-
Till alla er som klagar över dom som skaffar barn när man är "ung".. För er vill jag bara berätta, att när våra barn är stora nog att klara sig sjävla, kommer vi att gå ut och roa oss, och vara i våra bästa år, fortfarande se fräscha ut, medans ni, kommer sitta med spädbarn som skriker och håller er vakna om natten.. VI kommer ha barnbiten klar, ha karriärer vi kan ägna all tid åt, medans NI fått ...ta ett avbrott från "karriären", typ donken (som man inte bygger upp mellan åldern 19-25). Och när ni slutligen har såpass stora barn att de kan klara sig själva, så kommer ni se FÖRJÄVLIGA ut, förmodligen gå med käpp eller sitta i rullator, och er största lycka i livet kommer att vara när ni ena dagen inte har lika ont i kroppen som ni hade dagen innan. UNGA mammor är så jävla grymma, bara så ni vet!
-
Svar på tråden Unga mammor är inte dåligare än äldre mammor
-
Det TS skrev var lite.. hm.. ja nä inte det minsta smart, haha spelar väl för sjutton ingen roll.
Det finns dåliga föräldrar i alla åldrar, jag fattar inte att man fortfarande sitter och skriver såna här inlägg, har varit medlem här nått år nu och det dyker antingen upp ett inlägg om hur kassa vi unga mammor är eller hur jävla förbannat bra vi är. Ja vi är väl lika bra mammor som alla andra?
Själv är jag utbildad men ska nu läsa upp mitt mattebetyg och sedan läsa universitetet, lever inte med pappan men försöker få min son och han att ha en bra relation men jag lever med en ny super snäll pojkvän som tar väl hand om min son.
Min pojkvän arbetar och jag ska snart börja plugga som sagt, min son är en pigg och super nöjd liten pojke som är jätte snäll och väluppfostrad och äter sund mat och lägger sig och kliver upp i normal tid och går även på dagis under dagarna. Äter varken godis eller dricker dricka men älskar frukt och grönsaker, ja jag antar väl att jag är en speciell ungmamma eftersom jag har hört så mycket strunt om att vi ger barnen skräpmat, låter dom springa runt som vildar osvosv. Jag fattar inte varför man inte bara kan glädjas åt varandra vi har alla fått små mirakel som vi älskar över allt annat men vi måste sitta och kasta skit på varandra och det gäller både äldre och yngre, båda har för och nackdelar.. -
Vilket skämt. Vet du, jag är en "äldre" mamma, och jag har redan gjort allt det där. Jag har festat, rest, roat mig, haft vilda förhållanden etc etc. Jag har inget behov av att hålla på så längre och därför kan jag ge mitt barn en harmonisk, stabil tillvaro. Jag behöver inte börja bygga upp en karriär med småbarn, tack och lov, utan har redan ett riktigt bra jobb, som jag tar en kort paus från. Jag har redan jobbat så mycket att jag har gott om pengar och jag kan gå ner i tid och ändå ha en bra ekonomi. Jag har haft min unga, snygga kropp i många många år, din är redan borta för du fått barn. Jag hade bröst som en femtonåring när jag var 35. Nu har jag det inte längre, men jag behöver inte hålla på och greja med operationer etc eftersom jag för länge sedan accepterat att min kropp är som den är. Jag är oerhört glad att slippa tillbringa min 20-år med att ta hand om barn. Äldre föräldrar har så mycket bättre chanser att uppfostra harmoniska barn.3 barns mamma84 skrev 2013-03-14 20:21:16 följande:Till alla er som klagar över dom som skaffar barn när man är "ung".. För er vill jag bara berätta, att när våra barn är stora nog att klara sig sjävla, kommer vi att gå ut och roa oss, och vara i våra bästa år, fortfarande se fräscha ut, medans ni, kommer sitta med spädbarn som skriker och håller er vakna om natten.. VI kommer ha barnbiten klar, ha karriärer vi kan ägna all tid åt, medans NI fått ...ta ett avbrott från "karriären", typ donken (som man inte bygger upp mellan åldern 19-25). Och när ni slutligen har såpass stora barn att de kan klara sig själva, så kommer ni se FÖRJÄVLIGA ut, förmodligen gå med käpp eller sitta i rullator, och er största lycka i livet kommer att vara när ni ena dagen inte har lika ont i kroppen som ni hade dagen innan. UNGA mammor är så jävla grymma, bara så ni vet!
-
Nina 578 skrev 2013-03-15 20:43:28 följande:Ha.. jag är en ung mamma men skrattar åt ditt inlägg. Du är en där dåliga sterotypen av en ung mamma som förstör för övriga. Hur kan man ens värdera föräldraskap i ålder eller utseende? Finns troligen många äldre som inte kan ta hand om sina barn som precis unga. Men finns nog ännu fler både äldre och unga som faktiskt kan ta hand om sina barn, och som struntar i det där med att jämföra sig med andra. Det går helt enkelt inte att jämföra.Handlar nog om mognad. Man behöver ju inte vara mogen bara för att man har flera barn. Tydligen... Var stolt istället för den mamma du faktiskt är! Må bra, älska dina barn och ta hand om dem så bra du bara kan! Jag är nog för övrig hellre skröpplig och ser förjävlig ut med mina barn än ung och och ute och festar när barnen ser på. Jag trodde att det var en viss logik i att, skaffa barn, bli äldre, huden hänger lite och sluta festa?
