• 3 barns mamma84

Unga mammor är inte dåligare än äldre mammor

Till alla er som klagar över dom som skaffar barn när man är "ung".. För er vill jag bara berätta, att när våra barn är stora nog att klara sig sjävla, kommer vi att gå ut och roa oss, och vara i våra bästa år, fortfarande se fräscha ut, medans ni, kommer sitta med spädbarn som skriker och håller er vakna om natten.. VI kommer ha barnbiten klar, ha karriärer vi kan ägna all tid åt, medans NI fått ...ta ett avbrott från "karriären", typ donken (som man inte bygger upp mellan åldern 19-25). Och när ni slutligen har såpass stora barn att de kan klara sig själva, så kommer ni se FÖRJÄVLIGA ut, förmodligen gå med käpp eller sitta i rullator, och er största lycka i livet kommer att vara när ni ena dagen inte har lika ont i kroppen som ni hade dagen innan. UNGA mammor är så jävla grymma, bara så ni vet!
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Svar på tråden Unga mammor är inte dåligare än äldre mammor
  • Torken

Men snälla, det här måste vara något av det pinsammaste jag läst i "ung mamma vs äldre mamma". Ska du prompt argumentera för din roll som förälder så snälla gör det med ansvar och värdighet - sättet du vräker ur dig på nu sinkar bara en hel grupp människor som av en eller annan anledning blivit förälder tidigare än genomsnittet. Dessutom kan jag inte i min vildaste fantasi förstå poängen med att hålla på och jämföra helt irrelevanta saker som fördelar och nackdelar i sådana här sammanhang - vad är grejen? Du Petra 18år är mamma, precis som Malin 43år.

• Tealhawk
    Lotten93 skrev 2013-03-15 20:09:17 följande:
    Unga mammor är inte SÄMRE än äldre mammor... just sayin
    Vad bra att du påpekar det där, glömde det i mitt inlägg. Känns som att TS borde utbildat sig istället för att skaffa barn.
    These are not the droids you're looking for
  • Lotten93
    Tealhawk skrev 2013-03-15 20:10:34 följande:
    Vad bra att du påpekar det där, glömde det i mitt inlägg. Känns som att TS borde utbildat sig istället för att skaffa barn.
    Skrattande
  • Gizmo
    Trädblåsare skrev 2013-03-15 08:13:32 följande:
    Jag tycker det är intressant att antingen är man ung förälder, och då upp till 25, eller så är man äldre förälder, från 35 och uppåt.
    Vad hände med de 10 åren mellan 25-35?
    Ha Ha Ha Ha SkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattande
  • La Lola
    taquine skrev 2013-03-15 20:22:39 följande:
    Ts hur sitter man i en rullator ? Varit spännande att se
    Finns ju små korgar på en del....
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • WhiteOleander

Så ditt argument för varför unga mammor är bättre än äldre mammor är för att unga mammor fortfarande är snygga när barnen är gamla? Ja men då kan jag kontra med att unga mammor oftare går på bidrag, är outbildade, är ensamstående, missar sin ungdom och som ett resultat av det ofta blir festsugna efter några år där dom gör val som är ohälsosamma för barnen. Barn som är födda/uppväxta av unga mammor tvingas oftare växa upp utan sin pappa. Dom är i större risk för att hamna i fängelse, begå brott, bli utsatta för sexuella övergrepp och andra problem.

Bara ditt omogna tankesätt är ett bevis på varför unga tjejer inte ska skaffa barn.   

• Eerie
    Heleneced skrev 2013-03-15 19:57:57 följande:
    Jag fick två barn tidigt, 21 och 24 och ett barn vid 32 (oj, samma pappa) och jag är enligt mig själv den bästa mamman för dom MEN de två första var jag extremt noga, hönsig och petig med. Huset var upp och ner men jag lekte, lärde och vaktade dom varje minut. Lillkillen har det lite mer välstädat men är mindre hönsad med.
    Vet inte vad som är bäst men jag tror nog faktiskt att jag var mest närvarande mamman med de två första. Och lekfullare. Ska skärpa mig!
    Blir alltid lite nostalgisk när jag ser unga mammor gå omkring med sina barn. De är faktiskt oftare både spralligare och gladare ihop med sina barn!
    men tror du det har att göra med åldern så mycket som att det var första barnen då?
  • Livetäenbiltvättmenjaharencyckel

väx upp snuttan. skaffar du barn tidigt för att se fräch ut när ungarna är "vuxna" tycker jag att dina prioriteringar är lite konstiga.

Jag har barn för att jag vill ha barn och familj och för att jag har möjlighet att försörja dem.

min mamma är 46 och skitsnygg trots att hon nu har småbarn

Svar på tråden Unga mammor är inte dåligare än äldre mammor