• Deelicious

Vilka trosor är lämpligast på en förskollärare/barnskötare?

Jag personligen avskyr dagispersonal med string, hur TUSAN kan man ens tänka tanken att sätta på sig sånna sexiga klädesplagg när man ska jobba med barn och spädbarn? Barn måste få trygghet i form av dagispersonal med rejäla underkläder!!!!!!!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilka trosor är lämpligast på en förskollärare/barnskötare?
  • jashrinah
    Deelicious skrev 2013-04-07 14:39:45 följande:
    Nej men att gå runt och veta om att man själv har string när man jobbar med småbarn är INTE lämpligt. Skam. Man ska inte vara sexig bland bebisar.
    hör ni det alla mammor med bebisar ! ni får fan inte ha string för man skall inte vara sexig i närheten av bebisar ! Demon
  • Sannive

Hur kan du veta vilka trosor de har på sig? Går personalen omkring halvnakna eller?

• hejnina

Jag röstade annat och säger att de trosor man tycker är bekvämast - det är dom som är lämpligast :) för min del skulle det vara stringtrosor. Jag skulle vara jätteobekväm i hipsters eller nå annat. 

• Lotten93

Det spelar väl absolut ingen roll så länge hon inte fritt visar upp sina trosor på dagiset. Jag går omkring i string rätt ofta och inte känner jag mig mer eller mindre sexig på grund av det. 
    När det däremot gäller att byta om med barnen i omklädningsrummet på ex. badhuset så ska hon/han ju föregå med gott exempel och ha på sig trosor/kalsonger som täcker det mesta av rumpan åtminstone. Är det en han sp bör hann ju ha kalsonger och inte trosor. 

• jashrinah

om killarna inte får ha trosor , betyder det då att tjejerna inte får ha kalsonger ? 

• Yilla

Vad spelar det för roll? De visar väl knappast upp sina trosor för barnen. En del tycker string är bekvämast, andra tycker mormorstrosor är bäst!

• Lotten93
    jashrinah skrev 2013-04-07 17:00:17 följande:
    om killarna inte får ha trosor , betyder det då att tjejerna inte får ha kalsonger ? 
    Nej. Jag tycker bara att killar inte ska ha trosor då det är svårt att få plats med "paketet" i vanliga trosor, alla sorter utom möjligtvis boxertrosor. Man kan se allt från sidan. Inte lämpligt. Har han trosor på sig som faktiskt täcker allt så visst, vill han ha det så.. Tungan ute Kalsonger på tjejer täcker ändå allt som bör täckas. 
  • Morsanheladagen
    Lotten93 skrev 2013-04-07 16:58:36 följande:
    Det spelar väl absolut ingen roll så länge hon inte fritt visar upp sina trosor på dagiset. Jag går omkring i string rätt ofta och inte känner jag mig mer eller mindre sexig på grund av det. 
    När det däremot gäller att byta om med barnen i omklädningsrummet på ex. badhuset så ska hon/han ju föregå med gott exempel och ha på sig trosor/kalsonger som täcker det mesta av rumpan åtminstone. Är det en han sp bör hann ju ha kalsonger och inte trosor. 
    Föregå med gott exempel genom att ha trosor/kalsonger som täcker det mesta av rumpan?
    På vilket sätt är det ett bättre exempel än att ha string?! På vilket sätt är nakna skinkor ett dåligt
    exempel?
    I och med ditt sätt att resonera varken kan man eller borde man alltså basta (då är man ju, hemska tid, naken) eller duscha (då är man ju, hemska tid, naken) när man är på badhuset och det råkar vara barn i närheten! För naken m å s t e ju vara ännu v ä r r e än att ha en tygremsa mellan ett par i övrigt nakna skinkor. Då har du ju åtminstone lite, lite tyg som skyler.

Ditt inlägg var det mest korkade jag läst på mycket, mycket, mycket länge. 
Svar på tråden Vilka trosor är lämpligast på en förskollärare/barnskötare?