• Deelicious

Vilka trosor är lämpligast på en förskollärare/barnskötare?

Jag personligen avskyr dagispersonal med string, hur TUSAN kan man ens tänka tanken att sätta på sig sånna sexiga klädesplagg när man ska jobba med barn och spädbarn? Barn måste få trygghet i form av dagispersonal med rejäla underkläder!!!!!!!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilka trosor är lämpligast på en förskollärare/barnskötare?
  • Morsanheladagen
    Lotten93 skrev 2013-04-07 17:33:19 följande:
    Beroende åldern på barnet så kan de ta till andra tillvägagångssätt för att få de dem vill. Vissa barn är ju inte helt lydiga och gör exakt som mamma säger. vill de något så kan de få det på andra sätt. För det är väl ändå självklart att jag inte skulle köpa det åt mitt barn innan hon var i lämplig ålder. 

Har dock ig´nga barn än, men minns ju själv hur man var. Tur att jag väntar en pojke så jag slipper bry mig om stringtrosor.  
    Tänk, där måste jag hålla med dig. Det ÄR tur att du väntar en pojke. Däremot blir jag lite brydd på vilka värderingar du kommer att pådyvla honom om hur en kvinna förväntas klä sig, sminka sig och sko sig för att inte framstå som en hora i hans ögon.
  • Jennie med ie
    Lotten93 skrev 2013-04-07 17:33:19 följande:
    Har dock ig´nga barn än, men minns ju själv hur man var. Tur att jag väntar en pojke så jag slipper bry mig om stringtrosor.  

Var inte så säker på det du
  • Lotten93
    Morsanheladagen skrev 2013-04-07 17:35:35 följande:
    Tänk, där måste jag hålla med dig. Det ÄR tur att du väntar en pojke. Däremot blir jag lite brydd på vilka värderingar du kommer att pådyvla honom om hur en kvinna förväntas klä sig, sminka sig och sko sig för att inte framstå som en hora i hans ögon.
    Om en tjej har jättemycket smink med överdrivet mycket rouge och ögonskugga så ser hon ju ut som en typ-hora. stereotyphoran. Jag kommer att uppfostra min son till en man :)  En snäll och accepterande, omtänksam och romantisk man. Precis som sin far! :D
  • bodimit

Öh? Säger jag för det första. Sen när ska barnen gå o titta innanför fröknarnas byxor?

• jashrinah
    {#emotions_dlg.flower}

jag önskar att förskolelärarna på förskolan där vår son skall gå klär sig och sminkar sig precis som dem vill ! 
    oavsett om dem är punkare  ,vanliga svenssons, hippsters, tanter ,transor, hiphoppare, J-poppare eller hårdrockare! 
  • mepetite

är det samma tjomme ftån den andra tråden om den 10åriga dottern? vad har stringtrosan gjort dig egentligen, inte suttit fint? trängt in i valkar? fölk...

• surfacing

Jag undrar varför TS kollar på vilken typ av trosor personalen har.... Känns lite underligt att kolla in personalens underkläder.

Personligen skiter jag fullständigt i vad dom har på sig, så länge dom har kläder på sig är jag nöjd.

• Mamtilda
    Morsanheladagen skrev 2013-04-07 17:28:23 följande:
    Du måste driva med mig?! Vilken sten bor du under?

Och när ditt barn säger att hon vill ha ett par stringtrosor - då ger du henne det bara för att hon ber dig? Du kan inte tänka dig att säga ett litet n e j?? Eller blir barnet fullkomligt traumatiserat av ett nej?

Jag har inte baddräkt på mig när jag badar i badhuset - jag har bikini. Det är det fler som har har jag sett. 

Urinvägsinfektion får man dessutom inte av att bli kall om stjärten, det får man för att man har bakterier i urinvägarna, och bakterier i urinvägarna får man inte av att bli kall om stjärten.  

Men, jag är fortfarande fundersam över om du inte driver med mig...... 
    Morsanheladagen: Man får faktiskt uvi av kyla, indirekt. eftersom kyla ger en speciell miljö där bakterierna trivs och faktiskt överlever så ger det till slut uvi. såklart orsakad av bakterier men relaterat till kylan! ;)
  • yodi

annat:

så länge dom har byxor/shorts/ kjol/ klänning som täcker rumpan så får dom ha vilka trosor dom vill för min del. det är inget jag lägger mig i vad dom har på sig för trosor. 

• Palmyran

Ts du säger att du avskyr dagispersonal som har stringtrosor på jobbet men HUR kan du veta vilka som har det? Drar du ner deras byxor och tjuvkikar (ja för jag antar att de har byxor över trosorna annars kan jag helt förstå din reaktion) eller har du röntgensyn?

Svar på tråden Vilka trosor är lämpligast på en förskollärare/barnskötare?