• Deelicious

Vilka trosor är lämpligast på en förskollärare/barnskötare?

Jag personligen avskyr dagispersonal med string, hur TUSAN kan man ens tänka tanken att sätta på sig sånna sexiga klädesplagg när man ska jobba med barn och spädbarn? Barn måste få trygghet i form av dagispersonal med rejäla underkläder!!!!!!!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilka trosor är lämpligast på en förskollärare/barnskötare?
  • CCA

Synd att den här tråden inte fanns i fredags för då kanske jag kunnat ta med mitt val av underkläder som skäl till högre lön på lönesamtalet. Har alltid bomullstrosor som endera täcker hela rumpan eller är i hipstersmodell dessutom använder jag nästan alltid sport BH. Dock har jag aldrig någonsin (under de drygt 10år som jag jobbat) diskuterat val av underkläder med vare sig kollegor, barn eller föräldrar så det är väl bara tur att de underkläder jag valt av bekvämlighetsskäl också anses som ok då, för jag trodde faktiskt att jag hade rätt att välja vad jag själv vill ha under min kläder. Däremot har det ju hänt att det ibland lyfts vilka av de vanliga kläderna som är lämpliga bla barn. Jag upplever dock att det väldigt sällan handlar om ordinarie personal utan oftast då handlar om mgn enstaka vikarie eller praktikant.

• Mamtilda
    Deelicious skrev 2013-04-07 14:33:44 följande:
    Jag personligen avskyr dagispersonal med string, hur TUSAN kan man ens tänka tanken att sätta på sig sånna sexiga klädesplagg när man ska jobba med barn och spädbarn? Barn måste få trygghet i form av dagispersonal med rejäla underkläder!!!!!!!

Snälla du, menar du att du ser på en förskolefröken vilka trosor hon har på sig? Som tidigare sagt, man har ju faktiskt byxor på sig!
    Skulle verksamhetschefen under anställn,intervju få dit en tjej i unga år som går med string och byxorna under ändan, inte fan skulle väl hon bli anställd då?

Men du kanske anser att trosorna gör oss till de vi är? Om jag bär string betyder det att jag har dåligt inflytande på barnen och beter mig som en slampa.... 

Vad folk bär för underkläder (som ändå inte syns) har inte det minsta med dig att göra. Sköt ditt egna!  

• cattus

Röstade på annat. Byxor eller kjol som täcker vad de har under tycker jag borde vara standard, inte för bara dagisfröknar utan de flesta andra också. Både killar och tjejer.

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Mamtilda skrev 2013-04-07 18:10:27 följande:
    Morsanheladagen: Man får faktiskt uvi av kyla, indirekt. eftersom kyla ger en speciell miljö där bakterierna trivs och faktiskt överlever så ger det till slut uvi. såklart orsakad av bakterier men relaterat till kylan! ;)
    Stämmer inte. Det finns inga vetenskapliga belägg för att så är fallet.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • bitte67

Hej, hallå, vänta lite! Trodde på allvar att denna tråd låg i sandlådan, men ack så fel jag hade...

Vad i hela fridens namn har folk med att göra vad jag har för trosor på mig?? Jag jobbar på en förskola, inte en porrklubb! Det innebär att jag är fullt påklädd hela dagarna. 

• Dixie

Jag bryr mig inte det minsta om vad personalen på dagis har för underkläder, bara de är bekväma i det......

• Faderator
    Mamtilda skrev 2013-04-07 18:10:27 följande:
    Morsanheladagen: Man får faktiskt uvi av kyla, indirekt. eftersom kyla ger en speciell miljö där bakterierna trivs och faktiskt överlever så ger det till slut uvi. såklart orsakad av bakterier men relaterat till kylan! ;)
    Vad intressant. Hur kallt blir det där i urinröret som gör att de där speciella kyl-bakterierna växer till?

Alltså det enda jag har hört är att man inte bör ha sting om man har svamp men jag har aldrig haft det så jag vet inte jag. Jag tycker det låter bakvänt, ju mer luft i murran desto mindre borde svampen trivas tycker jag. Lite som med blöjbarn alltså.
  • Curlie

Men är det ett skämt eller?? Ska ungarna titta på förskolepersonalens trosor?!?

• hallontroll

Vad de själv föredrar... De har väl byxor/ kjol på också?

• hallontroll
    Pissenisse skrev 2013-04-07 14:36:32 följande:
    String eller inte spelar ingen roll, det viktigaste är ju att ha ett plagg över som täcker. Trosorna skall ju inte synas ändå.

Pissenisse skrev 2013-04-07 14:36:32 följande:
    String eller inte spelar ingen roll, det viktigaste är ju att ha ett plagg över som täcker. Trosorna skall ju inte synas ändå.

Svar på tråden Vilka trosor är lämpligast på en förskollärare/barnskötare?