Lotten93 skrev 2013-04-07 17:14:24 följande:
För att jag tycker inte att barn ska ha string förrän de är tonåringar. Och om de då ser någon som de ser upp till använda det så kommer de själva också att vilja ha det. Kläder har man ju alltid på sig på dagarna, men naken är man bara då man duschar badar eller bastar. Förutom på badhus då man har baddräkt då man badar. Barn ska ju ha på sig åldersanpassade kläder och om ett barn har på sig string och sedan är ute och leker och sätter sig ner någonstans så kan han/hon få urinvägsinfektion eller annat om de blir kall om stjärten. Av den anledningen så ska personal som byter om med barnen ha vettiga underkläder på sig. Annars får de väl ha precis vad fan de vill.
Du måste driva med mig?! Vilken sten bor du under?
Och när ditt barn säger att hon vill ha ett par stringtrosor - då ger du henne det bara för att hon ber dig? Du kan inte tänka dig att säga ett litet n e j?? Eller blir barnet fullkomligt traumatiserat av ett nej?
Jag har inte baddräkt på mig när jag badar i badhuset - jag har bikini. Det är det fler som har har jag sett.
Urinvägsinfektion får man dessutom inte av att bli kall om stjärten, det får man för att man har bakterier i urinvägarna, och bakterier i urinvägarna får man inte av att bli kall om stjärten.
Men, jag är fortfarande fundersam över om du inte driver med mig......