• 3 barns mamma84

Unga mammor är inte dåligare än äldre mammor

Till alla er som klagar över dom som skaffar barn när man är "ung".. För er vill jag bara berätta, att när våra barn är stora nog att klara sig sjävla, kommer vi att gå ut och roa oss, och vara i våra bästa år, fortfarande se fräscha ut, medans ni, kommer sitta med spädbarn som skriker och håller er vakna om natten.. VI kommer ha barnbiten klar, ha karriärer vi kan ägna all tid åt, medans NI fått ...ta ett avbrott från "karriären", typ donken (som man inte bygger upp mellan åldern 19-25). Och när ni slutligen har såpass stora barn att de kan klara sig själva, så kommer ni se FÖRJÄVLIGA ut, förmodligen gå med käpp eller sitta i rullator, och er största lycka i livet kommer att vara när ni ena dagen inte har lika ont i kroppen som ni hade dagen innan. UNGA mammor är så jävla grymma, bara så ni vet!
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Svar på tråden Unga mammor är inte dåligare än äldre mammor
  • Mithra

Har endast läst TS och kan bara säga ett ord: Pinsamt.

(Då är jag ändå en s.k ung mamma, men det är ingenting jag skyltar med för jag vill inte hamna i något fack. Jag är mamma, precis som alla andra mammor.)

• AMC80

AnnikaT1980: Heter det inte svensklärare om vi ska vara petiga?

• Aaglars
    studentbruttan29 skrev 2013-03-14 20:23:06 följande:
    Sämre heter det. Om yngre mammor hade gått kvar i skolan istället för att ägna sig åt utseendet så hade du också klarat av att stava din rubrik rätt.
    Tummen upp för detta.

Och dessutom - oj vilken barnslig trådstart. Barnslig. Skriven av ett barn..? 
  • Aaglars
    Mithra skrev 2013-03-15 15:40:47 följande:

(Då är jag ändå en s.k ung mamma, men det är ingenting jag skyltar med för jag vill inte hamna i något fack. Jag är mamma, precis som alla andra mammor.)
    Glad
  • Zayco
    Mithra skrev 2013-03-15 15:40:47 följande:

• sextiotalist
    c89 skrev 2013-03-15 15:01:07 följande:
    Nej, har alla lässvårigheter här?! Obestämd

Läs om, läs rätt.

Sextiotalist skriver som om hon vore precis som alla andra tanter jag sett på nattklubbar och även i min närhet som också tycker de har jättefin figur, som också tror att de är jätteroliga och "ungdomliga" när de "släpper lös" när det egentligen bara handlar om att de klär sig slampigt, olämpligt, stör och skämmer ut sig - och sina barn.

Det finns en viss skillnad mellan att se bra ut och framhäva sina bra sidor och att klä sig som en 18-åring, på samma sätt som det finns en skillnad i att vara ungdomlig och att bete sig olämpligt för sin ålder och roll. 
    Du kan vara lugn, jag beter mig varken slampigt, är full eller klä mig som en 18-åring (har aldrig betett mig slampigt, inte ens som 20-åring), min klädsel kan nog bäras av en från 30 och uppåt,
    Jag är förbaskat stolt över att jag har kvar min figur (som inte är det minsta slapp). Nej, jag beter mig nog som du anser att en mamma bör göra, det har jag aldrig gjort, jag har alltid varit full av energi och troligen kommer jag alltid vara så.

Om du anser att ge järnet på dansgolvet är samma sak som att vara slampig så är det din sak. 
  • Hickupp

Att ni orkar! Att vara en bra förälder hänger så klart inte på åldern utan på så mycket annat.

• vampyria2

Jag tänkte gå in och skriva att du har helt rätt, blev själv mamma som 19 åring MEN efter att ha läst din TS så känner jag bara att du är inte en trevlig en och jag håller inte med dig alls Obestämd

Jag skaffade barn tidigt för att jag ville ha många barn och det fick jag, var 35 när nummer fyra kom till världen.
    Jag vet att min son inte har den mamman som du beskriver att vi äldre är, jag är ganska snoffsig och ser ganska  bra ut för att vara snart 41 år, är väldigt säker på att det finns mammor som är bra mycket yngre än mig som ser bra myckte värre ut....MEN nu tycker inte jag att utseendet har något med att göra hur man är om förälder, finns massor av andra saker som är så mycket viktigare än det. 

• Aaglars

Jag var 38 år när jag fick första barnet och har nu 3 barn -  OCH jag är världens bästa mammaKyss

Svar på tråden Unga mammor är inte dåligare än äldre mammor