Flisan79 skrev 2013-04-07 18:54:23 följande:
Lotten: ja du baserar alla barns på ditt eget beteende då antar jag? Jag själv och mina systrar växte upp med en mamma som inte hymlade med att hon hade string. Ingen av oss skaffade det förrän tidigast i gymnasieåldern. Jag själv har det och mina tre döttrar har aldrig ens kommenterat dem.
Ang UVI kan jag meddela att det absolut blir värre av kyla. Precis som någon skrev krävs givetvis en redan existerande bakterie och jag vet inte på vilket sett kylan eg påverkar men efter att ha haft uvi ca 1 gg/mån under 10 år så har jag lärt mig vad som bör undvikas. Tex, sitta på en kall bänk, bada i kallt vatten eller bli kall av våta badkläder, ha lång jacka så att det inte blåser kallt i den regionen. Av andra drabbade kan jag ge samma reflektion.
Däremot har string inget med saken att göra. Om man inte använder boxermodell av fleece ist. Annars gör det lilla tyget över baken ingen skillnad.
Det kan bli värre ja, det innebär dock inte att det orsakas av kyla. Det är lite samma sak som att man blir förkyld av kyla, man märker tydligare av förkylningssymtom.
Jag förringar inte dina/era upplevelser men man får skilja på subjektiva upplevelser och på objektiva orsaker som kan kartläggas. Det finns, som jag skrev tidigare, inga belägg för att kyla leder till infektion. Därför kan man inte heller säga "kyla leder till UVI", det är felaktigt.
Mamtilda skrev 2013-04-07 18:58:58 följande:
:)
Nej string ger inte uvi. Däremot kan man få svamp av det eftersom underlivet då inte får tillräckligt med (luft), det blir varm och riktigt behagligt för svamp-batkerierna. Alltså fritt fram för bakterierna att ge oss lite svamp! :)
Det är väl ändå inte bakterier som introducerar svamp? Det är ju candida som av någon anledning får fäste, den finns naturligt i och på kroppen.