-
Till alla er som klagar över dom som skaffar barn när man är "ung".. För er vill jag bara berätta, att när våra barn är stora nog att klara sig sjävla, kommer vi att gå ut och roa oss, och vara i våra bästa år, fortfarande se fräscha ut, medans ni, kommer sitta med spädbarn som skriker och håller er vakna om natten.. VI kommer ha barnbiten klar, ha karriärer vi kan ägna all tid åt, medans NI fått ...ta ett avbrott från "karriären", typ donken (som man inte bygger upp mellan åldern 19-25). Och när ni slutligen har såpass stora barn att de kan klara sig själva, så kommer ni se FÖRJÄVLIGA ut, förmodligen gå med käpp eller sitta i rullator, och er största lycka i livet kommer att vara när ni ena dagen inte har lika ont i kroppen som ni hade dagen innan. UNGA mammor är så jävla grymma, bara så ni vet!
-
Svar på tråden Unga mammor är inte dåligare än äldre mammor
-
Man kan väl inte bara räkna när man fick sin första? Om sista barnet kommer vid 29-30 års ålder så är väl den mamman "gammal och skitful" när det barnet flyttar oavsett om mamman var 16 när hon fick sitt första?
-
men nu får du inte krångla till sakerAMC80 skrev 2013-03-15 12:25:06 följande:Man kan väl inte bara räkna när man fick sin första? Om sista barnet kommer vid 29-30 års ålder så är väl den mamman "gammal och skitful" när det barnet flyttar oavsett om mamman var 16 när hon fick sitt första?
-
AMC80 skrev 2013-03-15 12:25:06 följande:Man kan väl inte bara räkna när man fick sin första? Om sista barnet kommer vid 29-30 års ålder så är väl den mamman "gammal och skitful" när det barnet flyttar oavsett om mamman var 16 när hon fick sitt första?
Sant, det finns ganska många som får ett barn som tonåring, hoppar av skolan och är hemma ett år och sedan läser upp gymnasiet, och sedan en eftergymnasial utbildning på några år och kanske därefter väljer att jobba några år och får de sista barnen mellan 28-35. Där faller ju TS argument. -
Så sjukt larvigt. Som om mamma någonsin kommer att vara en ålder.
Varför måste det ena utesluta det andra, om unga mammor är bra varför måste äldre mammor per automatik vara sämre?
Riktigt tröttsam diskussion som tydligen måste föras konstant och hela tiden, vad ska den leda till? Fördomar om en grupp kommer finnas så länge det finns bra och dåliga exempel. Usch, blir nästan trött på mig själv för att jag orkar kommentera. Och jag kommer störa mig på ordet "dåligare" i rubriken (och så undrar man varför unga mammor i vissa fall framstår som outbildade...) -
Om man inte får lov att bli ful o pinsam när man blir gammal finns det väl ingen mening kvar med livet...? Fan då, varför skaffade jag en trea vid 28, är ju på gränsen
-
Pillar skrev 2013-03-15 10:41:53 följande:Mickan76 , nu drar du ju alla unga mammor över en kant ? Alla mammor hoppar ju inte av skolan .. Så då är du faktiskt inte så mycket bättre själv ?! Att ni ens orkar lägga tid och sitta å klaga om ni tycker allt är så omoget skrivet och blabla .. Varför en slösa tid på en tjej som bara sitter och driver och vill ha dem här reaktionerna ? Ni ger ju henne precis det hon vill ha ?
Tips
Det heter "över samma kam" -
Varför måste man vara ful bara för att man blir gammal. Vet inte hur det är med ts, men jag tänker inte vara det.
-
Det är ok att böja adjektivet dålig oregelbundet liksom regelbunden. Både formerna är godkända enligt sv. akademiens ordlista.
Dålig sämre sämst
Dålig dåligare dåligast
Välj själv! -
och ts du kommer väl också att bli gammal som alla andra. Oavsett när man fick barn eller missar jag något???
-
Språkrådet gör undantag när det handlar om hälsotillstånd och moral. Då är det okej att böja "fel". I övrigt tror jag dock att den här trådstarten tar priset i dumhet.