• Deelicious

Vilka trosor är lämpligast på en förskollärare/barnskötare?

Jag personligen avskyr dagispersonal med string, hur TUSAN kan man ens tänka tanken att sätta på sig sånna sexiga klädesplagg när man ska jobba med barn och spädbarn? Barn måste få trygghet i form av dagispersonal med rejäla underkläder!!!!!!!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilka trosor är lämpligast på en förskollärare/barnskötare?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Flisan79 skrev 2013-04-07 18:54:23 följande:
    Lotten: ja du baserar alla barns på ditt eget beteende då antar jag? Jag själv och mina systrar växte upp med en mamma som inte hymlade med att hon hade string. Ingen av oss skaffade det förrän tidigast i gymnasieåldern. Jag själv har det och mina tre döttrar har aldrig ens kommenterat dem.

Ang UVI kan jag meddela att det absolut blir värre av kyla. Precis som någon skrev krävs givetvis en redan existerande bakterie och jag vet inte på vilket sett kylan eg påverkar men efter att ha haft uvi ca 1 gg/mån under 10 år så har jag lärt mig vad som bör undvikas. Tex, sitta på en kall bänk, bada i kallt vatten eller bli kall av våta badkläder, ha lång jacka så att det inte blåser kallt i den regionen. Av andra drabbade kan jag ge samma reflektion.

Däremot har string inget med saken att göra. Om man inte använder boxermodell av fleece ist. Annars gör det lilla tyget över baken ingen skillnad.
    Det kan bli värre ja, det innebär dock inte att det orsakas av kyla. Det är lite samma sak som att man blir förkyld av kyla, man märker tydligare av förkylningssymtom.

Jag förringar inte dina/era upplevelser men man får skilja på subjektiva upplevelser och på objektiva orsaker som kan kartläggas. Det finns, som jag skrev tidigare, inga belägg för att kyla leder till infektion. Därför kan man inte heller säga "kyla leder till UVI", det är felaktigt.
    Mamtilda skrev 2013-04-07 18:58:58 följande:

:)

Nej string ger inte uvi. Däremot kan man få svamp av det eftersom underlivet då inte får tillräckligt med (luft), det blir varm och riktigt behagligt för svamp-batkerierna. Alltså fritt fram för bakterierna att ge oss lite svamp! :) 
    Det är väl ändå inte bakterier som introducerar svamp? Det är ju candida som av någon anledning får fäste, den finns naturligt i och på kroppen.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Jennie med ie
    Thotis90 skrev 2013-04-07 18:42:00 följande:
    Jag skall ev. utbilda mig till förskollärare och jag tänker inte sluta använda stringtrosor för det!

Har du lustläst behörighetskraven? Det kanske står nåt där om trosor.
  • Oförglömlig

Handlar inte om vilka trosor som används utan om vilka byxor och tröjor! Byxor som visar trosorna inte ok även om det är stora lr små trosor! Tröja som inte fläker ut hela brösten samt inte glider upp och visar allt hela tiden ska de vara! Om de sedan går utan trosor och mini bh ska folk skita i!

• UpsyDaisy

Vilka trosor som är lämpliga? De trosor som personen i fråga trivs bäst i! Vad har nån annan än den trosorna sitter på med det att göra(och dess partner möjligen)? Kinky TS!Demon

• Milla C

Jag svarade "Annat". Det är helt upp till personen i fråga vad man tycker är skönt att ha för trosor. Något "lämpligast" finns inte i mina tankar vad gäller förkolepersonalen. Jag är själv fritidspedagog - och har jobbat nästan lika många år inom förskola som på fritidshem - och har faktiskt aldrig ens haft en tanke på vad mina kollegor haft för underkläder !

Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • MaNiMi

Den dagen jag ser trosorna på en förskolepersonal skulle jag bli orolig, annars får de ha vilka trosor de vill eller vara utan hur mkt de vill..så länge alltså som de har andra kläder över!

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    The past is now skrev 2013-04-07 19:16:57 följande:
    Möjligen kan man få blåskatarr av att sitta på tex en kall sten men inte en uvi.
    Är inte blåskatarr synonymt med UVI i urinblåsan?
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
Svar på tråden Vilka trosor är lämpligast på en förskollärare/barnskötare?