• Deelicious

Vilka trosor är lämpligast på en förskollärare/barnskötare?

Jag personligen avskyr dagispersonal med string, hur TUSAN kan man ens tänka tanken att sätta på sig sånna sexiga klädesplagg när man ska jobba med barn och spädbarn? Barn måste få trygghet i form av dagispersonal med rejäla underkläder!!!!!!!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilka trosor är lämpligast på en förskollärare/barnskötare?
  • KimPossible
    Deelicious skrev 2013-04-07 14:39:45 följande:
    Nej men att gå runt och veta om att man själv har string när man jobbar med småbarn är INTE lämpligt. Skam. Man ska inte vara sexig bland bebisar.
    Sexig? Sen när är man sexig i string?  

De jag känner som använder stringtrosor gör det enbart för att inte troskanterna ska synas under kläderna, jag har aldrig hört talas om att de går omkring och känner sig sexiga. De har dessutom barn själva som de ju tilbringar en hel del tid med, och jag kan inte se att det på något vis har traumatiserat barnen.
    Deelicious skrev 2013-04-07 14:41:40 följande:
    Tycker du personalen kan ha string när man ska på badhuset?
    Eh ja? De visar sig väl ändå nakna då bl a i duschen (får man hoppas, så att de inte är äcklon som skippar att duscha). Vad spelar underkläderna för roll?

Borde inte du ta itu med din underlivsfobi och syn på sexualitet snart? Den är allt annat än sund. Du blandar äpplen och päron hejvilt i din iver att moralisera över helt normala grejer.

People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do.
  • Bollhav
    Deelicious skrev 2013-04-07 14:46:15 följande:
    Menar inte att bada i string utan att ha det när man byter om i omklädningsrummet så det hinner synas innan man bytt tilll rejäla badtrosor.
    Men är det inte värre då att det syns underliv under bytet mellan string och badbyxa? Eller är string värre än naket? 
  • Lattjo

Dom får väl ha vilka trosor dom vill, varför ska någon annan bestämma det? Jag vet inte hur du tänker men jag känner mig inte sexigare i en string än i en hipstertrosa. Det ligger liksom inte i hur mycket tyg jag har mellan benen...

• The Doctor

Äh, stringtrosor är för veklingar. Jag tycker förskolechefen borde dela ut mamelucker till de anställda!

Vi ärver inte jorden från våra föräldrar utan vi lånar den av våra barn.
  • sötare
    Nej men att gå runt och veta om att man själv har string när man jobbar med småbarn är INTE lämpligt. Skam. Man ska inte vara sexig bland bebisar.
    Många anser inte att string handlar om sex, jag personligen tycker att de är skönare å sitter bättre än andra underkläder .
  • Fidelis ad urnam

Jag tappar för varje dag på Familjeliv mer och mer hoppet om mänskligheten.

Vad har du TS med vad andra har på sig för underkläder? Vilken forskning har du som visar på hur graden av trygghet hos människor skiljer sig beroende på val av underkläder?  
    Som svar på frågan. Förskolepersonal  (och all annan tänkbar personal på denna jord) är fri att bära vilka underkläder de vill. Det är ingenting som jag har med att göra. 
  • ungmamma94

Men då är det ju fy skam om man har ''sexiga'' underkläder på sig i närheten av sina egna barn också. Eller? Meningen är väl att man ska känna sig bekväm i det man har på sig.
  • Faderator
    Deelicious skrev 2013-04-07 14:46:15 följande:
    Menar inte att bada i string utan att ha det när man byter om i omklädningsrummet så det hinner synas innan man bytt tilll rejäla badtrosor.
    Det här är ett par rejäla badtrosor!

• sötare

Det finns de som känner sig väldigt sexiga i bh då måste de oxå förbjudas

Svar på tråden Vilka trosor är lämpligast på en förskollärare/barnskötare?