• Deelicious

Vilka trosor är lämpligast på en förskollärare/barnskötare?

Jag personligen avskyr dagispersonal med string, hur TUSAN kan man ens tänka tanken att sätta på sig sånna sexiga klädesplagg när man ska jobba med barn och spädbarn? Barn måste få trygghet i form av dagispersonal med rejäla underkläder!!!!!!!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilka trosor är lämpligast på en förskollärare/barnskötare?
  • Thotis90

Jag skall ev. utbilda mig till förskollärare och jag tänker inte sluta använda stringtrosor för det! Jag brukar ha ett linne under min ordinarie tröja/topp , som jag stoppar ner i byxorna, just för att trosorna inte skall synas.

Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se
  • Topps

Hipsters och boxer tycker jag är bra mycket sexigare än string så smaken är som baken  delad

• Simon 681

Jag brukar ha boxerbriefs. Trosor överhuvudtaget är till för väldigt speciella tillfällen, som förlorade vad och liknande.

• Totoro

Man får väl ha på sig vilka troser man vill. Ingen ser dom ändå ju? Kanske ser man utanpå byxorna men vad har de för betydelse? Jag kan hålla med om att vissa urringade kläder är olämpliga på arbetsplatser. Men troser som ändå ingen mer än en själv ser ska inte andra bry sig om!!

Fett eller bebis? Fett eller bebis? Bebis eller fett? Bebis eller fett? BEBIS!!!!!
  • Mamtilda
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2013-04-07 18:22:53 följande:
    Stämmer inte. Det finns inga vetenskapliga belägg för att så är fallet.

Nej det finns inga veteskapliga bevis för att man får uvi av kyla. Men kylan kan vara relaterad till utlöst uvi. alltså inte riktigt samma sak.
    Kyla kan vara en utlösande faktor då den vanligaste uvi-bakterien är e-coli och kan överleva extrema temperaturer. E-coli har du (om du inte visste) mängder av i i din normala tarmflora, exempelvis, och iom att dessa bakterier väldigt lätt tasr sig till urinvägar kan det ge uvi, vissa känenr du inte av, men kylan kan däremot göra att bakterierna påverkas på det sätt att de kyls ner, överlever (uppenbarligen) och frodas på nytt när du sen igen blir varm.

Skulle du däremot äta livsmedel med e-coli, skulle du bli sjuk. Värmer du mat som varit kyld kan du bli sjuk. för detta krävs att maten såklart varit nedkyld mer än en gång, elelr att bakterien redan finns i livsmedlet. Men, i teorin stämmer detta!   
  • Flisan79

Lotten: ja du baserar alla barns på ditt eget beteende då antar jag? Jag själv och mina systrar växte upp med en mamma som inte hymlade med att hon hade string. Ingen av oss skaffade det förrän tidigast i gymnasieåldern. Jag själv har det och mina tre döttrar har aldrig ens kommenterat dem.

Ang UVI kan jag meddela att det absolut blir värre av kyla. Precis som någon skrev krävs givetvis en redan existerande bakterie och jag vet inte på vilket sett kylan eg påverkar men efter att ha haft uvi ca 1 gg/mån under 10 år så har jag lärt mig vad som bör undvikas. Tex, sitta på en kall bänk, bada i kallt vatten eller bli kall av våta badkläder, ha lång jacka så att det inte blåser kallt i den regionen. Av andra drabbade kan jag ge samma reflektion.

Däremot har string inget med saken att göra. Om man inte använder boxermodell av fleece ist. Annars gör det lilla tyget över baken ingen skillnad.

• Nape

Oj, man slutar aldrig att förvånas.

De får väl ha vilka underkläder de vill. Eller vara utan. Skulle inte kunna bry mig mindre.

• Mamtilda
    Flisan79 skrev 2013-04-07 18:54:23 följande:
    Lotten: ja du baserar alla barns på ditt eget beteende då antar jag? Jag själv och mina systrar växte upp med en mamma som inte hymlade med att hon hade string. Ingen av oss skaffade det förrän tidigast i gymnasieåldern. Jag själv har det och mina tre döttrar har aldrig ens kommenterat dem.

Ang UVI kan jag meddela att det absolut blir värre av kyla. Precis som någon skrev krävs givetvis en redan existerande bakterie och jag vet inte på vilket sett kylan eg påverkar men efter att ha haft uvi ca 1 gg/mån under 10 år så har jag lärt mig vad som bör undvikas. Tex, sitta på en kall bänk, bada i kallt vatten eller bli kall av våta badkläder, ha lång jacka så att det inte blåser kallt i den regionen. Av andra drabbade kan jag ge samma reflektion.

Däremot har string inget med saken att göra. Om man inte använder boxermodell av fleece ist. Annars gör det lilla tyget över baken ingen skillnad.

:)

Nej string ger inte uvi. Däremot kan man få svamp av det eftersom underlivet då inte får tillräckligt med (luft), det blir varm och riktigt behagligt för svamp-batkerierna. Alltså fritt fram för bakterierna att ge oss lite svamp! :) 
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Mamtilda skrev 2013-04-07 18:54:17 följande:

Nej det finns inga veteskapliga bevis för att man får uvi av kyla. Men kylan kan vara relaterad till utlöst uvi. alltså inte riktigt samma sak.
    Kyla kan vara en utlösande faktor då den vanligaste uvi-bakterien är e-coli och kan överleva extrema temperaturer. E-coli har du (om du inte visste) mängder av i i din normala tarmflora, exempelvis, och iom att dessa bakterier väldigt lätt tasr sig till urinvägar kan det ge uvi, vissa känenr du inte av, men kylan kan däremot göra att bakterierna påverkas på det sätt att de kyls ner, överlever (uppenbarligen) och frodas på nytt när du sen igen blir varm.

Skulle du däremot äta livsmedel med e-coli, skulle du bli sjuk. Värmer du mat som varit kyld kan du bli sjuk. för detta krävs att maten såklart varit nedkyld mer än en gång, elelr att bakterien redan finns i livsmedlet. Men, i teorin stämmer detta!   
    Vems teori är det här och vilka belägg finns för den?

Vad jag vet så är den enda kopplingen till kyla att en del kvinnor får liknande trängningar i samband med kyla, om en UVI utvecklas i samband kan det verka som att kylan utlöste den. Jag vet också att det finns en hypotes om att slemhinnorna blir mer känsliga vid kyla och att det skulle kunna leda till att bakterier lättare får fäste men mig veterligen har det aldrig kunna beläggas.

E-coli överlever dessutom inte extrema temperaturer utan dör vid omkring 70 grader Celsius, i gott sällskap med en stor mängd andra bakterier.

Din sista mening förstår jag inget av, måste finnas i livsmedlet från första början eller introduceras under kylning/uppvärmning. Faran med kylning/uppvärmning/kylning osv. är att livsmedlet då når optimal temperatur för tillväxt av E. Coli.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
Svar på tråden Vilka trosor är lämpligast på en förskollärare/barnskötare?