• 3 barns mamma84

Unga mammor är inte dåligare än äldre mammor

Till alla er som klagar över dom som skaffar barn när man är "ung".. För er vill jag bara berätta, att när våra barn är stora nog att klara sig sjävla, kommer vi att gå ut och roa oss, och vara i våra bästa år, fortfarande se fräscha ut, medans ni, kommer sitta med spädbarn som skriker och håller er vakna om natten.. VI kommer ha barnbiten klar, ha karriärer vi kan ägna all tid åt, medans NI fått ...ta ett avbrott från "karriären", typ donken (som man inte bygger upp mellan åldern 19-25). Och när ni slutligen har såpass stora barn att de kan klara sig själva, så kommer ni se FÖRJÄVLIGA ut, förmodligen gå med käpp eller sitta i rullator, och er största lycka i livet kommer att vara när ni ena dagen inte har lika ont i kroppen som ni hade dagen innan. UNGA mammor är så jävla grymma, bara så ni vet!
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Svar på tråden Unga mammor är inte dåligare än äldre mammor
  • sextiotalist
    c89 skrev 2013-03-15 09:49:31 följande:
    Ja, jag tycker att hela din personlighet är pinsam. Stör mig tillräckligt på överförfriskade 20-åringar och det är onekligen inte bättre med likadana 50+are. Får bara upp en syn på allt för lättklädda i din ålder på en nattklubb jag var på för några år sedan i stan. Åmade sig på dansgolvet som om de vore med i en musikvideo. De hade säkert jätteroligt, tyckte att de var urläckra - precis som du, men jag tyckte bara att det var sorgligt. 
    Det är stor skillnad på att ha roligt och kunna släppa loss och att bete sig som en 20-åring. Det är inte pinsamt att ha hållt formen, men det är pinsamt att sitta och skryta om det på ett internetforum i en tråd startad av en lika pinsam person som drar allt och alla över en kam och ser prestige i att bete sig vårdslöst och omoget så fort barnen är större.

Har en person (ingen egen förälder) ganska nära som är ordentligt pinsam. Snart 55 år gammal. Festar som en ungdom och fotar varandra när det svingas toppar i bara BHn... Förälder är man hela livet, inte bara tills barnen kommer till en viss ålder och jag skulle skämmas ihjäl om det hade varit mina föräldrar som betett sig så, eller om min mamma suttit och skrytit om sitt utseende på ett internetforum.

Vet du vad, jag hade inte ens brytt mig. När jag dansar (jag råkar älska att dansa) så ger jag järnet, jag beter mig inte som en 20-åriing, jag beter mig som mig själv.
    Dvs jag har kommit upp i en ålder, då jag ger blanka fasiken i vad onsutna ungar tänker och tycker, jag klär mig som jag själv vill, jag ger järnet på dansgolvet (ska väl påpeka att jag ytterst sällan är berusad, dricker så gott som aldrig mer en två högs tre glas vin, jag behöver inte alkohol för att ha kul).

Jag köper de kläder jag tycker är snygga och jag kan bära upp. Det underbara är att jag inte är ensam. Nu har jag aldrig   passerat gränsen för anständighet, varken som 20-åring eller 50-åring, även som 20-åring kunde jag ge järnet på dansgolvet och drack ytterst sällan så jag blev berusad (det hände dock).

Ja, du tycker jag är pinsam, men troligen så hade du gjort bort dig oerhört mycket på de jobbfester vi har om du hade sagt din åsikt där. 
  • Mickan76
    studentbruttan29 skrev 2013-03-14 20:23:06 följande:
    Sämre heter det. Om yngre mammor hade gått kvar i skolan istället för att ägna sig åt utseendet så hade du också klarat av att stava din rubrik rätt.

studentbruttan29 skrev 2013-03-14 20:23:06 följande:
    Sämre heter det. Om yngre mammor hade gått kvar i skolan istället för att ägna sig åt utseendet så hade du också klarat av att stava din rubrik rätt.

