera kanske du kan hitta något på? För mig blir det kjol varje dag eftersom jag har stödstrumpbyxor. kjolar är ju lite lättare att hitta som passar. Lyckades fynda en klänning på hm innan dom tog slut. Har vid tidigare graviditeter hittat endel på barnbasarer också.
    Jaa ska nog satsa på kjol jag också om jag hittar någon för dom var slut där också. Så fort värmen kom tog allt slut känns det som :( Klänningar är härliga att ha !
  • juliaa95
    fru mia skrev 2013-06-05 20:42:18 följande:
    Jag köpte klänningen i mars & då började dom ta slut redan... så tråkigt! När barnen är på dagis är jag helt enkelt inomhus istället.
    Förstår det, jag själv ska börja mitt 3 veckors sommarjobb nu i slutet av juni på ett dagis, får se om jag orkar fast det ska nog gå! :)
  • juliaa95
    Sara H skrev 2013-06-06 06:43:07 följande:
    På H&M har de ju även billiga mammabyxor (smala jeans), för 199 kr - samma pris som shortsen jag köpte där. Mitt tips är att köpa ett par såna byxor och klippa av dem i önskad längd. Vik upp kanten ett par gånger så slipper du fålla. Jag var på H&M igår och köpte en enkel, svart mamma-kjol för 79,50. Jättebekväm och skönt material som man inte lär bli varm av i första taget. Köpte även en jättefin långkjol för 149 :- i tunn och skön kvalitet på "vanliga" Divided-avdelningen. Tog en storlek större och drog den över magen, som får ytterligare lite plats att växa i sommar.
    Smart! Det ska jag testa Skrattande
  • juliaa95
    Carla300 skrev 2013-06-06 14:58:30 följande:
    Jag hann köpa ett par jeans shorts på hm men märkte sen att de bara har fejk fickor framtill! Jag har alltid telefonen och nycklarna i fickorna så det blev lite knasigt nu. Kommer nog att ha kjol och klänningar mycket i sommar. Mina favoritjeans fick hål på knäna och jag tänker inte köpa nya för mindre än tre månader. Får hoppas på en varm sommar:D
    Har du något tips på ställen med fina klänningar och kjolar? :)
    Jag fick köpa mig ett par cykelbyxor ist nu när det var så varmt, klarade inte av att gå med jeans då haha :)
  • juliaa95

Jag har funderat och för mig blir det enbart lustgas isf, det är så som jag tänker just nu iaf! :)

• juliaa95

Hej, jag har knappt skrivit i den här gruppen. Men var beräknad den 3/9 och ännu har min bebis inte kommit :( BF+6 nu och inga känningar överhuvudtaget. Har ett datum för igångsättning men vill inte behöva bli det, är det någon här som blivit igångsatt någon gång tidigare?

Och Grattis till er alla som fått era småttingar ! Skrattande

• juliaa95
    Sarus85 skrev 2013-09-09 20:12:24 följande:
    Jag blev igångsatt, inte pga av överburenhet (eller vad det heter) utan för att jag ville det för förlossningsrädsla och jag fick en toppen förlossning :)

Kom in kl 8. Fick första dosen kl 11. Sen gick jag och mannen på promenad i stan och myste. Vid 17 kom första värken. 19.00 hade inget hänt och vid 23.00 var jag bara öppen 3 cm och tappen fortfarande kvar. Fick sovdos och somna vid 24.00. Vaknade vid 01.00 och var då öppen 6 cm Woho! Kände inte ett dugg då jag sov den timmen :)! 4 timmar senare är han född och jag upplevde det som en "naturlig" förlossning trots igångsättningen. Värkarna kom regelbundet och jag klarade mig super på lustgasen.

Så för mig var igångsättning enbart positivt :)
    Åh så trevligt :) Känns redan bättre om det blir igångsättning för mig!
Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?