• 3 barns mamma84

Unga mammor är inte dåligare än äldre mammor

Till alla er som klagar över dom som skaffar barn när man är "ung".. För er vill jag bara berätta, att när våra barn är stora nog att klara sig sjävla, kommer vi att gå ut och roa oss, och vara i våra bästa år, fortfarande se fräscha ut, medans ni, kommer sitta med spädbarn som skriker och håller er vakna om natten.. VI kommer ha barnbiten klar, ha karriärer vi kan ägna all tid åt, medans NI fått ...ta ett avbrott från "karriären", typ donken (som man inte bygger upp mellan åldern 19-25). Och när ni slutligen har såpass stora barn att de kan klara sig själva, så kommer ni se FÖRJÄVLIGA ut, förmodligen gå med käpp eller sitta i rullator, och er största lycka i livet kommer att vara när ni ena dagen inte har lika ont i kroppen som ni hade dagen innan. UNGA mammor är så jävla grymma, bara så ni vet!
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Svar på tråden Unga mammor är inte dåligare än äldre mammor
  • Pillar

Ingenting (susa )ni är grymma som ni är !!! Som sagt mammor som mammor !! Finns vissa som inte bara förstår tyvärr :)

• Flaminia
    Trädblåsare skrev 2013-03-15 08:13:32 följande:
    Jag tycker det är intressant att antingen är man ung förälder, och då upp till 25, eller så är man äldre förälder, från 35 och uppåt.
    Vad hände med de 10 åren mellan 25-35?
    Jag tycker det är ännu intressantare att det i trådar om unga föräldrar alltid skrivs saker som "mamma är ingen ålder" och "det enda som behövs är kärlek", men när det gäller äldre mammor gäller plötsligt detta inte längre.
  • veh

Haha, vilket inlägg? Du TS, får man barn innan 20 så är man närmare 40 innan barnet flyttat ut. Och det är ju tydligen lastgammalt i dina ögon... När barnen klarar sig själva - ja det är väl inte förrän ungefär när de flyttar. Eller menar du att du ska vara ute och svira, och låta barnen ha FF hemma...? Det låter ganska oansvarigt. Hur kan du för övrigt hävda att du har festat färdigt, när du verkar se fram emot att "vara i dina bästa år" då barnen klarar sig själva. Dessa "bästa år" är ju då de år då många av de du just klankar ner på väljer att skaffa barn... Du säger emot dig själv rätt rejält... Min unga mamma ångrar bittert idag att hon skaffade barn så tidigt, att hon inte levde sitt liv först. Kul. Not...

• susa
    Pillar skrev 2013-03-15 08:35:15 följande:
    Ingenting (susa )ni är grymma som ni är !!! Som sagt mammor som mammor !! Finns vissa som inte bara förstår tyvärr :)
    Tydligen. Tycker det är sorgligt att bara för att man har tråkigt så startar man en tråd om något "kul" för att provocera. Det finns faktiskt folk som tar illa upp. En som jag tex som efter många års längtan och behandlingar äntligen fick barn blir påmind om alla dessa svåra år av barnlöshet av TS trådstart.

Tänker även på allt näthat som varit den senaste tiden och på den stackars 13-åring som tog livet av sig antagligen pga saker som hänt på nätet. 
  • Trailer trash TT
    Harmagedon skrev 2013-03-15 07:19:40 följande:
    Vad tror du händer med folk när de fyller 35?
    Jag tror dom skaffar rullator och börjar med knytblus och fotriktiga skor  *hoppas*
    Manyok
  • Millan83

För mig är det här med personlig mognad mer avgörande i frågan "bra förälder". Att vara så pass mogen och trygg att man inte behöver klanka ner på andra för en sån sak som ålder tex. Men det är ju bara vad jag tycker.

• Pillar

(Susa) jag vet och det är verkligen tråkigt !

Förstår att man tar illa upp , det är precis som någon skulle starta en tråd bara för provocera (unga mammor patetiskt ) synd att människor måste klanka så mycket ner på andra .. Förstår inte grejen riktigt ! Kul att du fick ditt/ dina barn till slut :) känner en tjej som också kämpar med att få barn och inte lyckas det är tufft ...

• Velociped
    puss skrev 2013-03-14 20:40:44 följande:
    Detta är en reklamtråd för äldre mammor.

Gottcha!!
  • c89
    sextiotalist skrev 2013-03-14 21:13:56 följande:
    Sorry att du tycker att jag, som älskar att dansa, är pinsam och att jag gillar att ge järnet på dansgolvet. Nu är jag uppvuxen med föräldrar som också älskade att dansa, så jag är van att se de i generationen ovanför mig ha det kul på fester och dansa. Nu dricker jag inte speciellt mycket.

Tycker du det är lika pinsamt när dina kolleger på jobbfester också dansa, jag arbetar på en arbetsplats med massor av ingenjörer och det är fullt ös på dansgolvet på våra fester, de yngsta är omkring 25, de äldsta nästa pensionärer och vet du, de dansar med varandra.

Är det pinsamt att vara stolt över att ha hållt formen etc.

Ja, jag är nog pinsam i dina ögon, civilingenjör som jag är, har ett kundorienterat arbete och jag använder högklackat och kjolar som slutar ovanför knät, tighta jeans och urringat.     
    Ja, jag tycker att hela din personlighet är pinsam. Stör mig tillräckligt på överförfriskade 20-åringar och det är onekligen inte bättre med likadana 50+are. Får bara upp en syn på allt för lättklädda i din ålder på en nattklubb jag var på för några år sedan i stan. Åmade sig på dansgolvet som om de vore med i en musikvideo. De hade säkert jätteroligt, tyckte att de var urläckra - precis som du, men jag tyckte bara att det var sorgligt. 
    Det är stor skillnad på att ha roligt och kunna släppa loss och att bete sig som en 20-åring. Det är inte pinsamt att ha hållt formen, men det är pinsamt att sitta och skryta om det på ett internetforum i en tråd startad av en lika pinsam person som drar allt och alla över en kam och ser prestige i att bete sig vårdslöst och omoget så fort barnen är större.
    Tom Araya skrev 2013-03-14 21:19:15 följande:
    Pinsam syn på hur det är att vara 50+.
    Har en person (ingen egen förälder) ganska nära som är ordentligt pinsam. Snart 55 år gammal. Festar som en ungdom och fotar varandra när det svingas toppar i bara BHn... Förälder är man hela livet, inte bara tills barnen kommer till en viss ålder och jag skulle skämmas ihjäl om det hade varit mina föräldrar som betett sig så, eller om min mamma suttit och skrytit om sitt utseende på ett internetforum.

• Hannah76

Hahahahahahaha. Härlig ts. Trist syn på livet med barn och på att bli äldre. Patetiskt.

Svar på tråden Unga mammor är inte dåligare än äldre mammor