• Mickan76
    3 barns mamma84 skrev 2013-03-14 20:21:16 följande:
    Till alla er som klagar över dom som skaffar barn när man är "ung".. För er vill jag bara berätta, att när våra barn är stora nog att klara sig sjävla, kommer vi att gå ut och roa oss, och vara i våra bästa år, fortfarande se fräscha ut, medans ni, kommer sitta med spädbarn som skriker och håller er vakna om natten.. VI kommer ha barnbiten klar, ha karriärer vi kan ägna all tid åt, medans NI fått ...ta ett avbrott från "karriären", typ donken (som man inte bygger upp mellan åldern 19-25). Och när ni slutligen har såpass stora barn att de kan klara sig själva, så kommer ni se FÖRJÄVLIGA ut, förmodligen gå med käpp eller sitta i rullator, och er största lycka i livet kommer att vara när ni ena dagen inte har lika ont i kroppen som ni hade dagen innan. UNGA mammor är så jävla grymma, bara så ni vet!

3 barns mamma84 skrev 2013-03-14 20:21:16 följande:
    Otroligt omoget och pinsamt skrivet. Tur att inte alla unga mammor är som ts.

• Pillar

Mickan76 , nu drar du ju alla unga mammor över en kant ? Alla mammor hoppar ju inte av skolan .. Så då är du faktiskt inte så mycket bättre själv ?! Att ni ens orkar lägga tid och sitta å klaga om ni tycker allt är så omoget skrivet och blabla .. Varför en slösa tid på en tjej som bara sitter och driver och vill ha dem här reaktionerna ? Ni ger ju henne precis det hon vill ha ?

• Hannah76
    c89 skrev 2013-03-15 09:49:31 följande:
    Ja, jag tycker att hela din personlighet är pinsam. Stör mig tillräckligt på överförfriskade 20-åringar och det är onekligen inte bättre med likadana 50+are. Får bara upp en syn på allt för lättklädda i din ålder på en nattklubb jag var på för några år sedan i stan. Åmade sig på dansgolvet som om de vore med i en musikvideo. De hade säkert jätteroligt, tyckte att de var urläckra - precis som du, men jag tyckte bara att det var sorgligt. 
    Det är stor skillnad på att ha roligt och kunna släppa loss och att bete sig som en 20-åring. Det är inte pinsamt att ha hållt formen, men det är pinsamt att sitta och skryta om det på ett internetforum i en tråd startad av en lika pinsam person som drar allt och alla över en kam och ser prestige i att bete sig vårdslöst och omoget så fort barnen är större.

Har en person (ingen egen förälder) ganska nära som är ordentligt pinsam. Snart 55 år gammal. Festar som en ungdom och fotar varandra när det svingas toppar i bara BHn... Förälder är man hela livet, inte bara tills barnen kommer till en viss ålder och jag skulle skämmas ihjäl om det hade varit mina föräldrar som betett sig så, eller om min mamma suttit och skrytit om sitt utseende på ett internetforum.

Så ditt facit beror på en person? Så alla unga mammor är som ts då menar du? Det är ju den logik du tillämpar..
  • tobiq

Detta inlägg kan eventuellt vara ett av de dummaste jag läst på FL och det är ju en bedrift i sig. /Fick första barnet som tjugoåring.

• MissEofc

Jag är ung mamma, fick min dotter för två månader sen. Och jag skrattar högt åt ditt inlägg. Det är tack vare dig folk tror att jag inte skulle klara mammarollen så pass tidigt. Hoppas dina barn får barn väldigt sent så dina barnbarn inte behöver skämmas över sin mormor/farmor som leker ungdom igen på krogen.

• Mli 014

Varför kommenterade jag den här tråden?! Nu dyker den upp på min favorit-lista och jag irriterar mig på "dåligare" varje gång!!! Fan hur raderar man det på telefonen?

• mimmisigrid

Jag känner mig lycklig över att min dotter kommer vara 18 år när jag är 36 :D och min son kommer vara 18 då jag är 38 :D då är ja inte lastgammal o sen när vi båda blir gamla kärringar så kan vi lösa korsord för de skiljer inte många år!

Svar på tråden Unga mammor är inte dåligare än äldre mammor