• Deelicious

Vilka trosor är lämpligast på en förskollärare/barnskötare?

Jag personligen avskyr dagispersonal med string, hur TUSAN kan man ens tänka tanken att sätta på sig sånna sexiga klädesplagg när man ska jobba med barn och spädbarn? Barn måste få trygghet i form av dagispersonal med rejäla underkläder!!!!!!!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilka trosor är lämpligast på en förskollärare/barnskötare?
  • Jennie med ie
    Deelicious skrev 2013-04-07 14:33:44 följande:
    Jag personligen avskyr dagispersonal med string, hur TUSAN kan man ens tänka tanken att sätta på sig sånna sexiga klädesplagg när man ska jobba med barn och spädbarn? Barn måste få trygghet i form av dagispersonal med rejäla underkläder!!!!!!!

Uj du ska vara glad att du inte sett min BH. Den är röd och med spets på. Sassy!!!!
  • marmat

Är du på riktigt?!? Jag jobbar på en förskola, & hör o häpna. Jag använder string varje dag, men tror inte 
    barnen påverkas negativt eftersom jag har BYXOR på mig!
    Kan inte vara lätt för dig & gå & oroa dig för vad folk har för underkläder. 

• Jennie med ie
    Deelicious skrev 2013-04-07 14:39:45 följande:
    Nej men att gå runt och veta om att man själv har string när man jobbar med småbarn är INTE lämpligt. Skam. Man ska inte vara sexig bland bebisar.

Jag tycker det borde skrivas in i jobbannonserna: Vi emotser ansökningar från sökanden sm inte är sexiga. Jag menar, vissa är ju det av ohejdad vana, de måste ju sållas bort från början. Nån ordning måste det vara.
  • Morsanheladagen
    Lotten93 skrev 2013-04-07 17:14:24 följande:
    För att jag tycker inte att barn ska ha string förrän de är tonåringar. Och om de då ser någon som de ser upp till använda det så kommer de själva också att vilja ha det. Kläder har man ju alltid på sig på dagarna, men naken är man bara då man duschar badar eller bastar. Förutom på badhus då man har baddräkt då man badar. Barn ska ju ha på sig åldersanpassade kläder och om ett barn har på sig string och sedan är ute och leker och sätter sig ner någonstans så kan han/hon få urinvägsinfektion eller annat om de blir kall om stjärten. Av den anledningen så ska personal som byter om med barnen ha vettiga underkläder på sig. Annars får de väl ha precis vad fan de vill.
    Du måste driva med mig?! Vilken sten bor du under?

Och när ditt barn säger att hon vill ha ett par stringtrosor - då ger du henne det bara för att hon ber dig? Du kan inte tänka dig att säga ett litet n e j?? Eller blir barnet fullkomligt traumatiserat av ett nej?

Jag har inte baddräkt på mig när jag badar i badhuset - jag har bikini. Det är det fler som har har jag sett. 

Urinvägsinfektion får man dessutom inte av att bli kall om stjärten, det får man för att man har bakterier i urinvägarna, och bakterier i urinvägarna får man inte av att bli kall om stjärten.  

Men, jag är fortfarande fundersam över om du inte driver med mig...... 
  • Jennie med ie
    Morsanheladagen skrev 2013-04-07 17:28:23 följande:
    Och när ditt barn säger att hon vill ha ett par stringtrosor - då ger du henne det bara för att hon ber dig? Du kan inte tänka dig att säga ett litet n e j?? Eller blir barnet fullkomligt traumatiserat av ett nej?

Samma med BH kan jag tänka. Det springer nog runt många 3-åringar med BH eftersom de sett vuxna kvinnor ha det.
  • Morsanheladagen
    jashrinah skrev 2013-04-07 17:17:22 följande:
    fast då bör ju inte fröknarna få ha smink,klackar eller bh på sig heller , för det får inte barn ha.
    Nej, och tänk om någons dotter helt plötsligt vill ha smink, klackar och bh!!!! Då MÅSTE man ju köpa det åt dom!!! För att dom ber!! Och man kan absolut inte neka ett barn någonting. Aldrig någonsin.

• Morsanheladagen
    Lotten93 skrev 2013-04-07 17:21:42 följande:
    Bh syns ju inte, smink behövs inte och man tänker inte på om någon har smink eller inte om hon inte är sminkad som en hora med tre kilo smink i ansiktet. Lite mascara och lite läppglans räcker gott. Och klackar kan väl barn få ha i sin utklädningslåda iaf, dock inte till vardags. Och en dagisfröken bör väl ändå ha skor på sig som är vettiga att ha när hon ska jaga runt barnen och ta med dem på utflykt?
    Bh syns väl för tusan när du klär av dig på badhuset precis som trosor gör?
  • Jennie med ie
    Flisan79 skrev 2013-04-07 14:50:18 följande:
    Och vem säger att string är sexigt/får en att känna sig sexig?

Min man tycker hipsters är bra mycket sexigare och den åsikten har jag hört av fler.

Samma här. Både jag och många män jag känner tycker att hipsters är sexigare än string, även på vältränade kroppar.
  • Morsanheladagen
    Jennie med ie skrev 2013-04-07 17:30:15 följande:

Samma med BH kan jag tänka. Det springer nog runt många 3-åringar med BH eftersom de sett vuxna kvinnor ha det.
    Förmodligen. I alla fall vissa barn.....:-P
  • Lotten93
    Morsanheladagen skrev 2013-04-07 17:28:23 följande:
    Du måste driva med mig?! Vilken sten bor du under?

Jag har inte baddräkt på mig när jag badar i badhuset - jag har bikini. Det är det fler som har har jag sett. 

Urinvägsinfektion får man dessutom inte av att bli kall om stjärten, det får man för att man har bakterier i urinvägarna, och bakterier i urinvägarna får man inte av att bli kall om stjärten.  

Men, jag är fortfarande fundersam över om du inte driver med mig...... 
    Beroende åldern på barnet så kan de ta till andra tillvägagångssätt för att få de dem vill. Vissa barn är ju inte helt lydiga och gör exakt som mamma säger. vill de något så kan de få det på andra sätt. För det är väl ändå självklart att jag inte skulle köpa det åt mitt barn innan hon var i lämplig ålder. 

Har dock ig´nga barn än, men minns ju själv hur man var. Tur att jag väntar en pojke så jag slipper bry mig om stringtrosor.  
Svar på tråden Vilka trosor är lämpligast på en förskollärare/barnskötare?