• 3 barns mamma84

Unga mammor är inte dåligare än äldre mammor

Till alla er som klagar över dom som skaffar barn när man är "ung".. För er vill jag bara berätta, att när våra barn är stora nog att klara sig sjävla, kommer vi att gå ut och roa oss, och vara i våra bästa år, fortfarande se fräscha ut, medans ni, kommer sitta med spädbarn som skriker och håller er vakna om natten.. VI kommer ha barnbiten klar, ha karriärer vi kan ägna all tid åt, medans NI fått ...ta ett avbrott från "karriären", typ donken (som man inte bygger upp mellan åldern 19-25). Och när ni slutligen har såpass stora barn att de kan klara sig själva, så kommer ni se FÖRJÄVLIGA ut, förmodligen gå med käpp eller sitta i rullator, och er största lycka i livet kommer att vara när ni ena dagen inte har lika ont i kroppen som ni hade dagen innan. UNGA mammor är så jävla grymma, bara så ni vet!
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Svar på tråden Unga mammor är inte dåligare än äldre mammor
  • Flaminia
    fluu skrev 2013-03-15 01:46:22 följande:
    Hur man åldras är individuellt. Du må vara någorlunda ung fortfarande när din nästa skaffar barn som äldre,men din nästa var ung,fri och snygg medan du var ung och "fast" i föräldraskapet.

Allt är relativt.
    Jag känner många kvinnor som fått barn runt de 40 och jag tycker generellt att de ser mycket pigga och fräscha ut för sin ålder. Den här uppfattningen om att man princip är färdig för ålderdomshemmet när man är över 50 är något jag bara stött på här på FL, aldrig IRL.
    Venne skrev 2013-03-14 21:56:31 följande:
    Detta var bara pinsamt ju. Hela din trådstarts innehåll i kombination med särskrivning, felstavning och att du inte kan böja oregelbundna verb eller skillnaden på plural och singular gör att du framstår som 12 år gammal.  Dessutom närmar du dig 30. Väx upp.
    Håller med. Jag tycker personligen att det är viktigare för en förälder att behärska sitt modersmål väl i skrift än att vara i en viss ålder när man får barn.

• sextiotalist
    Felicia111 skrev 2013-03-15 07:11:45 följande:
    Haha vilken intressant tråd...

Jag var 16 när jag fick min första dotter och är nu 18 och väntar mitt andra barn :)!

Skulle inte säga att unga föräldrar är bättre men att jag tror inte det är kul/bra för barn att ha föräldrar över ca 35 :)

En helt lagom ålder som också är väldigt vanlig att folk får barn i är väl ca 25.

Men alla är redo/får läge vid olika tider i livet...

Synd om barnen i storstäderna, där många är över 35, det är synd om mitt barn och mina vänners barn, för vi var från 30 upp till 45 (ja, jag har en väninna och en bekant som fått barn, helt naturligt, vid 45).

Synd om barnen i vår släkt på min mammas sida, för där finns flera 35+-mammor.

När jag var 25 hade jag inte sällskap med någon och pluggade för fullt   
  • Momalicious

Ja men gud, men den rubriken så borde man ju kunnat lista ut vem som låg bakom trådstarten..

Nej, unga mammor är inte bättre. Det finns bra mammor och det finns dåliga mammor i alla åldrar. Men det är nog vanligare att man är en lite lugnare och mer stabil förälder om man är lite äldre och har en tryggare tillvaro. Min mamma fick mig när hon var 36 och bättre mamma får man leta efter. Jag fick min son när jag var 21 och min sambo 23 och vi är också jättebra föräldrar.

• Poison82

Är inte sämre heter det .

Nä, en ung mamma är inte per automatik sämre bara för hon är ung men vilket trams att skriva att när barnen är stora så är ni fortfarande fräscha och kan gå ut och dansa. Det bevisar ju din mognadsgrad rätt tydligt. Tror inte min grabb när han blir vuxen vill ha sin mamma ute på diskotek fyll och flörtandes med hans vänner. Han vill ha en mamma, vuxen och ansvarsfull

• Mli 014

... "brainfart"...?? Annat kan det väl inte vara?

Seriöst? Jag trodde att alla mödrar oavsett ålder gör sitt bästa...

Är själv 84:à och har en pojk på 3, och nr2 på väg... Är jag en gammal mamma då? Känner mig inte gammal i alla fall...

Men, men.

"tossehoved" som min pojk säger när man gör bort sig lite...

• Trädblåsare

Jag tycker det är intressant att antingen är man ung förälder, och då upp till 25, eller så är man äldre förälder, från 35 och uppåt.
    Vad hände med de 10 åren mellan 25-35?

• Pillar

Hej, alla får barn i olika åldrar faktiskt och tycker att alla ska respektera andra människors livs val ? Jag var själv 16 när jag vart gravid

• Mli 014

Ja eller hur? Vi är väl i twilight zonen antar jag... För gamla för att vara unga, för unga för att vara gamla... Det är nog oss som "sitter i rullatorer" enligt TS. :-P

Trädblåsare skrev 2013-03-15 08:13:32 följande:
    Jag tycker det är intressant att antingen är man ung förälder, och då upp till 25, eller så är man äldre förälder, från 35 och uppåt.

Vad hände med de 10 åren mellan 25-35?

• Pillar

Allt försvann som jag skrev störande !

Jag pluggade på KOMVUX och jobbar i dag på förskola och jag å min kille har det jätte bra vi , vi reser med våran son bor i ett fint och stort hem och spar 8000-10:000 varje månad , men det har jag kämpa för min kille var äldre och hade allt färdigt med en inkomst på 37:000 kr .. Men alla gör sina olika val och tycker man inte ska trycka ner någon på något sätt!! Äldre eller ung så länge man är en bra mamma som prioriterar rätt ? Jag älskar mitt barn mer en något annat .. Nu väntar vi vårt andra barn i juni :)
    Vi måste respektera alla och deras val , sen behöver man inte gilla det ... Men jag skulle aldrig vilja festa runt och sånt alkohol är inte viktigt barn är så mycket mer och så mycket roligare ... :) alla tycker om olika som sagt

• susa
    3 barns mamma84 skrev 2013-03-14 20:21:16 följande:
    Till alla er som klagar över dom som skaffar barn när man är "ung".. För er vill jag bara berätta, att när våra barn är stora nog att klara sig sjävla, kommer vi att gå ut och roa oss, och vara i våra bästa år, fortfarande se fräscha ut, medans ni, kommer sitta med spädbarn som skriker och håller er vakna om natten.. VI kommer ha barnbiten klar, ha karriärer vi kan ägna all tid åt, medans NI fått ...ta ett avbrott från "karriären", typ donken (som man inte bygger upp mellan åldern 19-25). Och när ni slutligen har såpass stora barn att de kan klara sig själva, så kommer ni se FÖRJÄVLIGA ut, förmodligen gå med käpp eller sitta i rullator, och er största lycka i livet kommer att vara när ni ena dagen inte har lika ont i kroppen som ni hade dagen innan. UNGA mammor är så jävla grymma, bara så ni vet!
    Tack för den. Visste inte att det var en tävling.

Vad tycker du vi förjävligt fula gamla mammor ska göra åt vår hemska situation då? Skjuta oss själva så du slipper se våra fula ansikten?  
Svar på tråden Unga mammor är inte dåligare än äldre mammor