Inlägg från: Stumpan84 |Visa alla inlägg
  • Stumpan84

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Är beräknad till den sista Augusti och har alltså bara 79 dagar kvar! Dock har jag redan varit inne för cervixpåverkan (som gick tillbaka tack och lov) och min kropp tycker inte om att vara gravid så tror mer på förlossning i början av augusti än slutet ;) Blir tredje barnet för mig!

• Stumpan84
    fru mia skrev 2013-06-11 19:16:30 följande:
    Hej! Hade du samma besvär dom andra graviditeterna? Jag fick bricanyl förra graviditeten pga förvärkar & har senaste veckorna haft massor men som går över när jag vilar.
    Med första så gick vattnet i vecka 26 men som tur är bara pyspunka så det gick tillbaka men efter det hade jag klippkort på bb för både sd (som dom lyckades stoppa) och blödning. Till slut kände alla bm igen mig och hälsade glatt ;) Efter akut snitt så upptäckte dom blodproppar i moderkakan och därför hade han försökt komma ut hela tiden.

Med andra så fick jag  trombyl som är blodsförtunnande och det gick lite bättre. Blev dock sjukskriven från vecka 13 redan pga mycket sd. Han kom i vecka 37 efter igångsättning då vattnet gick 4 dagar innan.

Och nu med denna så har jag som sagt varit inne redan för cervixpåverkan som i fredags hade gått tillbaka men börjar smått känna att mina sd/förvärkar kommer tillbaka så får se vad dom säger på ul på Fredag. 
  • Stumpan84

Jo det hoppas jag med! Efter vecka 32 vet jag att dom oftast klarar sig utan hjälp med andning och klarar amma så det är mitt minsta mål iaf Skönt att värmen är här så man kan vara ute och njuta!

• Stumpan84
    fru mia skrev 2013-06-15 10:00:35 följande:
    Häftigt stumpan84! Kan dom se cervix påverkan med vanligt ultraljud? Ska på tillväxt ultraljud om några veckor undrar om dom kan se de samtidigt?

Njä jag tror inte det för den är så långt nere utan de krävs nog vul för det men prata med dom. Tror du att den är mer påverkad?
  • Stumpan84
    fru mia skrev 2013-06-15 20:40:12 följande:
    Sist jag kollade den 29 maj var den i princip opåverkad, har lossnat slemklumpar lite då & då. Är sjukskriven bla pga förvärkar men är enligt mig själv duktig på att vila. I bland blir jag orolig men de brukar släppar när sd lugnar sig.
    Okey men skönt att den vart opåverkad! Hur visste du att de va delar av slemproppen?? Går ibland och undrar om det är de jag ser i trosskyddet men vet ju inte hur de ser ut :P Trots tredje barnet ;)
  • Stumpan84

Va på flödeskontroll och läkare idag! Allt ser bra ut men läkaren va lite grinig... han ville inte ta mig på allvar när jag sa att jag misstänkte att mina sd har sakta börjat gå över till förvärkar... får de speciellt på kvällen/natten så jag vaknar mitt i natten av dom... tur man har bm imorgon fast ser inte fram mot glukostestet  *blä*

• Stumpan84
    Sara H skrev 2013-06-17 09:43:04 följande:
    Det här kanske är en jättedum fråga, men jag väntar första barnet så jag har inget att jämföra med.
    Hur vet man att det är slemproppen som lossnat och inte bara rikliga flytningar..? För vad jag fått höra är det inte en solid propp som kommer? 
    Jaaaaa du :P Jag väntar tredje barnet och vet ännu inte haha Imorse gjorde jag misstaget att googla på de och kolla bilder.. OMG! Min lust för frukost försvann snabbt och om de e slempropp så hoppas jag banne mig att jag aldrig någonsin ser de komma ifrån min kropp! haha 
  • Stumpan84

Sitter och har druckit den där äckliga glukosblandningen... Rädda mig!! Mår så jävla illa

• Stumpan84
    oldy skrev 2013-06-19 16:53:34 följande:
    Jag hoppas man kan får kolla könet igen på ul i vecka 32, men barnmorskan säger att de endast kommer titta på moderkakan då. Kan de liksom inte passa på att visa min bebis för mig en liten liten stund..

Va?? Bara tittar på moderkakan?? Låter konstigt..
Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?