-
Till alla er som klagar över dom som skaffar barn när man är "ung".. För er vill jag bara berätta, att när våra barn är stora nog att klara sig sjävla, kommer vi att gå ut och roa oss, och vara i våra bästa år, fortfarande se fräscha ut, medans ni, kommer sitta med spädbarn som skriker och håller er vakna om natten.. VI kommer ha barnbiten klar, ha karriärer vi kan ägna all tid åt, medans NI fått ...ta ett avbrott från "karriären", typ donken (som man inte bygger upp mellan åldern 19-25). Och när ni slutligen har såpass stora barn att de kan klara sig själva, så kommer ni se FÖRJÄVLIGA ut, förmodligen gå med käpp eller sitta i rullator, och er största lycka i livet kommer att vara när ni ena dagen inte har lika ont i kroppen som ni hade dagen innan. UNGA mammor är så jävla grymma, bara så ni vet!
-
Svar på tråden Unga mammor är inte dåligare än äldre mammor
-
vampyria2 skrev 2013-03-15 17:44:20 följande:Jag tänkte gå in och skriva att du har helt rätt, blev själv mamma som 19 åring MEN efter att ha läst din TS så känner jag bara att du är inte en trevlig en och jag håller inte med dig alls
Jag skaffade barn tidigt för att jag ville ha många barn och det fick jag, var 35 när nummer fyra kom till världen.
Jag vet att min son inte har den mamman som du beskriver att vi äldre är, jag är ganska snoffsig och ser ganska bra ut för att vara snart 41 år, är väldigt säker på att det finns mammor som är bra mycket yngre än mig som ser bra myckte värre ut....MEN nu tycker inte jag att utseendet har något med att göra hur man är om förälder, finns massor av andra saker som är så mycket viktigare än det.
Nej, utseende är ganska ointressant hur man är som förälder, men Ts påpekade att vi skulle se förjäkliga ut, då kunde jag inte låta bli och konstatera att jag troligen har en figur som är mer fast och snyggare än många 25-åringar man ser på stan och att jag ger järnet på dansgolvet (dvs värk har jag inte).
Som jag sa till en kollega när han berättade att han band sig väldigt ung, "jag har nog gjort massor av det som du inte har kunnat göra", dessutom gjorde jag det mesta i "rätt ålder" dvs innan 30 (ok några år efter 30 då). Men jag vägrar acceptera att jag inte få ha kul bara för att jag passerat 50+.
Som äldre mamma så har jag kunnat ge järnet innan jag stadgade mig, och eftersom jag är pigg och har orken kvar (ska förresten springa 5-6 km i morgon, utan rullator bäst att tillägga) så kommer jag ha det kul, ge järnet på dansgolvet, eftersom jag kan bära upp kläder, så kommer jag fortfarande bära kläder som jag ser bra ut i. -
Klockrent!studentbruttan29 skrev 2013-03-14 20:23:06 följande:Sämre heter det. Om yngre mammor hade gått kvar i skolan istället för att ägna sig åt utseendet så hade du också klarat av att stava din rubrik rätt.
-
The Doctor skrev 2013-03-15 18:21:42 följande:Klockrent!
Ja, det var en riktigt rolig rubrik! -
3 barns mamma84 skrev 2013-03-14 20:44:48 följande:Jag var 20 när första barnet kom och jag hade festat klart och gått skolan och pluggade samtidigt.
Är idag 28 år en glad och pigg mamma som har tid med alla 3 barnen och lever faktist livet samtidigt.
Min mamma var 16 år när hon blev mamma för första gången men då inte med mig utan min halv bror.
Jag föddes när min mamma var 30år har 1 bror som är 7 år äldre.
Fast min mamma har 3 barn.
Hon lever fortfarande sitt liv går ut och festar dansar och lever livet.
Hur ser en halv bror ut? Enbart ben? -
puss skrev 2013-03-14 20:45:57 följande:20? Festat klart? Det var en kort fest det.
-
När räknas man som "ung mamma" då?
-
Nejnej, han är inte kapad på det sättet.. han hoppar på ett ben och har bara en arm.svärmor17 skrev 2013-03-15 18:29:40 följande:
Hur ser en halv bror ut? Enbart ben? -
Visst ska man vara optimist, men man kan aldrig veta vad framtiden har att erbjuda. Du, eller ett av dina barn, kan bli sjuk/skadad, du kanske får sparken och får svårt att hitta ett nytt jobb... Att tänka att livet börjar "när barnen flyttar hemifrån" känns sorgligt. Man ska väl skaffa barn för att man vill/tycker att det är roligt att vara förälder/vill dela vardagen som familj? Varför skulle inte en ung mamma kunna gå ut och roa sig redan nu? Att livet skulle stanna för att man skaffar barn låter hemskt!
-
Jag förstår din poäng TS, men är man självsäker i sig själv och sin roll som mamma så behöver man inte bekräfta för vare sig någon annan eller sig själv att man duger som mamma oavsett ålder. Och att försöka höja statusen för unga mammor genom ett inlägg där man försöker att sänka statusen för äldre mammor är inte okej. Det visar bara att du försöker att dra ner andra för att själv framstå som bättre. Det finns både lämpliga och olämpliga föräldrar oavsett ålder.
-
Ja,det är ju skillnad nu för tiden. Min mormor är 70 år och de flesta tror att hon är typ 50. Hon jobbar,sportar,går ut och dansar och tycker sig vara mitt i livet och i sina bästa år. Att man blir över 35 och gud förbjude har barn gör ju inte direkt att man står med ena foten i graven :PFlaminia skrev 2013-03-15 07:24:18 följande:Jag känner många kvinnor som fått barn runt de 40 och jag tycker generellt att de ser mycket pigga och fräscha ut för sin ålder. Den här uppfattningen om att man princip är färdig för ålderdomshemmet när man är över 50 är något jag bara stött på här på FL, aldrig IRL.
Håller med. Jag tycker personligen att det är viktigare för en förälder att behärska sitt modersmål väl i skrift än att vara i en viss ålder när man får barn.