-
Gud vilket pinsamt inlägg. Jag har inte tidigare tänkt att unga mammor är sämre, men om DU på nåt vis är representativ för gruppen " unga mammor" så blir jag orolig . Finns inte en möjlighet att man kan vara en adekvat förälder om man är så omogen och ytlig .
-
Nej, men då ber jag om ursäkt. Det var hur du formulerade dig och motargumenterade som gjorde att jag reagerade på att det lät både omoget och lika pinsamt som TS.sextiotalist skrev 2013-03-15 17:26:30 följande:Du kan vara lugn, jag beter mig varken slampigt, är full eller klä mig som en 18-åring (har aldrig betett mig slampigt, inte ens som 20-åring), min klädsel kan nog bäras av en från 30 och uppåt,
Jag är förbaskat stolt över att jag har kvar min figur (som inte är det minsta slapp). Nej, jag beter mig nog som du anser att en mamma bör göra, det har jag aldrig gjort, jag har alltid varit full av energi och troligen kommer jag alltid vara så.
Om du anser att ge järnet på dansgolvet är samma sak som att vara slampig så är det din sak.
För att hålla sig till tråden så finns det bra och dåliga mammor i alla åldrar. -
Shit, du låter verkligen blåst...och om jag uppfattat ditt användarnamn rätt så är du född 84? Det är inte SÅ ungt. Och varför ska man gå ut på krogen och se ung och fräsch ut? Är du ensamstående och letar efter en ny man? Hur ska du sköta ditt höginkomstjobb? och barn om du är ute med dina unga väninnor och slår klackarna i taket varje kväll? Hur ska du kunna ägna all tid åt karriären när du har tre barn?
Tänk om, tänk rätt... -
Det gör inget ont och man får gärna vara stolt, men det jag från början uppmärksammade var att det är lika omoget att som 50+are sitta på nätet och tjafsa mot en uppenbart provocerande trådstart med argument som att man har en figur som en 20-åring borde avunda, att man festar som en ungdom och så vidare.fluu skrev 2013-03-15 19:05:25 följande:och c89..... vad gör det dig för ont om någon ät stolt och skryter lite? Herregud le med dem eller skit i det.
Det visar ingen större mognad eller att man är bättre utifrån ett sådant inlägg från min synvinkel.
För övrigt så fick min mamma mig när hon var 16. Var sedan färdigutbildad förskollärare när jag precis fyllt fem. Då hade hon hunnit med både gymnasie, högskoleutbildning och att jobba extra. Bra och ansvarsfull. Jag var 23 när vi fick vårt första, anser mig ansvarsfull, i mammagrupper jag umgås med finns de som är lika gamla som min mamma nu (40) och de är lika bra dom. Ålder är bara en siffra.
Jag kommer dock ALDRIG festa som om jag vore 16 på hemmafest igen. Jag har barn och kommer alltid ha det och jag skulle därmed aldrig bete mig oansvarigt eller riskera att skämma ut dom på sådant sätt. Att jag hoppas att jag kommer vara ungdomlig i sinnet länge är inte samma sak som att vara omogen. -
Om tio år är jag 45 år. Då är mina barn 18 och 15. Jag tycker jag var gammal när jag fick barn. Jag hade gjort allt jag ville och hade bra ekonomi och bra fast jobb i ett yrke där det är svårt att få jobb. Jobbar ännu med detta. Hus m.m. Jag var avstå 26 när nr1 kom. Märker att alla inte ser mig som en gammal mamma som jag gör/gjorde. Men jag kände mig som en.
-
För det första så lär dig att stava, det heter sämre, inte dåligare.
Och vadå unga mammor är grymma? Ett bra föräldraskap beror väl för tusan inte på om man är ung eller inte?
Jag är själv en så kallad ung mamma, eller ja jag var 20 år när jag fick min son, men jag skäms ärligt talat över din ts.
Om man är en bra mamma beror verkligen inte på om man är ung eller inte, det har med helt andra saker att göra. -
(Janaliin) , tycker det där är väldigt hårt skrivit och verkligen dra ner alla yngre över en kant ? Jag ger mina barn en jätte bra uppfostran och ett harmoniskt liv som du säger , och har en bra och stabil inkomst .. Varför trycka ner alla yngre mammor för att en skriver så ? Tycker det är riktigt dåligt att som sagt dra alla över en kant det finns dåliga mammor som är äldre dåliga mammor som är yngre ... Kolla dem på lyxfällan 40+ plussare med små barn som kan riskera bli av med allt d ägare ?
Är dem bättre en än mamma som e 20 då och tänker ekonomisk och ger barnen en trygg miljö ? Hela den här grejen är larvig