• Deelicious

Vilka trosor är lämpligast på en förskollärare/barnskötare?

Jag personligen avskyr dagispersonal med string, hur TUSAN kan man ens tänka tanken att sätta på sig sånna sexiga klädesplagg när man ska jobba med barn och spädbarn? Barn måste få trygghet i form av dagispersonal med rejäla underkläder!!!!!!!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilka trosor är lämpligast på en förskollärare/barnskötare?
  • Ess

Vem tänker på att titta efter en sån sak??
    Spelar roll liksom............... 

• jashrinah
    Lotten93 skrev 2013-04-07 17:04:02 följande:
    Nej. Jag tycker bara att killar inte ska ha trosor då det är svårt att få plats med "paketet" i vanliga trosor, alla sorter utom möjligtvis boxertrosor. Man kan se allt från sidan. Inte lämpligt. Har han trosor på sig som faktiskt täcker allt så visst, vill han ha det så.. Tungan ute Kalsonger på tjejer täcker ändå allt som bör täckas. 
    men dem ska ju tas av ? dem ska ju duscha ? och man bör väll ändå lära barn att nakenhet inte är skamligt ? 
  • Wittra

Inte orkat läsa hela tråden, hur vet du att personalen använder stringtrosor?

Det är ett himla sjå för många FL-medlemmar just nu om detta med trosor, huruvida man ska ha trosor och vilken modell.
    Det måste vara några riktigt frisläppta arbetsplatser de jobbar på eftersom det debatteras så flitigt om underklädernas vara eller icke-vara. Själv har jag ingen aning om mina kollegors underkläder och jag känner inte direkt behov av att veta det heller. Även om jag jobbar inom vården och inte har med barnomsorg att göra. 

Förstår inte denna fixering vid trosor hit och dit....  

• Lotten93
    Morsanheladagen skrev 2013-04-07 17:07:46 följande:
    Föregå med gott exempel genom att ha trosor/kalsonger som täcker det mesta av rumpan?
    På vilket sätt är det ett bättre exempel än att ha string?! På vilket sätt är nakna skinkor ett dåligt
    exempel?
    I och med ditt sätt att resonera varken kan man eller borde man alltså basta (då är man ju, hemska tid, naken) eller duscha (då är man ju, hemska tid, naken) när man är på badhuset och det råkar vara barn i närheten! För naken m å s t e ju vara ännu v ä r r e än att ha en tygremsa mellan ett par i övrigt nakna skinkor. Då har du ju åtminstone lite, lite tyg som skyler.

Ditt inlägg var det mest korkade jag läst på mycket, mycket, mycket länge. 
    För att jag tycker inte att barn ska ha string förrän de är tonåringar. Och om de då ser någon som de ser upp till använda det så kommer de själva också att vilja ha det. Kläder har man ju alltid på sig på dagarna, men naken är man bara då man duschar badar eller bastar. Förutom på badhus då man har baddräkt då man badar. Barn ska ju ha på sig åldersanpassade kläder och om ett barn har på sig string och sedan är ute och leker och sätter sig ner någonstans så kan han/hon få urinvägsinfektion eller annat om de blir kall om stjärten. Av den anledningen så ska personal som byter om med barnen ha vettiga underkläder på sig. Annars får de väl ha precis vad fan de vill.
  • Lotten93
    jashrinah skrev 2013-04-07 17:13:08 följande:
    men dem ska ju tas av ? dem ska ju duscha ? och man bör väll ändå lära barn att nakenhet inte är skamligt ? 
    läs mitt senaste inlägg så förstår du kanske :P 
  • strojes

Vad personalen på mina barns förskola och skola har för underkläder struntar jag fullkomligt i! Det är ju var och ens ensak vad man trivs bäst i.

• jashrinah
    Lotten93 skrev 2013-04-07 17:15:08 följande:
    läs mitt senaste inlägg så förstår du kanske :P 
    fast då bör ju inte fröknarna få ha smink,klackar eller bh på sig heller , för det får inte barn ha.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Lotten93 skrev 2013-04-07 17:14:24 följande:
    För att jag tycker inte att barn ska ha string förrän de är tonåringar. Och om de då ser någon som de ser upp till använda det så kommer de själva också att vilja ha det. Kläder har man ju alltid på sig på dagarna, men naken är man bara då man duschar badar eller bastar. Förutom på badhus då man har baddräkt då man badar. Barn ska ju ha på sig åldersanpassade kläder och om ett barn har på sig string och sedan är ute och leker och sätter sig ner någonstans så kan han/hon få urinvägsinfektion eller annat om de blir kall om stjärten. Av den anledningen så ska personal som byter om med barnen ha vettiga underkläder på sig. Annars får de väl ha precis vad fan de vill.
    1. Man får inte urinvägsinfektioner av kyla.
    2. Att de vill ha samma kläder som vuxna gäller för allt men ändå skriver du att barn ska ha på sig åldersanpassade kläder. Vilket må vara sant men då är vuxnas kläder inte särskilt viktiga.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Lotten93
    jashrinah skrev 2013-04-07 17:17:22 följande:
    fast då bör ju inte fröknarna få ha smink,klackar eller bh på sig heller , för det får inte barn ha.
    Bh syns ju inte, smink behövs inte och man tänker inte på om någon har smink eller inte om hon inte är sminkad som en hora med tre kilo smink i ansiktet. Lite mascara och lite läppglans räcker gott. Och klackar kan väl barn få ha i sin utklädningslåda iaf, dock inte till vardags. Och en dagisfröken bör väl ändå ha skor på sig som är vettiga att ha när hon ska jaga runt barnen och ta med dem på utflykt?
  • Trevligt

Vad har det för betydelsen ???
    Personal får ha exakt vilka kläder dom vill, inget som vi föräldrar skall eller har ngn rätt att lägga oss i ! 

Svar på tråden Vilka trosor är lämpligast på en förskollärare/barnskötare?